Fejl ved indsprøjtningssystem
Fra : KS

Dato : 17-04-06 09:04

Hej

Bil: Punto 1,9 JTD, 2001.

For 5 dage siden oplevede jeg at bilen tog markant længere tid om at starte
efter at have drejet nøglen. hmmm...tænkte ikke mere over det. Så i går
efter en tysklandstur står bilen stille i ½ times tid, og da den skal
startes igen, så nægter den! Fejl ved indsprøjtningssystem! Den latterlige
lampe bliver ved at lyse i kabinen og biler vil bare ikke starte. Den får
15 -20 startforsøg uden held. Så går der et par minutter hvor jeg raser af
og så prøver jeg lige at vride nøglen (uden at vente på at lamperne
slukker - ik at jeg tror det ændrer noget)og så starter den sku og lampen
slukker i kabinen da jeg rører speederen! ...?

Bilen er fint vedligehold og der har aldrig været noget de 75000 jeg har
kørt i den og den startede fint her til morgen.

Konstruktive forslag til hvad jeg kan gøre selv, filtre, forbindelser, reset
el.lign. ?

Mvh Ken

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-04-06 09:27

"KS" <ken_S123@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:44434be6$0$929

> Konstruktive forslag til hvad jeg kan gøre selv, filtre, forbindelser,
> reset
> el.lign. ?

Det bedste vil være at få udlæst fejlkoder.... . Reset kan laves ved at
pille - af batt., lade den stå i 5-10 min, evt. åbne bagklap el. andet som
tænder en lampe uden elektronik. Dog kan radio etc. gå i
"tyverisikrings-mode", så det er på eget ansvar ;).

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 17-04-06 10:24

> Konstruktive forslag til hvad jeg kan gøre selv, filtre, forbindelser,
> reset
> el.lign. ?

Havde du nøglen ude i mellem de mislykkedes forsøg og det sucessfulde? Jeg
har nogle få gange været ude for at jeg simpelthen ikke har kunnet starte
min tidligere bil. Det kunne hver gang løses ved at fjerne nøglen og sætte
den i igen - det var simpelthen startspærreren der drillede.
Ellers er det vel bare at få udlæst fejlkoder på et værksted...

/Kasper Hansen

Fra : KS

Dato : 17-04-06 10:40

> [...]
> den i igen - det var simpelthen startspærreren der drillede.
> Ellers er det vel bare at få udlæst fejlkoder på et værksted...

Nøglen sad i hele forløbet. Ville gerne spare pengene på en fejludlæsning -
tyvknægte er de jo....

Hvad med kondens i systemet?

/Ken