Centreringsringe til alufælge?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-06 12:21

Hej!

Hvor køber man centreringsringe til alufælge? Det er til et sæt alufælge jeg
faldt over billigt sidste sommer, men jeg mangler desværre ringene så de passer
perfekt på min '96 Escort.

Hvis du kender et sted man kan bestille "custom-ringe" vil jeg gerne høre fra dig :)

Må gerne være et sted kun momsregistrerede/værksteder kan handle...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus G.

Dato : 16-04-06 14:45

> Hvis du kender et sted man kan bestille "custom-ringe" vil jeg gerne høre
fra dig :)

Diverse bilforretninger burde kunne skaffe det uden problemer.

Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du kommer fra, men BilXperten i Køge er ret
gode til at skaffe alle mulige og umulige ting hjem. Har selv handlet der,
og jeg bor i vestjylland :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 16-04-06 15:03

> [...]
> ret
> gode til at skaffe alle mulige og umulige ting hjem. Har selv handlet der,

HA...BilXperten i Køge....gode til at skaffe....??

Jeg forespurgte på 4 x 18" fælge til en Suzuki Grand Vitara....han havde kun
1 på lager og skulle lige undersøge nærmere med dæk osv. og ville vende
tilbage efter weekend.
Og jeg gjorde klart over for ham at det skulle laves ordentligt med
vægtklodser bag egerne osv. osv.

Ja rigtig gættet....jeg købte dem et andet sted.
Han vendte jo aldrig tilbage...havde åbenbart penge nok i kassen :)

mvh
Bri@n

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-06 15:10

Hej!

Klaus G. wrote:

> Diverse bilforretninger burde kunne skaffe det uden problemer.

Håbede bare på der var en biks, som havde det hjemme allerede.

> Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du kommer fra, men BilXperten i Køge er ret
> gode til at skaffe alle mulige og umulige ting hjem. Har selv handlet der,
> og jeg bor i vestjylland :)

Birkerød.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John Sahl

Dato : 16-04-06 15:14

Klaus G. wrote:
> Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du kommer fra, men BilXperten i Køge
> er ret gode til at skaffe alle mulige og umulige ting hjem. Har selv
> handlet der, og jeg bor i vestjylland :)

Kan også kun anbefales her fra. Har kun gode erfaringer med drengene der
fra.

Att.: Kim, hils fra mig og sig de skal være gode ved dig

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-06 16:02

Hej!

John Sahl wrote:

> Kan også kun anbefales her fra. Har kun gode erfaringer med drengene der
> fra.

Well, nu kører jeg næppe til Køge for at bestille dem, da der ligger en
BilXperten i Helsingør få km fra hvor jeg arbejder.

Men tak for rådet - jeg vil da håbe de er hjælpsomme.

> Att.: Kim, hils fra mig og sig de skal være gode ved dig

Vel kun i Køge?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John Sahl

Dato : 16-04-06 16:29

Kim Voss Schrader wrote:
> Well, nu kører jeg næppe til Køge for at bestille dem, da der ligger
> en BilXperten i Helsingør få km fra hvor jeg arbejder.

Husk at det butikkerne er selvstændige selv om de er en del af en
kæde og dermed ikke alle har helt samme "muligheder" for at hjælpe.

> Men tak for rådet - jeg vil da håbe de er hjælpsomme.

Det er de næsten helt sikkert, ellers bør alle dækcentre altså også
kunne hjælpe.

> Vel kun i Køge?

Jeg tvivler på de andre kender mig, så ja

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-06 16:41

Hej!

John Sahl wrote:
> Husk at det butikkerne er selvstændige selv om de er en del af en
> kæde og dermed ikke alle har helt samme "muligheder" for at hjælpe.

Ok.

> Det er de næsten helt sikkert, ellers bør alle dækcentre altså også
> kunne hjælpe.

Tja, jeg var inde hos AGL, men de gad skisme ikke. Og Ivar Jensen kunne heller
ikke hjælpe... Eller også gad de ikke :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 17:10

> Hej!

> Ok.

> Tja, jeg var inde hos AGL, men de gad skisme ikke. Og Ivar Jensen kunne
> heller ikke hjælpe... Eller også gad de ikke :(

Henvend dig til en teknisk skole, så kan de dreje et par ringe for dig

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 16-04-06 17:41

Kim Voss Schrader wrote:

> Tja, jeg var inde hos AGL, men de gad skisme ikke. Og Ivar Jensen
> kunne heller ikke hjælpe... Eller også gad de ikke :(

Hvis alt andet fejler, kan du prøve Gummiværkstedet i Horsens.
De har før tryllet nogle hjul på en Pegøj 206 for en kammerat.

Det er bogstavelig talt en baggårdsbutik, så eneste måde at
kontakte dem på, er på tlf. 75627130 - eller lige svinge forbi

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-06 17:43

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> ringene så
> de passer perfekt på min '96 Escort.
>
> Hvis du kender et sted man kan bestille "custom-ringe" vil jeg gerne

Kender du nuværende diameter og ønsket diameter?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-06 19:59

Hej!

Morten Fruergaard wrote:

> Kender du nuværende diameter og ønsket diameter?

Jepper.

Fælg: Ø66.9mm
Center: Ø63.4mm

(Jeg er 99% sikker på, at Ford kører med 63.4mm center, men undersøger det lige
en ekstra gang hos Ford)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John Sahl

Dato : 16-04-06 20:00

Kim Voss Schrader wrote:
> (Jeg er 99% sikker på, at Ford kører med 63.4mm center, men
> undersøger det lige en ekstra gang hos Ford)

63,4mm er korrekt

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-06 20:07

Hej!

John Sahl wrote:

> 63,4mm er korrekt

Jamen, så er sagen jo bøf :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Møller

Dato : 16-04-06 20:35

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> Jamen, så er sagen jo bøf :)

De fleste Ford: ja.

Gem denne til en anden gang:
http://www.carnut.dk/dk/tabel.htm
eller denne
http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm
eller:
http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm
måske den mest realistiske:
Tekniske data på hjul og hjulbolte, krydsmål, indpresning etc.
Uden ansvar

Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-04-06 21:35

> [...]
> Center: Ø63.4mm
>
> (Jeg er 99% sikker på, at Ford kører med 63.4mm center, men undersøger det

Skal der være konus på centerringen?
Har den flere udvendige diametre?

Ja, jeg har spurgt efter centerringe til mine alubasser.
De kunne ikke opdrives
Så nu triller Sierra med 3 centerringe.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-06 22:33

Hej!

Uffe Bærentsen wrote:

> Skal der være konus på centerringen?

Tror jeg ikke, en cylinder skulle være nok.

> Har den flere udvendige diametre?

Nej, kun een indre og een ydre.

> Ja, jeg har spurgt efter centerringe til mine alubasser.
> De kunne ikke opdrives
> Så nu triller Sierra med 3 centerringe.

Sierra'er skulle ikke være særligt kritiske mht. centerhul efter hvad jeg har
hørt. Kan du mærke forskel?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-04-06 22:49

> Tror jeg ikke, en cylinder skulle være nok.

Der er konus på mine centerringe.
Der er endvidere en kort cylinder på.
Ved ikke om de er specielle eller ej.

> Sierra'er skulle ikke være særligt kritiske mht. centerhul efter hvad jeg
> har hørt. Kan du mærke forskel?

Må lige korrigere mig selv.
Når jeg jeg starter Sierra igen, så triller den med 3 centerringe.
Jeg har ikke kørt med den efter dette skifte.
Men før vinterdækkene kom på, da kunne jeg ikke mærke noget.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-04-06 08:50

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> Center: Ø63.4mm
>
> (Jeg er 99% sikker på, at Ford kører med 63.4mm center, men
> undersøger det lige en ekstra gang hos Ford)

Jeg kan skaffe dem fra 67 => 63,4...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-04-06 15:33

Hej!

Morten Fruergaard wrote:

> Jeg kan skaffe dem fra 67 => 63,4...

Det ville være cool! Gider du maile mig en pris? E-mailadressen virker :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-04-06 18:19

Kim Voss Schrader wrote:
> Det ville være cool! Gider du maile mig en pris? E-mailadressen
> virker :)

Done.

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-04-06 21:56

Morten Fruergaard skrev:

> Done.

Er prisen den samme uanset Str. ?? jeg kommer nok også til at mangle 4
Stk. til en Ford Mondeo men jeg har ikke lige målene på fælgen.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-04-06 05:29

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:
> Er prisen den samme uanset Str. ?? jeg kommer nok også til at mangle 4
> Stk. til en Ford Mondeo men jeg har ikke lige målene på fælgen.

Ja, de koster ca. det samme.

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-04-06 21:20

Morten Fruergaard skrev:

> Ja, de koster ca. det samme.

Og det er ??

Send gerne privat mail hvis det er... Jeg bor i Rds så jeg henter jo
selv, selv om i har til huse ude på bøhlandet