/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skoda Fabia 1,9 TDI: Første eftersyn
Fra : JAD


Dato : 16-04-06 20:12

Min Skoda Fabia Combi 1,9 TDI Ambiente, årgang 9/2004, insisterer på, at det
efter 40.600 km er tid til et 50.000 km-eftersyn. (Der er 50.000
km-intervaller på denne model).

Et par spørgsmål til andre Fabia-ejere:

1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
hyle op efter ca. 48.000 km.

2) I hvor høj grad kan man tillade sig at blæse på advarslen fra cockpittet?
Der står ikke et km.antal efter skruenøglen, der angiver, at bilen skal til
service, og der har ikke været advarsler før i går.

3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
regner med, at det bliver ren rutine.

Tak for hjælpen!

Vh Jeff









 
 
Klaus D. Mikkelsen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-04-06 20:14

JAD skriver:
>
> 1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
> kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
> hyle op efter ca. 48.000 km.

Det er longlife olie du kører på og der kan være op til 50kkm mellem
eftersynene

> 2) I hvor høj grad kan man tillade sig at blæse på advarslen fra cockpittet?
> Der står ikke et km.antal efter skruenøglen, der angiver, at bilen skal til
> service, og der har ikke været advarsler før i går.

Se servicebogen.

> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
> regner med, at det bliver ren rutine.

Kommer meget an på værkstedet. Fik foretaget 30kkm på min Golf V for
1308,08 kr.


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Kim (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 17-04-06 16:30


..
>
>> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
>> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
>> regner med, at det bliver ren rutine.
>
> Kommer meget an på værkstedet. Fik foretaget 30kkm på min Golf V for
> 1308,08 kr.
>
>
> Klaus


1308,08 kr. så må det da være uden olieskift ?
Kim



Klaus D. Mikkelsen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-04-06 16:28

Kim skriver:
>
> 1308,08 kr. så må det da være uden olieskift ?

Nix.


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Ukendt (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-04-06 20:30

On Sun, 16 Apr 2006 21:11:33 +0200, "JAD"
<britonFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

<...>
>
>1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
>kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
>hyle op efter ca. 48.000 km.

Jeg mener at huske, at markedsføringen siger OP TIL 50 kkm mellem
serviceeftersyn, ingen garanti for at netop du kan køre så langt. Min
mors benzin-Fabia fra 2003 ville have skiftet olie efter ca. 6 kkm i
stedet for de 15, der står i servicebogen. Det viste sig, at der var
gået et helt år og en del korte ture, så det var OK.

>
>2) I hvor høj grad kan man tillade sig at blæse på advarslen fra cockpittet?
>Der står ikke et km.antal efter skruenøglen, der angiver, at bilen skal til
>service, og der har ikke været advarsler før i går.

Du behøver ikke gå i panik og holde stille, men hvis det var min bil,
ville jeg ringe og bestille tid på tirsdag og så køre videre som
normalt, indtil værkstedet har tid. Bilens computer analyserer dit
kørselsmønster og på den baggrund mener den, at oliens smøreevne nu er
på minimum.

>
>3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
>der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
>regner med, at det bliver ren rutine.

Der er jeg blank.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Preben Andersen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 16-04-06 20:47


"JAD" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:444296e0$0$849$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn,
> hvis
> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
> regner med, at det bliver ren rutine.


Jeg ved ikke med en Fabia, men jeg har lige fået lavet 1. service på min
Octavia, og det kostede godt kr. 3.000,-

mvh
Preben



C. Caspersen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 17-04-06 09:16

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:44429f50$0$47047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg ved ikke med en Fabia, men jeg har lige fået lavet 1. service på min
> Octavia, og det kostede godt kr. 3.000,-

Hvilken by ?

Mvh

Caspersen



Preben Andersen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 17-04-06 09:34


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:44434ea3$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

>> Jeg ved ikke med en Fabia, men jeg har lige fået lavet 1. service på
>> min
>> Octavia, og det kostede godt kr. 3.000,-
>
> Hvilken by ?



Fredericia.

mvh
Preben



Armand (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-06 23:43

JAD skrev:
> Min Skoda Fabia Combi 1,9 TDI Ambiente, årgang 9/2004, insisterer på, at det
> efter 40.600 km er tid til et 50.000 km-eftersyn. (Der er 50.000
> km-intervaller på denne model).
>
> Et par spørgsmål til andre Fabia-ejere:
>
> 1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
> kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
> hyle op efter ca. 48.000 km.

Er det ikke en enten(50.000km)/eller(12måneder) - rytmik?

--
Armand.

Ham Selv [7500] (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Ham Selv [7500]


Dato : 17-04-06 05:22

> Er det ikke en enten(50.000km)/eller(12måneder) - rytmik?

2 årgange kørte på dieselsiden med max. 50.000 km eller 2 år. I dag kører
alle modeller med max. 30.000 km eller 2 år.

Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter kun
4/5 af det forventede kilometerantal?

Min 1.4 TDI PD Ambiente fra 09/04 indkaldte før påske til service. Den havde
kørt km 48.000 og skrev, at der var 2300 km til service, så jeg har bestilt
service til sidst i april.
Det bliver for øvrigt et 60.000 km eftersyn (mere omfattende end 30.000 km).
Det er Skoda´s politik med modellerne med 50.000 km serviceinterval.

Hilsen Per



Armand (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-06 11:23

Ham Selv [7500] skrev:
>> Er det ikke en enten(50.000km)/eller(12måneder) - rytmik?
>
> 2 årgange kørte på dieselsiden med max. 50.000 km eller 2 år. I dag kører
> alle modeller med max. 30.000 km eller 2 år.
> Min 1.4 TDI PD Ambiente fra 09/04 indkaldte før påske til service. Den havde
> kørt km 48.000 og skrev, at der var 2300 km til service, så jeg har bestilt
> service til sidst i april.

Alt imens jeg overvågede service-nedtælleren på min 206HDi, sprang den
pludselig fra 1200km til 0 - Det skete på årsdagen for leveringen
hvilket matcher godt med Peugeot's rytmik á 30.000km eller 12mdr!
Derfor også mit spørgsmål á ovenfor!

--
Armand.

Elise Møller (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Elise Møller


Dato : 17-04-06 11:54

> Alt imens jeg overvågede service-nedtælleren på min 206HDi, sprang den
> pludselig fra 1200km til 0 - Det skete på årsdagen for leveringen hvilket
> matcher godt med Peugeot's rytmik á 30.000km eller 12mdr!
> Derfor også mit spørgsmål á ovenfor!

Skoda´s modeller gør muligvis det samme mth. 2 årsdagen for levering.
Hos Skoda er det km eller maks 24 mdr.

Jeff´s Fabia er fra 09/04 (det er min også), så den har endnu ikke nået
grænsen for 24 mdr.

Mvh. Per
Skoda Fabia 1.4 TDI PD Ambiente Combi 09/04
Skoda Fabia 1.2 HTP Ambiente 04/06
Suzuki DL650 V-strom K4



C. Caspersen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 17-04-06 09:16

"JAD" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:444296e0$0$849$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
> regner med, at det bliver ren rutine.

3500-4500 kr afhængig af landsdel.

Mvh

Caspersen



Anders Majland (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 17-04-06 10:30

>> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
>> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
>> regner med, at det bliver ren rutine.
>
> 3500-4500 kr afhængig af landsdel.

Jeg ved ikke om det er mere omfattende en det første 30Mm eftersyn på en
benziner - Men der gav vi 2342,98 kr ved 26137 km i Hobro.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda fabia Kombi 1,2 12v 64hk 2004 - ~45000km




Globator (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Globator


Dato : 18-04-06 08:39

Har just fået foretaget longlife service på min Fabia 1.9 TDI ved
40.000 km.

Pris 3.200 inkl. moms i Silkeborg

Lars


Jeff (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Jeff


Dato : 18-04-06 10:26

Tak for alle svarene - selvom jeg nok blev lidt mere forvirret, end jeg
havde regnet med.

Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og de
ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at longlife-olien
var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så meget af den, at de
opnår en klækkelig rabat...)

Til sagen:
- Er der nogen, der har prøvet at få skiftet olien (billigere) andetsteds,
så man kan frabede sig dette? Uautoriseret værksted er fint...
- Er der nogen Skoda-ejere i Københavnsområdet, der har fået ordnet deres
50.000 km-eftersyn mærkbart billigere end 5.200, inkl. bremseeftersyn?
- Andre fif?

Tak for hjælpen!

Hilsen Jeff



"JAD" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:444296e0$0$849$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Min Skoda Fabia Combi 1,9 TDI Ambiente, årgang 9/2004, insisterer på, at
det
> efter 40.600 km er tid til et 50.000 km-eftersyn. (Der er 50.000
> km-intervaller på denne model).
>
> Et par spørgsmål til andre Fabia-ejere:
>
> 1) Har I været ude for, at det var nødvendigt at trille til service efter
> kun 4/5 af det forventede kilometerantal? Jeg forventede, at bilen ville
> hyle op efter ca. 48.000 km.
>
> 2) I hvor høj grad kan man tillade sig at blæse på advarslen fra
cockpittet?
> Der står ikke et km.antal efter skruenøglen, der angiver, at bilen skal
til
> service, og der har ikke været advarsler før i går.
>
> 3) Hvad skal man regne med at betale for det første serviceeftersyn, hvis
> der ikke er særlige ting, der skal ordnes? Bilen kører perfekt, så jeg
> regner med, at det bliver ren rutine.
>
> Tak for hjælpen!
>
> Vh Jeff
>
>
>
>
>
>
>
>



Klaus D. Mikkelsen (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-04-06 10:36

Jeff skriver:
>
> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at longlife-olien
> var dyr.

Vil de ikke rende og hønse. Jeg har stidgit fået laver 30kkm servide på
min GolfV til 1308,08kr, det er incl longlifeolie.

> - Er der nogen, der har prøvet at få skiftet olien (billigere) andetsteds,
> så man kan frabede sig dette? Uautoriseret værksted er fint...

Longlifeolien kan skifte til "normal" olie, men så bliver
serviceintervallerne kortere. Hvis du ikke bruger korrekt longlifeolie,
men fortsætter med longlife programmet, bortfalder motorgarantien

> - Er der nogen Skoda-ejere i Københavnsområdet, der har fået ordnet deres
> 50.000 km-eftersyn mærkbart billigere end 5.200, inkl. bremseeftersyn?

Bremser kan du få lavet alle steder.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Preben Andersen (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 18-04-06 11:30


"Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...


> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og
> de
> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
> longlife-olien
> var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så meget af den,
> at de
> opnår en klækkelig rabat...)


Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.
Som nævnt tidligere har jeg netop givet godt 3000,- for en Octavia
(efter 41.000 km, ikke fordi den sagde til, men fordi jeg alligevel
skulle have skiftet skæve bremseskiver), så hvorfor skulle det være
dyrere på en Fabia?
Hvad mener de med "opfriskning af bremser"?

mvh
Preben






Ukendt (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-06 14:22


"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4444bfaf$0$46977$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og de
>> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
>> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
>> longlife-olien
>> var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så meget af den, at
>> de
>> opnår en klækkelig rabat...)
>
>
> Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.
> Som nævnt tidligere har jeg netop givet godt 3000,- for en Octavia (efter
> 41.000 km, ikke fordi den sagde til, men fordi jeg alligevel skulle have
> skiftet skæve bremseskiver), så hvorfor skulle det være dyrere på en
> Fabia?
> Hvad mener de med "opfriskning af bremser"?

Nyt rød eller gul maling på bremsekalibrene

--
Tom



Armand (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-06 18:44

Preben Andersen skrev:
> "Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og
>> de
>> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
>> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
>> longlife-olien var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber
>> så meget af den, at de opnår en klækkelig rabat...)
>
> Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.

På regningen fra mit nyligt gennemførte 30.000km service på HDi'en,
fremgår det at jeg har måttet give 97,50kr/l incl. moms for den påfyldte
olie!
Selvom jeg godt kunne finde på at medbringe olie selv som protest mod
opskruede priser, gider jeg altså ikke ulejlige mig for de mindre end
10,-kr der er i forskel til T-Hansens :-|

--
Armand.

Carsten Hjorth (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 18-04-06 20:35


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:hz91g.163$7x6.109@news.get2net.dk...
> Preben Andersen skrev:
>> "Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>>> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og de
>>> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
>>> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
>>> longlife-olien var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så
>>> meget af den, at de opnår en klækkelig rabat...)
>>
>> Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.
>
> På regningen fra mit nyligt gennemførte 30.000km service på HDi'en,
> fremgår det at jeg har måttet give 97,50kr/l incl. moms for den påfyldte
> olie!
> Selvom jeg godt kunne finde på at medbringe olie selv som protest mod
> opskruede priser, gider jeg altså ikke ulejlige mig for de mindre end
> 10,-kr der er i forskel til T-Hansens :-|

Nu kører den så heller ikke med den samme special olie som vw´s longlife
motorer, den olie du har fået, kan sikkert købes til det halve...

/Carsten



Armand (18-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-06 21:10

Carsten Hjorth skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:hz91g.163$7x6.109@news.get2net.dk...
>> Preben Andersen skrev:
>>> "Jeff" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:4444af64$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>
>>>> Nu har jeg ringet rundt til nogle autoriserede Skoda-forhandlere, og de
>>>> ligger typisk på ca. 5.200 kr. inkl. "opfriskning" af bremser.
>>>> Alle som én brugte de som undskyldning for den høje pris, at
>>>> longlife-olien var dyr. (Til gengæld må man forvente, at de indkøber så
>>>> meget af den, at de opnår en klækkelig rabat...)
>>> Så dyr er den heller ikke. T-Hansen sælger den til kr. 89,- pr liter.
>> På regningen fra mit nyligt gennemførte 30.000km service på HDi'en,
>> fremgår det at jeg har måttet give 97,50kr/l incl. moms for den påfyldte
>> olie!
>> Selvom jeg godt kunne finde på at medbringe olie selv som protest mod
>> opskruede priser, gider jeg altså ikke ulejlige mig for de mindre end
>> 10,-kr der er i forskel til T-Hansens :-|
>
> Nu kører den så heller ikke med den samme special olie som vw´s longlife
> motorer, den olie du har fået, kan sikkert købes til det halve...
>
Tråden har rodet lidt rundt i intervaller, men jeg (gen)ser nu at det er
50.000km's intervallet det drejer sig for i dette tilfælde og dét gør
jo nok sin forskel :-|

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408604
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste