Topspeed på X5...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-04-06 20:13

Hej folkens

Hvorfor står alle X5 (pånær een) til en topspeed på 210 km/t - selvom der er
meget stor forskel på bilernes effekt.

Er de begrænsede..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-06 20:20

> Hej folkens
>
> Hvorfor står alle X5 (pånær een) til en topspeed på 210 km/t - selvom der
> er meget stor forskel på bilernes effekt.
>
> Er de begrænsede..?

Ja det er da det mest sandsynlige - jeg kender en som havde en Jeep Grand
Cherokee (99->04) V8, 4.7L, Diesel som også var begrænset til netop
210km/t...

Fra : Armand

Dato : 18-04-06 21:07

Brian A skrev:
> [...]
>
> Ja det er da det mest sandsynlige - jeg kender en som havde en Jeep Grand
> Cherokee (99->04) V8, 4.7L, Diesel som også var begrænset til netop

- - - - - som svarer til et hastigheds-index for dæk - Mon ikke at de
ka'le er monteret med H-dæk :-/

--
Armand.

Fra : Frederik C

Dato : 18-04-06 23:56

> [...]
>
> Hvorfor står alle X5 (pånær een) til en topspeed på 210 km/t - selvom der
> er meget stor forskel på bilernes effekt.

Det er de.

Mener 4.8 is modellen fås med et sportskit og en derestrictor.

Mvh.

Frederik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-06 07:41

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> Hvorfor står alle X5 (på nær een) til en topspeed på 210 km/t - selvom
> der er meget stor forskel på bilernes effekt.

Som Armand er inde på, så afhænger det af den monterede dæktype. Denne
afhænger igen af hvilket land bilen sælges i.

I DK sælges alle X5'ere undtagen 4.8is, med H dæk som standard og er derfor
elektronisk begrænset til 210 km/t. I Tyskland leveres 4.4i med V dæk som
standard.

Hvis man vælger at få bilen leveret med V dæk, fjernes begrænsningen og
topfarten ændres til:

3.0d 210 km/t
3.0i 215 km/t
4.4i 240 km/t

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 15:41

> Hvis man vælger at få bilen leveret med V dæk, fjernes begrænsningen og
> topfarten ændres til:
> 3.0d 210 km/t
> 3.0i 215 km/t
> 4.4i 240 km/t