Nissan Micra?
Fra : Preben Andersen

Dato : 20-04-06 07:56

Nogen der kan sige noget godt eller dårligt om subject?

--
Venlig hilsen
Preben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-04-06 08:18

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan sige noget godt eller dårligt om subject?

At den er lige så grim, efter min mening grimmere, som Fiat Multiplage, pga.
de forlygter. Og rygter siger de er lige så elendige som de ser ud - dårligt
lysudbytte :(.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-04-06 08:44

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> At den er lige så grim, efter min mening grimmere, som Fiat Multiplage,
> pga. de forlygter. Og rygter siger de er lige så elendige som de ser ud -
> dårligt lysudbytte :(.

Udseende er smag og behag :)

Min kæreste har en, og hun er meget tilfreds med den, det eneste problem med
den, er at den knirker lidt i undervognen, noget med nogle manchetter der
bliver tørre.

Mht lyset så se jeg ikke at der er dårligt lys på den, den lyser helt fint.

Eneste udestående vi har med den/Nissan er at man ikke kan få eftermonteret
aircon i den åbentbart, det skal den leveres med ab fabrik !! Latterligt
syntes jeg.

Jacob

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-04-06 11:39

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Eneste udestående vi har med den/Nissan er at man ikke kan få
> eftermonteret aircon i den åbentbart, det skal den leveres med ab

Har du noget indtryk af reparations-/vedligeholdelsesomkostningerne?

mvh
Preben

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-04-06 11:43

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message

> "Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> Har du noget indtryk af reparations-/vedligeholdelsesomkostningerne?

Ikke endnu, den har kun kørt ca 4000km :) Så indtil videre har der jo ikke
været noget.

Jacob

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-04-06 12:18

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke endnu, den har kun kørt ca 4000km :) Så indtil videre har der jo
> ikke været noget.

Kan undervognen virkelig knirke efter 4000 km.?
Hvad er der gjort ved det?

mvh
Preben

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-04-06 13:20

> Kan undervognen virkelig knirke efter 4000 km.?
> Hvad er der gjort ved det?

De har smurt bøsningerne med fedt, men de kommer til at skifte dem, for det
hjælper ikke, det er værst når det er koldt. Man kan sige meget om sådanne
små/billige biler, men det er altså ikke verdens højeste kvali :) Derfor
købte vi også en ny til hende, så hun har garantien i de 3 år :)

Mvh
Jacob(Der er vant til BMW kvali :))

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-04-06 11:36

> At den er lige så grim, efter min mening grimmere, som Fiat
> Multiplage, pga. de forlygter. Og rygter siger de er lige så elendige
> som de ser ud - dårligt lysudbytte :(.

Nu var det ikke så meget udseendet, jeg tænkte på (den er bare til min
kone , men mere mekanisk etc., men tak for info om lyset.

mvh
Preben

Fra : Brian

Dato : 20-04-06 17:23

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> At den er lige så grim, efter min mening grimmere, som Fiat
> Multiplage, pga. de forlygter. Og rygter siger de er lige så elendige
> som de ser ud - dårligt lysudbytte :(.

Det med lyset har jeg også lagt mærke til - mon ikke bare der er
skruet ned for kørelyset ligesom på din egen Skoda ?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-04-06 18:26

> Det med lyset har jeg også lagt mærke til - mon ikke bare der er
> skruet ned for kørelyset ligesom på din egen Skoda ?

Har ingen erfaring, det er kun rygter. Har fx. FDM testet den?, men hvis de
kun gør det i dagslys hjælper det ikke meget ;)..

Fra : Brian

Dato : 20-04-06 18:37

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Har ingen erfaring, det er kun rygter.

To bærende dele af alle diskussioner i denne gruppe

> Har fx. FDM testet den?,

Ja;
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E2B235D3-CB87-4A50-BFD4-98A11E61DCEB/0/1419.pdf
Det kan Preben måske også få lidt gavn af...

De nævner intet om dårligt lys, så det er nok bare reduceret spænding til
kørelyset

> men hvis de kun gør det i dagslys hjælper det ikke meget ;)..

Ikke forstået - vil du også køre med reduceret spænding på
lygterne, når du skal bruge lyset ?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-04-06 19:34

> Ikke forstået - vil du også køre med reduceret spænding på
> lygterne, når du skal bruge lyset ?

Hvis den kun testes i dagslys, bemærkes et elendigt lys måske ikke ;).

Fra : Brian

Dato : 20-04-06 19:39

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvis den kun testes i dagslys, bemærkes et elendigt lys måske ikke ;).

Man kan beskylde FDM for meget, men så useriøse er den næppe...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-06 22:25

Brian skriver:

> Man kan beskylde FDM for meget, men så useriøse er den næppe...

Jo.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Brian

Dato : 21-04-06 10:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Jo.

Nåja, så er det jo ligesom afgjort...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-06 14:22

Brian skriver:

> Nåja, så er det jo ligesom afgjort...

Jeg har endnu til gode at se en nyvognstest, hvor der står noget om
lyset på bilen.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Brian

Dato : 21-04-06 15:28

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jeg har endnu til gode at se en nyvognstest, hvor der står noget om
> lyset på bilen.

Det er nok fordi der ikke er grund til at kritisere lyset. FDM holder
sig ellers ikke for gode, til at kritisere selv de mindste ting...

Men en mail sendt til det rette sted, må da kunne afgøre sagen.

/Brian

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-04-06 19:53

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E2B235D3-CB87-4A50-BFD4-98A11E61DCEB/0/1419.pdf
> Det kan Preben måske også få lidt gavn af...

Tak for linket. Jeg kan ikke få FDM´s hjemmeside til at fungere i
øjeblikket. Har de også testet den "gamle" model?

mvh
Preben

Fra : Brian

Dato : 20-04-06 20:11

Preben Andersen wrote:

> Tak for linket. Jeg kan ikke få FDM´s hjemmeside til at fungere i
> øjeblikket.

Det er også en hel del nemmere, når man er medlem

> Har de også testet den "gamle" model?

Der ligger kun en lille test online:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/CC2F173C-1F85-470B-85EB-23775F43034B/0/42.pdf

Forøvrigt kan du få adgange til en del info via bilbasen, hvis
du slipper lidt mønter. Når man søger under forhandler, er
der et lille felt "Se biltest/info" under billederne hvor man kan se
diverse test's, og adgang til bil/brugtbil revyen... der er også en
slat om forrige model af Micra.

Kan stærkt anbefales når man søger en ny dyt...

/Brian

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-04-06 05:53

> Det er også en hel del nemmere, når man er medlem

Hvad bilder du dig ind ?
Jeg har garanteret været medlem fra før du blev født.
De har ændret deres hjemmeside, og den fungerer ikke pt.

> Der ligger kun en lille test online:
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/CC2F173C-1F85-470B-85EB-23775F43034B/0/42.pdf

Tak for det link.

mvh
Preben

Fra : Brian

Dato : 21-04-06 10:28

Preben Andersen wrote:

> Hvad bilder du dig ind ?
> Jeg har garanteret været medlem fra før du blev født.

Jeg er årgang '81, så det er slet ikke usandsynligt

> De har ændret deres hjemmeside, og den fungerer ikke pt.

Den virker fint her, men pytskidt.

> Tak for det link.

Sig til hvis du vil have en mail med de test der ligger på bilbasen.

/Brian