Lille netværk
Fra : Torben Leander

Dato : 16-06-01 20:55

Hej !

Jeg har ikke så meget forstand på netværk, så jeg kunne godt tænke mig lidt
hjælp.

Vi har to computere i huset, som jeg har koblet sammen med to billige
netværkskort fra Zitech. Jeg bruger almindeligt RG 58 kabler med BNC
Connector. ( Der er modstand på T-stykket ).

Det er aldrig lykkedes mig at få det til at virke optimalt.
Jeg kunne godt tænke mig at det var sådan at hvis den ene maskine er tændt
og jeg tænder den anden så er de automatisk koblet sammen på netværket, men
sådan er det ikke.
Går jeg ind i denne computer, kan jeg se drevene på den anden maskine, men
der er et rødt kryds under. Dobbeltklikker jeg på disse drev så har jeg
adgang.

Er der ikke en måde at sætte Windows netværk op på så det ikke er så
besværligt.
Den ene maskine køre Win 2000 og den anden Win 98.

Vil det gøre nogen forskel at jeg køber nye netkort og koble computerne
sammen med en HUB ?

Hilsen
Torben Andersen.

Fra : Mailund

Dato : 17-06-01 20:04

Torben Leander <nn@nn.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ggdkf$3cf$1@news.inet.tele.dk...

> Går jeg ind i denne computer, kan jeg se drevene på den anden maskine, men
> der er et rødt kryds under. Dobbeltklikker jeg på disse drev så har jeg
> adgang.

Hej Torben

Som jeg læser dit indlæg er dit eneste problem at der er et rødt kryds under
de netværksdrev.
Er dette rigtigt ?
Så skal du gå i kontrolpanel/Netværk/egenskaber for Klientprogram til
microsoft netværk.
I indstillinger for netværkslogon skal du vælge "Log på, og genopret
netværkstilslutninger".
Her efter vil din computer hver gang den startes op forsøge at oprette
netværksforbindelsen.
Så fremt den ikke kan dette får du en fejlmelding, derfor kan det være en
fordel at anvende den anden mulighed, "Hurtig logon".
Så logger du først på netværket når du forsøger at opnå adgang til
netværksdrevene.

Mvh
Brian

Fra : Mogens S. P.

Dato : 18-06-01 01:28

"Torben Leander" <nn@nn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den ene maskine køre Win 2000 og den anden Win 98.
>
> Vil det gøre nogen forskel at jeg køber nye netkort og koble computerne

Tag et kig her, der er mange gode råd.
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Mogens

Fra : Torben Leander

Dato : 19-06-01 16:18

> Tag et kig her, der er mange gode råd.
> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
>
> Mogens

Hej Mogens !

Tak for info. Man jeg kan desværre ikke finde noget der relatere til mit
problem.

Hilsen
Torben L. Andersen