Lille advarsel(dækcenter i skive)
Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-06 22:24

Hej.

Vil lige advare lidt imod et dækcenter i skive. Hele historien kan i læse
her:
http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=48758

Men kort fortalt:
Jeg sælger fælge privat.
Køber er ved et dækcenter som siger de ikke passer, men de kan da lige sælge
ham nogle nye fælge der passer.
Jeg siger de passer, og vil ikke lade handlen gå tilbage.
Han går til andet dækcenter, og skidtet passer.
Det første dækcenter havde nær røvrendt ham.

Så hvis i gider læse lidt, så klik på linket ovenover, og find ud af hvilket
dækcenter der er lidt... "ustabilt".

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 22:25

"Klaus G." skriver:

> Køber er ved et dækcenter som siger de ikke passer

Det gør de jo sådan set heller ikke da ET er forkert......

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-06 22:32

> Det gør de jo sådan set heller ikke da ET er forkert......

Rigtigt, men som der står, så skulle der spacere på, som køber var
indforstået med, og som dækcentret også "prøvede" med...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 23:01

"Klaus G." skriver:

> Rigtigt, men som der står, så skulle der spacere på, som køber var
> indforstået med, og som dækcentret også "prøvede" med...

Er du sikker på at køber forstod den med spacere ???

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Klaus G.

Dato : 16-04-06 06:01

> Er du sikker på at køber forstod den med spacere ???

Helt sikker ja. Men du har måske svært ved at forstå det?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-06 06:02

"Klaus G." skriver:

> Helt sikker ja. Men du har måske svært ved at forstå det?

Nej, slet ikke.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Alstrup Nielsen

Dato : 16-04-06 07:42

Hej Klaus mener at det ikke er helt lovligt at køre med spacer i danmark
ved at der er mange der gør det
har fået det af vide på mit værksted
så det dækcenter du omtaler har lidt ret
mvh Alstrup

Fra : Psypher

Dato : 16-04-06 12:01

> [...]
> ved at der er mange der gør det
> har fået det af vide på mit værksted
> så det dækcenter du omtaler har lidt ret

Du kan bla fra OZ få spacere der er godkendt til din bil,
der er ikke ret mange aluhjul der passer på en pegøjt
uden, det er fuldt lovligt.
Mvh Lars

Fra : Klaus G.

Dato : 16-04-06 14:35

> Du kan bla fra OZ få spacere der er godkendt til din bil,
> der er ikke ret mange aluhjul der passer på en pegøjt
> uden, det er fuldt lovligt.
> Mvh Lars

Præcis!

Dog ikke alle spacere som kan gå gennem syn. Men jeg ved at OZ bla. har fået
deres godkendt. Og min tidligere peugeot gik også gennem syn med OZ fælge,
og spacere.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-04-06 17:57

> Dog ikke alle spacere som kan gå gennem syn. Men jeg ved at OZ bla. har
> fået
> deres godkendt.

Det ved hjulcenteret nok ikke?, derfor mener de at du har solgt ulovlige
fælge.

Fra : Klaus G.

Dato : 16-04-06 18:37

> Det ved hjulcenteret nok ikke?, derfor mener de at du har solgt ulovlige
> fælge.

Dækcentret sagde helt præcist til ham, at de gik imod skærmen, bare med en
spacer på 10mm. De sidder nu påmonteret med en 15mm spacer.

Og hvis en butik, der lever af at montere, og sælge fælge og dæk ikke engang
ved mere end os alm. forbrugere, så er det sq da ikke særligt betryggende?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Per Olsen

Dato : 16-04-06 21:05

"Klaus G." skrev
> [...]
> Det første dækcenter havde nær røvrendt ham.
>
> Så hvis i gider læse lidt, så klik på linket ovenover, og find ud af

Hej

Jeg har nu læst indlæge, også det rettede

Og jeg synes da at dig og dækcenteret "falder lidt over hinanden"
Læs: der er fejl fra begge sider.

Dækcenteret kunne da godt have undersøgt sagen ordentlig
ang. spacers. Der mangler nok lidt "hjemmearbejde" der.

Du skriver nemlig i indlæget at du har solgt manden nogle
OZ Hydra ET42.
Og hvis man kikker på OZ's hjemmeside kan man også
se at der det faktisk er en ET42 fælg, og at der skal bruges
spacer's 15mm netop for at opnå ET27.

Og det er vel også det du har forklaret manden!
Ingen fejl fra din side der.

Men hvorfor f....n kan de fleste folk ikke forstå
at det "inden for lovens og rimlighedens grænser"
ikke har noget med fælgens diameter at gøre,
om den kan være der eller ej.
Sagt på en anden måde: Det gør da lige meget om
det er en 13", 14", 15", 16", 17"..... fælg.
(Ja jeg er godt klar over at et hjul fra en lastbil
ikke passer på en maskot) :)
Den del bliver jo tilpasset med dækhøjden.
Altså hvis man sætter en større diameter
fælg på, bruger man jo også en mindre
dækprofil.

Med venlig hilsen
Per Olsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-04-06 11:15

Psypher wrote:

> Du kan bla fra OZ få spacere der er godkendt til din bil,
> der er ikke ret mange aluhjul der passer på en pegøjt
> uden, det er fuldt lovligt.

De uoriginale alufælge til begge de to Peugeoter vi har (haft) har da
siddet uden spacere, så det passer vist ikke helt.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk