Mazda 6 2,0 Touring st.car 5d
Fra : Tømreren

Dato : 17-04-06 11:58

Vi har tænkt lidt på at lade være med at kigge så meget på Kia Carnival og
hellere kigge på en Mazda 6 2,0 Touring st.car 5d fra 2004/2005
Er der nogen af jer bilsagkyndige folk herinde der ville råde os til at
kigge efter noget helt 3.

Vi har 2 unger på 7 og 4 år
Kan godt lide at tage på kør-selv-ferie
Har ca. 300K at gøre godt med
Er vist lidt luksusdyr......
Køre ca 25 000 km. om året

Mvh
Tømreren

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 12:18

"Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hellere kigge på en Mazda 6 2,0 Touring st.car 5d fra 2004/2005
> Er der nogen af jer bilsagkyndige folk herinde der ville råde os til at

lyder da FORNUFTIGT at glemme alt om koreaneren, de har alligevel sprunget
over hvor gærdet er lavest på bekostning af sikkerheden. Mazda er et
udmærket valg der ikke plejer at give ubehagelige overraskelser.
Andre vil nok have dig til at kigge på skoda også (den østeuropæiske
knallert) men ellers er der da masser af alternativer...bare du holder dig
fra ford og fiat

--
Tom

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-04-06 12:39

On Mon, 17 Apr 2006 13:17:45 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>Andre vil nok have dig til at kigge på skoda også (den østeuropæiske
>knallert) men ellers er der da masser af alternativer...bare du holder dig

Det er sgu' da konsekvent snak!

Hold fast ved den Mazda. Overvej eventuelt Octavia hvis pladsen på
bagsædet er tilstrækkelig. Ta' eventuelt også et kig på Accord Stc,
også en fed vogn med skudsikker teknik.

Og glem så den elendige Carnival en gang for alle! Og hvis du stadig
overvejer den, så ta' en ordentlig prøvetur i en! Du vil grine hele
vejen hjem i din 6/Accord/Octavia/Whatever.

/Kent Glerup

Fra : Soren Vittrup

Dato : 18-04-06 13:32

....bare du holder dig

> Hvad er der nu galt med Ford - laver de ikke fine biler???!!!

Søren

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-04-06 13:44

On Tue, 18 Apr 2006 14:32:19 +0200, Soren Vittrup
<SLETvittrup@audiocompagniet.dk> wrote:

>...bare du holder dig

Aner det ikke!
Har jeg påstået at de ikke gør?

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-06 14:23

"Soren Vittrup" <SLETvittrup@audiocompagniet.dk> skrev i en meddelelse
> ...bare du holder dig

Nej deres biler ruster ad HELVEDE til

--
Tom

Fra : Ncc

Dato : 17-04-06 17:08

> [...]
> hellere kigge på en Mazda 6 2,0 Touring st.car 5d fra 2004/2005
> Er der nogen af jer bilsagkyndige folk herinde der ville råde os til at

Hej til Tømreren.

Hvad med en Citroen C5

Har selv kørt Mazda 6, Skoda Octatvia m. mange flere - og har nu en C5
Weekend med alt i udstyr.

Kører selv meget på landevejen - ca. 50.000 om året, og vores ferier er
altid sydpå i bilen med 2 børn i samme årgang som dine.

Det er den mest komfortable langturbil jeg endnu har ejet, og jeg synes
oprigtigt at du får en hel del bil for pengene - også mere end i Mazdaen.

Plus siden:
Oceaner af plads
Enorm komfortabel
Masser af features - i el, og praktiske små detaljer

Minus siden
Høj afskrivning
Er ikke særligt "sportif" hvis du ligger og hiver den skarpt rundt i
svingene.

Men som langtursbil og familie container, mener jeg det er en af de biler
der giver mest value for money lige nu.

Ncc

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-04-06 18:26

On Mon, 17 Apr 2006 18:07:42 +0200, "Ncc"
<fam.christensen_slettes@os.dk> wrote:

>Hvad med en Citroen C5

Ja hvorfor ikke?!?

>Det er den mest komfortable langturbil jeg endnu har ejet, og jeg synes
>oprigtigt at du får en hel del bil for pengene - også mere end i Mazdaen.

Personligt er jeg til "faste" biler. Men har man andre præferencer
skal C5'eren selvfølgelig overvejes.

>Men som langtursbil og familie container, mener jeg det er en af de biler
>der giver mest value for money lige nu.

Enig. Men man skal selvfølgelig huske C5'erens afskrivning som vel er
lidt højere end gennemsnittet. Ligeledes bør man undgå de første
årgange, som ikke lige har det bedste ry.

/Kent Glerup

Fra : Soren Vittrup

Dato : 18-04-06 08:21

Ligeledes bør man undgå de første
> årgange, som ikke lige har det bedste ry.
>
> /Kent Glerup

Holder C5 ikke meget på værksted med "småtterier" ?

Søren

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-04-06 08:57

On Tue, 18 Apr 2006 09:20:32 +0200, Soren Vittrup
<SLETvittrup@audiocompagniet.dk> wrote:

> Ligeledes bør man undgå de første

>Holder C5 ikke meget på værksted med "småtterier" ?

Jeg har personligt nul erfaring med C5, da jeg per definition ikke vil
eje en PSA bil.

Men der skulle efter sigende være kommet ret godt styr på C5'eren i de
senere årgange. Dette skal selvfølgelig måles efter Citroën standard

Men man kommer jo ikke udenom at C5'eren har forbandet meget plads til
prisen!

/Kent Glerup

Fra : Ncc

Dato : 18-04-06 17:18

"Soren Vittrup" <SLETvittrup@audiocompagniet.dk> skrev i en meddelelse
>SNIP> Holder C5 ikke meget på værksted med "småtterier" ?
>
> Søren

Hej Søren

Jeg har (7-9-13) kun haft 1 defekt på min C5 de første ca. 14.000 km, og det
var den oplukkelige bagrude, hvor den elektroniske låsepal var gået i
stykker - de monterede en ny bagrude, og 1 time senere rullede jeg lystigt
videre.

Men den _har_ meget elektronik, og det er efter sigende deres svage punkt.
Jeg har nu ejet 2 x Xantia og 1 x C5 og ikke haft problemer med hverken den
pneumatiske undervogn eller elektronikken, som begge er ting som folk
normalt er nervøse for ved en Citroen.

Min Skoda Octavia havde derimod en del irriterende små fejl.....Men det er
jo heller ikke en ægte VAG..eller

Ncc

Fra : Vittrup

Dato : 18-04-06 19:56

"Ncc" <fam.christensen_slettes@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>Octavia er fra 11/99 og har faktisk kun haft et defekt blinkerrelæ - udover
>de alm. sliddele mv. - og nej, det er vel ikke en vaskeægte VAG...

Søren

Fra : Kaenguru

Dato : 18-04-06 23:00

Citroen C5 skal man da kun vælge hvis man ikke har noget imod at have
ondt i ryggen når man kører. Sæderne er blødere end de fleste
sofaer eller lænestole. Har som passager kørt turen
København-Göteborg og halvvejs tilbage i en VW Passat. Sad
fantastisk. Kørte resten af halvvejen til København i C5 - fik ondt i
ryggen efter en lille time.
Har kørt både Mazda 6 og Skoda Octavia. Begge dejlige biler. Mazda 6
er dog lidt mere tiltalende (mere spændende design (særligt
indvendig), lidt højere til loftet, bedre køreegenskaber). Mazda er
jo i Tyskland kåret som det mest pålidelige bilmærke i 2005, på
baggrund af kundetilfredshed, testrapporter, tilbagekaldelser mm.

Fra : Ncc

Dato : 19-04-06 16:59

"Kaenguru" <troels_martens@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Citroen C5 skal man da kun vælge hvis man ikke har noget imod at have
ondt i ryggen når man kører.
>SNIP<

Er jo lidt en subjektiv holdning.

Jeg har indtil nu ikke fået ondt i ryggen, og kører faktisk jævnligt
turen -Øst Jylland <-> midt Sverige T/R - Men måske er min ryg sejere end de
fleste?
Mazdaen fik jeg derimod aldrig fundet mig en god kørestilling i, og var ofte
"træt" når jeg ramte hotellet efter 8-10 timers kørsel. I Citronen glider
jeg bare gelinde afsted.
Men det er jo det der er så forunderligt ved smag og behag - hvis vi alle
var enige så blev det sgu lidt kedeligt.

Ncc