Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Angående Re:/Sv:
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 16-06-01 20:54

Jeg mindes at en eller anden lå inde med et program der kunne ændre Sv: til
Re:

Vil du ikke lige være sød at mail det til mig, for jeg er ved at være godt
træt af at min PC ikke vil sende til nyhedsserveren.

På forhånd tak!

Tim Lerche Sørensen

Fra : Søren Blom

Dato : 16-06-01 23:42

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil du ikke lige være sød at mail det til mig, for jeg er ved at være godt
> træt af at min PC ikke vil sende til nyhedsserveren.

En gruppe der omhandler spørgsmål omkring foto er ikke lige beregnet til et
spørgsmål vedrørende et computer program, som du heller ikke oplyser navnet
på.

En forudsætning for at hjælpe dig, er først og fremmest at bruge en gruppe
beregnet til dit spørgsmål, at fortælle hvilken program du søger hjælp til.

Men prøv at find den gruppe der omhandler Outlook Express spørgsmål og stil
dit spørgsmål i den, så skal du nok få den hjælp du søger.
--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-06-01 01:52

Hør her Admin Blom

Jeg ved at spørgsmålet tidligere har været bragt i denne gruppe. Jeg
betragter det som naturligt at man i nyhedsgruppen hjælper hinanden med de
problemer der nu engang opstår primært med foto, og sekundært med
tilknytningen til gruppen.

Jeg sidder ikke her og diskuterer bundkort eller microsoftprogrammer eller
lignende. Jeg spørger til et mindre program (36KB) som er relevant i
forbindelse med de indlæg jeg ønsker at svare på i denne gruppe. En flink
sjæl har nu mailet mig programmet, problemet er løst, og jeg kan nu svare på
indlæg uden at skulle blive pisseirriteret over hver gang at skulle rette
fejlen manuelt. Hvad hvis jeg havde et problem i photoshop? Ville du så også
mene at jeg skulle finde en nyhedsgruppe der omhandler Adobe software? Det
ville i hvert fald være latterligt!

Nu har jeg heldigvis min ryg fri hvad angår at bidrage positivt til at denne
gruppe ikke skræmmer seriøse billedelskere væk. Hvad har du bidraget med?

Såfremt du ønsker at skabe mere trafik ved dine (og nu også mine)
brokkerier, så foreslår jeg at du finder en anden gruppe at lege Admin i!

Venligt men bestemt

Tim Lerche Sørensen

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev i en news:9ggnbe$7tg$1@news.inet.tele.dk...

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-06-01 09:04

On Sun, 17 Jun 2001 02:52:09 +0200, "Tim Lerche Sørensen"
<35mm@film.dk> wrote:

> [...]
>betragter det som naturligt at man i nyhedsgruppen hjælper hinanden med de
>problemer der nu engang opstår primært med foto, og sekundært med

Deværre for dig Tim, så har Blom ret, uanset om du taler ned til ham
eller ej.

Photoshop spørgsmål rettes i de gruppe de er beregnet til, sådan er
der nu engang lavet et sæt regler, så du kan finde på
http://www.usenet.dk/

fut.dk.snak.mudderkastning
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-06-01 12:57

Det var dog fandens så travlt du har med at lege politimand i denne gruppe.
Her er hvad du ikke har brokket dig over:

> [...]

mb
> kort udover det som jeg fik med sammen med mit Olympus i tidernes morgen.
>
> Claus Smith
>

> Er det ein multi kortleser å anbefale på nettet?
>
> Såg ein som heter Apacer på Japan foto til kr: 699.- (Multileser til
> Smartmedia og Compactflash type 1 )
>
> Tenkte meg å kjøpe ein snart.
> Anbefalinger motas med stor takk!

> Jan Martin Grindheim
> Kan det lade sig gøre, at konvertere en mpeg fil til en avi fil? Og
såfremt
> det kan lade sig gøre sker det så uden tab af kvaliteten?

MPEG er et komprimeret format i familie med JPEG. Derfor er der tab ved brug
af dem.

> Jeg forestiller mig noget lignende det der foregår når man ændrer en waw
til
> mp3 og retur igen.

Når du konverterer wav->mp3->wav taber du så sandelig også en masse
kvalitet.

--
Mvh: Finn / Fototal.dk
Så er det ved at være sidste chance!

Hej, hvis man køber noget på Internettet der købes/bestilles i Tyskland,
skal der vil ikke betales noget skat eller moms (kun den tyske), da vi er
medlem af EU og det indremarked ???

Hilsen
Søren

Hejsa NG

Jeg overvejer at anskaffe en ny printer som skal anvendes dels til foto og
dels til almindelige udskrifter af tekst m.v.

Min nuværende er en HP Deskjet 890C, som jeg faktisk er/har været meget
meget tilfreds med, så jeg er lidt forelsket i en HP Photosmart 1218 som
koster omkring 3.200 kr. eller en hp deskjet 1220c/ps til godt 3.600 kr. men
som osse kan udskrive A3 format.

Er der nogen der har erfaring med disse printere eller har du/I andre
forslag.

Anyone?

mvh
ha

komplet foto-c/fremkalderlinje i grå kemikaliefast pvc, 280 x 80 cm, med
5 rum/vaske til 30x40 cm skåle, skyllevask med blandingsbatteri, plade
til tørremaskine. krydsafløb m. drejeventiler/stop til fast afløb/tanke
under alle rum, underhylde i fuld længde, udsugning i fuld længde i
bagkant, alu-stel. nypris ca. 25.000, sælges for 5000,-
Erik Smedegaard
Klosterbakken 2, DK-6230 Rødekro
Tlf.: +45 7466 1713 / Mobil: +45 4019 1713
svar til smedegaard@image.dk

On Fri, 15 Jun 2001 00:00:54 +0200, "Clark Kent" <henri@orangenet.dk>
wrote:

>Når ridefogeden svinger pisken, hyler bønderne...........hahahahahah
Og ?

fut:dk.snak.mudderkastning
--
[...]

Størstedelen af disse indlæg kunne lige så godt høre til i enten
dk.edb.hardware eller dk.marked.privat.foto, men det har jeg ikke hørt dig
brokke dig over. Kom nu U.P. du må da snart kunne overkomme at bidrage med
noget positivt. Hvad med at vise os nogle flere billeder fra Borgergade og
dit barndomshjem? Det er jo det vi er her for: billeder.

Tim Lerche Sørensen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-01 14:50

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> wrote in message

> Det var dog fandens så travlt du har med at lege politimand i denne
gruppe.

Brug dk.snak.mudderkastning , tak.

Mvh haa.

Fra : Jørgen Hess

Dato : 17-06-01 16:06

Hvis du bruger Outlook Express vers 5: Så gør følgende:

<Funktioner> <Indstillinger> fanen <send> find knappen <Internationale
indstillinger> sæt flueben i <Brug altid engelske brevhoveder ved svar på
meddelelser> gå baglæns med <OK> indtil du er tilbage i programmet.

mvh
Jørgen

Fra : Morten Sylvest Olsen

Dato : 17-06-01 17:48

"Jørgen Hess" <joergen-hess@get2net.dk> wrote:
[...]

Nu bruger jeg ikke selv slige programmer, men enten er der fejl i det
oprindelige eller også i oversættelsen. Re: har intet med engelsk "Reply"
at gøre men kommer fra Latin. Og er desuden stærkt anbefalet i relevante
RFC'er for Usenet.

Mvh Morten

Fra : Jørgen Hess

Dato : 17-06-01 23:19

"Morten Sylvest Olsen" <morten@ebar.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> at gøre men kommer fra Latin. Og er desuden stærkt anbefalet i relevante

Det er godt nok nogle underlige oversættelser der findes i den danske udgave
af Outlook Express 5

Men fra mine telexdage for mere end tyve år siden, blev "re:" betragtet som
en forkortelse for regarding = vedrørende.

mvh
Jørgen

Fra : Fototal.dk

Dato : 18-06-01 05:38

> Såfremt du ønsker at skabe mere trafik ved dine (og nu også mine)
> brokkerier, så foreslår jeg at du finder en anden gruppe at lege Admin i!

Kære Tim

Dit spørgsmål hørte retteligt ikke til i denne gruppe.
Personligt ser jeg ikke det som noget problem, så jeg synes ikke der er
nogen grund til at påpege det.
Når nogen alligevel gør det, så er der ikke andet at gøre end at trække lidt
på skulderne.
For at sige det på godt amerikansk, så synes jeg din opførsel er "way out of
line".

Mvh: Finn.

Fra : Den glade dreng

Dato : 16-06-01 23:46

Hejsa

Du kan også bare rette SV til Re manuelt så funker det fint, det gør jeg

hilsen

Per

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 17-06-01 07:31

Tim Lerche Sørensen (35mm@film.dk) expressed in
> [...]

> Vil du ikke lige være sød at mail det til mig, for jeg er ved at være godt
> træt af at min PC ikke vil sende til nyhedsserveren.

Dette er ikke den korrekte nyhedsgruppe men:
Da der sidder nogle mennesker som frivilligt har valgt at benytte en
nyhedslæser der ikke kan tråde hvis Re: bliver til Sv: så må vil det jo nok
være til gavn for de fleste hvis du får det rettet. Men du får ingen email
- kun et link. Programmet kan findes på:

http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Du kan også hvis du ønsker at gøre det manuelt med en hexeditor kigge på:
http://hjem.sol.no/knutsp/oedk.html

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-06-01 17:43

Hej

Tak for lige at hjælpe mig med denne lille ting, der blev gjort til noget
frygteligt stort hos dem der ikke gad hjælpe...

Tim Lerche Sørensen

Fra : kurt k

Dato : 17-06-01 19:58

On Sun, 17 Jun 2001 18:42:36 +0200, Tim Lerche Sørensen" wrote:

> Tak for lige at hjælpe mig med denne lille ting, der blev gjort til noget
> frygteligt stort hos dem der ikke gad hjælpe...

Var det ikke dig der gerne ville se flere billeder og har luftet
en jævn utilfredshed med hvad gruppen bliver brugt til? (for lidt
foto og for meget digital, var det sådan?)

Det tror jeg nok det var. Og nu vil du have hjælp i FOTO-gruppen
til et EDB-problem! Det er godtnok underligt. Faktisk vil jeg
have forsvoret, at en mand af din støbning kunne på at poste
noget som helst upassende nogen steder og mindst af alle steder
her.

Det må vist være den med, at hvis moral er godt, så er
dobbeltmoral .. .. ..?

kurt
(gæt selv de sidste tre ord)

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-06-01 20:52

On Sun, 17 Jun 2001 18:58:12 GMT, "kurt k" <kurt.kiwi@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>her.
>
>Det må vist være den med, at hvis moral er godt, så er

bob bob den sved

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-06-01 22:05

>(for lidt
> foto og for meget digital, var det sådan?)

Desværre Kurt, her er et lille citat fra den 13/6:

Der er ingen tvivl om at i de kommende år vil digitalt blive MEGET mere
almindeligt. Og det tror jeg egentlig ikke er så svært at acceptere. Jeg
ville da hellere end gerne bruge digitalt, men min holdning er, at så længe
jeg ikke kan lave et skarpt billede i 70x100 cm, så holder jeg mig til 35mm
film.

> Det tror jeg nok det var.
Nogen gange er det ikke nok at tro.

>Og nu vil du have hjælp i FOTO-gruppen
> til et EDB-problem!

Hvis det er acceptabelt at spørge om printer, som også er edb hardware, så
kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i at spørge om hjælp til det
program som flere her i gruppen bruger til nyhedsservere.

Men jeg går ud fra at eftersom at jeg har brokket mig over lortebilleder,
opridset gruppens problemer, foreslået nye nyhedsgrupper og lagt mine
billeder til kritik på dk.binaer, så fortjener jeg sgu virkelig at komme ned
med nakken!

Må vi så se dine billeder, Kurt?

> Det må vist være den med, at hvis moral er godt, så er
> dobbeltmoral .. .. ..?
>
> kurt
> (gæt selv de sidste tre ord)

ku du da ikke huske resten selv???

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-06-01 22:36

On Sun, 17 Jun 2001 23:05:29 +0200, "Tim Lerche Sørensen"
<35mm@film.dk> wrote:

>Hvis det er acceptabelt at spørge om printer, som også er edb hardware, så
>kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i at spørge om hjælp til det
>program som flere her i gruppen bruger til nyhedsservere.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn,
samt
tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.

Spørgsmål kan stilles - viden, erfaringer og meninger kan udveksles.
Der fordres høj netikette og derfor bør der undgås ensidige
bemærkninger
uden argumentation som: "Jeg bruger Nikon fordi det er det bedste

****

Fra : kurt k

Dato : 17-06-01 22:39

On Sun, 17 Jun 2001 23:05:29 +0200, "Tim Lerche Sørensen" wrote:

> Hvis det er acceptabelt at spørge om printer, som også er edb hardware

Ja, der er en fin grænse og du er ved at lære hvor den er.

> [...]
> billeder til kritik på dk.binaer, så fortjener jeg sgu virkelig at komme ned

Næh, men det er ganske træls at vade igennem alt muligt, som
intet som helst har med foto at gøre. Og du bidrager hertil med
seperat tråd dedikeret til dit helt eget off-topic emne.

Det så lidt morsomt ud efter diverse brok fra din side - har du
ingen selvironi?

> Må vi så se dine billeder, Kurt?

Billeder?

kurt

Fra : Per A. Hansen

Dato : 17-06-01 19:40

> [...]
>
> Vil du ikke lige være sød at mail det til mig, for jeg er ved at være godt
> træt af at min PC ikke vil sende til nyhedsserveren.

Jeg har hentet et lille program - oefix.exe, via et link fra
Morten. Det ordnede sagen.
Send en mail, hvis du er interesseret - så skal jeg sende
det som en vedhæftet fil. Programmet skal blot startes, så
finder den selv ud af resten.

Per A. Hansen

Fra : emj

Dato : 17-06-01 22:21

Tim Lerche Sørensen skrev i <9ggdhf$1pq0$1@news.cybercity.dk>:

>Jeg mindes at en eller anden lå inde med et program der kunne ændre Sv: til
>Re:

Funktioner/Indstillinger/send/Internationale Indstillinger

Her sætter du flueben i feltet "Brug altid engelske brevhoveder ved
svar på meddelelser"

Hilsen emj