20 årig idiot...
Fra : Barfly.

Dato : 15-04-06 17:51

han havde jo et kørselsforbud...og har ikke fattet en skid,-det værste er at
idioten om 5-10 år igen kan opføre sig på samme måde.

Fra : JBH

Dato : 15-04-06 18:04

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev i en meddelelse
> han havde jo et kørselsforbud...og har ikke fattet en skid,-det værste er
at
> idioten om 5-10 år igen kan opføre sig på samme måde.

Ja, det var satme en skam det ikke var en modkørende 42 tons lastbil han
kørte frontalt ind i...Så havde problemet været løse en gang for alle. Sådan
en hjernelam idiot fortsætter jo bare med at køre bil når han bliver lukket
ud igen om et lille års tid (hvis han i det hele taget bliver buret inde)

mvh
JBH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 19:24

JBH skriver:

> Ja, det var satme en skam det ikke var en modkørende 42 tons lastbil han
> kørte frontalt ind i...

En 42 tons lastbil kom næppe gående i vejkanten....

Klaus
(der satme ikke skal ud på en landevej med sin barnevogn)
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : JBH

Dato : 15-04-06 19:44

> JBH skriver:

> En 42 tons lastbil kom næppe gående i vejkanten....

Vurderet ud fra billedet i EB. har føreren nærmest også "trukket ud til
siden" for at ramme fodgængeren.

http://ekstrabladet.dk/112/article190045.ece

Måske han har mistet kontrollen på bakketoppen og er skredet ud i vejkanten.
Mon ikke fodgængeren har gået omkring hvor der ligesom er noget hvidt
(kattegrus ? )

Det var nok heller ikke et sted jeg ville gå rundt med en barnevogn, men
hvordan fanden kan nogen finde på at køre så stærkt lige op af boliger (en
gård) det kunne lige så godt være en traktor eller andet der var kørt ud
fra ejendommen til højre.

mvh
JBH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 20:09

JBH skriver:

> Vurderet ud fra billedet i EB. har føreren nærmest også "trukket ud til
> siden" for at ramme fodgængeren.

Du skulle se billederne i tv2 østjylland. Der er også vejen på "langs"
ene af små bakketoppe.

> Måske han har mistet kontrollen på bakketoppen og er skredet ud i vejkanten.

Fra toppen af er der bremsespor.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Aksel

Dato : 16-04-06 00:06

> JBH skriver:

> Du skulle se billederne i tv2 østjylland. Der er også vejen på "langs"
> ene af små bakketoppe.

> Fra toppen af er der bremsespor.
>

> Klaus

Lige før den lille bakketop er der et nybygget parcelhuskvarter, bakken er
højst 50 m udenfor bygrænsen.

Hilsen Aksel

Fra : Armand

Dato : 16-04-06 10:15

Aksel skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Lige før den lille bakketop er der et nybygget parcelhuskvarter, bakken er
> højst 50 m udenfor bygrænsen.

Rart at der kom lokalkendskab ind i snakken!
Jeg kunne godt tænke mig at vide om strækningen er ret, eller om det
måske skulle være et knæk/sving skjult af bakketoppen der har overrasket
chaufføren!?

Og gu' ved om polisen vitterligt har taget højde for mer-bremselængde
p.g.a. faldende terræn, eller om det opgivne estimat blot er taget tørt
fra tabellen :-/

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 16-04-06 10:27

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig at vide om strækningen er ret, eller om det
>måske skulle være et knæk/sving skjult af bakketoppen der har overrasket
>chaufføren!?

Hvis du søger på Hovvejen på dgs.dk kan du se kortet og der kan du se
at vejen er meget lige over et meget langt stræk. Det blev også sagt i
TV, at vejen var lige, men med små bakketoppe på, som blev brugt til
at køre hurtigt på og mærke suset ved hoppet over toppen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Armand

Dato : 16-04-06 12:40

Leonard skrev:

> Hvis du søger på Hovvejen på dgs.dk kan du se kortet og der kan du se
> at vejen er meget lige over et meget langt stræk. Det blev også sagt i
> TV, at vejen var lige, .....

Jeg kan jo ikke se på kortet hvor at uheldet skete og hovvejen er ikke
100% lige fra ende til anden på kortet.
Bremsesporene har den fatalt skæve retning fra lige efter bakketoppen (i
kørselsretningen) tyder alt andet lige på at bilen har haft tilsvarende
retning hen over bakketoppen, hvilket kunne indikere et svagt sving der
lå skjult bag toppen :-/
Jeg tror ikke umiddelbart at det er manden med barnevogne at der er
blevet bremset for så tidligt.

--
Armand.

Fra : blue

Dato : 16-04-06 17:12

> Og gu' ved om polisen vitterligt har taget højde for mer-bremselængde
> p.g.a. faldende terræn, eller om det opgivne estimat blot er taget tørt
> fra tabellen :-/

Det er en bilinspektør og ikke politiet, der står for den del af
undersøgelsen og mon ikke han tager den slags ting med i beregningerne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-06 19:06

Armand skriver:

> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at vide om strækningen er ret, eller om det
> måske skulle være et knæk/sving skjult af bakketoppen der har overrasket

Se indslaget på tv2østjylland.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Armand

Dato : 16-04-06 22:31

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>
> Se indslaget på tv2østjylland.

Jeg kan ikke få gang i regional'ernes clip's!
Hvorfor vælger de dog et så anderledes format :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 18:33

On Sat, 15 Apr 2006 18:51:04 +0200, "Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk>
wrote:

>han havde jo et kørselsforbud...og har ikke fattet en skid,-det værste er at
>idioten om 5-10 år igen kan opføre sig på samme måde.
>
>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=448671

Dybt tragisk og endnu værre, han havde fået en advarsel. Bur ham inde
temmelig længe, selv om det ikke får den dræbte tilbage til livet. Han
skulle måske have lidt anskuelighedsundervisning i livets værdi på
samme måde, som jeg desværre har fået de seneste måneder. (alvorlig
driftsforstyrrelse i motoren, som medførte kraftig brug af additiver,
reparation af forsyningsledninger, udskiftning af en ventil samt
montering af elektronisk styring)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-04-06 21:51

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> driftsforstyrrelse i motoren, som medførte kraftig brug af additiver,
> reparation af forsyningsledninger, udskiftning af en ventil samt

En skam at høre, men du kommer jo nok til at ændre i din signatur så ;-|

Mvh. Uffe Ravn
På aditiver.

Fra : Brian

Dato : 15-04-06 19:45

Barfly. wrote:
> han havde jo et kørselsforbud...og har ikke fattet en skid,-det
> værste er at idioten om 5-10 år igen kan opføre sig på samme måde.

Jeg synes man ser gang på gang i den slags ulykker, at føreren på
den ene eller anden måde, allerede har fået frakendt kørekortet, eller
som her et decideret kørselsforbud. Ens for begge, er at den slags
"advarsler" åbenbart ikke virker - kan der virkelig ikke findes et
bedre alternativ ?

Det er pokksers trist at sådan en idiot kan smadre en familie...

/Brian

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 15-04-06 20:25

Brian wrote:

> Det er pokksers trist at sådan en idiot kan smadre en familie...

Jep, det er et af de tidspunkter, hvor man ønsker, at man kunne rejse 20
år tilbage i tiden og udlevere et præservativ

Knus
Regnar

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-04-06 21:28

Brian wrote:
> [...]
> som her et decideret kørselsforbud. Ens for begge, er at den slags
> "advarsler" åbenbart ikke virker - kan der virkelig ikke findes et

Man kunne vel starte med at gøre overtrædelse af kørselsforbuddet
ordentligt strafbart, så fjolserne kan forstå at det menes alvorligt.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : JBH

Dato : 15-04-06 21:35

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kunne vel starte med at gøre overtrædelse af kørselsforbuddet
> ordentligt strafbart, så fjolserne kan forstå at det menes alvorligt.

Hvordan det ? Skal vi amputere hans ben eller..

Nej, retssystemet (eller sanktionerne ) i dette her land fungerer bare ikke.
I det her tilfælde krævede Politiet bilisten varetægtsfængslet, men det var
ikke sikkert det kunne lade sig gøre.Man må tage sig til hovedet når man så
hører at den bilist der forleden, som kulminaton af chikanekørsel, truede
en anden bilist med en legetøjspistol straks røg ind i 3 uger...

mvh
JBH.

Fra : Brian

Dato : 15-04-06 22:06

Lars L. Hansen wrote:

> Man kunne vel starte med at gøre overtrædelse af kørselsforbuddet
> ordentligt strafbart, så fjolserne kan forstå at det menes alvorligt.

Jeg ved ikke hvad straffen er, for at overtræde et kørselsforbud,
eller køre selv om man er frakendt kørekortet - men det bliver
helt åbenlyst ikke straffet hårdt nok, eller ført nok kontrol på om
de nu også lader bilen stå.

Jeg har ingen idé om hvad man kan gøre for at få de idioter til
at lade bilen stå. At straffe hårdere hvis man bliver stoppet uden
kørekort, vil ikke hjælpe alverdens IMO - chancerne for at ryge
i en kontrol er så små, at det ikke kan afskrække.

Det værste af det hele er at tossen bliver sigtet/dømt for uagtsomt
manddrab, og slipper med en lavere straf end folk der begår
økonomisk kriminalitet... helt til grin.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 22:40

> [...]
> manddrab, og slipper med en lavere straf end folk der begår
> økonomisk kriminalitet... helt til grin.

øv jornalisterne løber også en smule for halv vind. Nu viser det sig at
spasseren rent faktisk HAVDE lov til at køre da han lige havde bestået den
orienterende køreprøve.
Men han får vel max. 3 mdr i skyggen og 5 års kørselsforbud og så er det
ikke engang sikkert at forsikringen kan gøre regres over for ham når
erstatningen til de efterladte er udbetalt.
Hvor er det bare meningsløst

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 15-04-06 22:53

Tom wrote:
> Men han får vel max. 3 mdr i skyggen og 5 års kørselsforbud og så er
> det ikke engang sikkert at forsikringen kan gøre regres over for ham
> når erstatningen til de efterladte er udbetalt.

Medmindre gutten der blev dræbt selv havde noget forsikring, er der
da vist ikke engang noget at hente dér. Modpartens forsikringsselskab
betaler ikke andet end begravelsesudgifter og evt. materielle ting så
vidt jeg ved...

> Hvor er det bare meningsløst

Helt og aldeles.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 23:07

> [...]
> da vist ikke engang noget at hente dér. Modpartens forsikringsselskab
> betaler ikke andet end begravelsesudgifter og evt. materielle ting så

Alle biler SKAL have en ansvarsforsikring for at man overhovedet kan få en
nummerplade til dem. Så hvis der har siddet en nummerplade på bilen så er
der også en ansvarsforsikring som underr ALLE omstændigheder SKAL "erstatte"
de menneskeliv. Det er netop det der er hele idéen med ansvarsforsikring at
den skadeslidte altid vil få erstatning, det er så op til forsikringen at
gøre regres over for skadesvolder gennem et civilt søgsmål.
Dog er det sådan at såfremt der ikke har været tale om grov kådhed så vinder
forsikringen heller ikke sagen.....og der skal ganske MEGET til før der er
tale om grov kådhed. Ikke engang sprutkørsel med 1.1 promille er grov
kådhed.

Fra : Brian

Dato : 15-04-06 23:22

Tom wrote:

> [...]
> er hele idéen med ansvarsforsikring at den skadeslidte altid vil få
> erstatning, det er så op til forsikringen at gøre regres over for

Jeps, men hvis skadeslidte er død, er der ingen at give erstatning til.

Sådan var situationen, da min bror blev kørt ihjel for knap 2 år siden.

For 1½ år siden kørte en bil over i min vejbane, og vi kørte frontalt
sammen. I dét tilfælde, fordi jeg overlevede, er det modpartens
forsikring der skal dække mine skader.

Om mine forældre blev misinformeret dengang ved jeg ikke - det
var ikke lige i de baner, tankerne gik. Ligeledes kunne det jo
heller ikke bringe min bror tilbage...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 23:33

> Jeps, men hvis skadeslidte er død, er der ingen at give erstatning til.

De fleste mennesker har arvinger.
Det er desuden sat kr og øre på hvor meget et menneskeliv er "værd"

> Sådan var situationen, da min bror blev kørt ihjel for knap 2 år siden.

Hmm, min far kørte sig også ihjæl for et par år siden

> For 1½ år siden kørte en bil over i min vejbane, og vi kørte frontalt
> sammen. I dét tilfælde, fordi jeg overlevede, er det modpartens
> forsikring der skal dække mine skader.

Forsikringen skal ALTID dække skaderne uanset om man lever eller om det er
til "boet efter en"

> Om mine forældre blev misinformeret dengang ved jeg ikke - det
> var ikke lige i de baner, tankerne gik. Ligeledes kunne det jo
> heller ikke bringe min bror tilbage...

Jeg har måtte sætte mig ind i det, så ud fra det du siger lyder det som om
at der er truffet en forkert afgørelse

Jeg mener at ansvarsforsikringen skal dække helt op til 10 mil. Kr

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 23:41

> Jeg mener at ansvarsforsikringen skal dække helt op til 10 mil. Kr

Beklager det er 91 mil kr.

citat fra forsikringsoplysningen:
Ansvarsforsikringen for et motorkøretøj er lovpligtig og dækker det
erstatningsansvar, som ejer eller bruger kan få. Ansvarsforsikringen dækker
for et enkelt uheld personskader eller tab af forsørger op til 91 mio. kr.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 15-04-06 23:51

Tom wrote:

> [...]
> erstatningsansvar, som ejer eller bruger kan få. Ansvarsforsikringen
> dækker for et enkelt uheld personskader eller tab af forsørger op til

Og her ligger katten nok begravet - min bror var ikke at betragte som en
forsørger...

I tilfældet som tråden startede ud fra, forholder det sig jo så
anderledes - men så gik tiden da med det

/Brian

Fra : Brian

Dato : 15-04-06 23:49

Tom wrote:

> Jeg har måtte sætte mig ind i det, så ud fra det du siger lyder det
> som om at der er truffet en forkert afgørelse

Det er muligt, jeg har først sat mig en smule ind i det omkring min
egen ulykke - men der er sagen jo lidt anderledes.

Så vidt jeg husker, fik mine forældre et skema af en art der skulle
udfyldes. Der skulle de svare på hvad hans scooter (som han blev
påkørt på), tøj og den slags var værd... der har nok været noget
omkring hans økonomiske og personlige forhold også.

Måske det forholder sig anderledes eftersom han kun var 18
og uden børn eller andre forpligtigelser - jeg ved det ikke.

De var sådan set også forbi en advokat i forbindelse med at
gøre boet op, så det har nok været håndteret som det skulle.

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-04-06 08:38

> De var sådan set også forbi en advokat i forbindelse med at
> gøre boet op, så det har nok været håndteret som det skulle.

Vi har også haft en advokat med i en nyligt overstået bolighandel - og ud
fra de erfaringer vi bagefter har fået kan jeg garantere for at der ikke er
garanti for noget som helst, selv om advokaten var "boligadvokat".

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 16-04-06 09:46

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jeg mener at ansvarsforsikringen skal dække helt op til 10 mil. Kr

Men det er ikke det samme som at de efterladte får udbetalt 10 mill.
Ansvarserstatningerne er bestemt ved lov og der er man ikke meget værd
som død. Det er nu heller ikke en svimlende erstatning man får ved
100% invaliditet, i 1994 var beløbet ca. 350.000 kr.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Martin Kiefer

Dato : 16-04-06 20:31

> [...]
> som død. Det er nu heller ikke en svimlende erstatning man får ved
> 100% invaliditet, i 1994 var beløbet ca. 350.000 kr.

Det kender jeg godt. Min hustru var sidste år udsat for et uheld med en
bilist der valgte at vende et uheldigt sted. Det er i den forbindelse ikke
erstatningen fra uheldet advokaten er interesseret i. Det er erstatningen
for tabt arbejdsfortjeneste der er interessant.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-04-06 12:09

Lars L. Hansen skrev:
> Man kunne vel starte med at gøre overtrædelse af kørselsforbuddet
> ordentligt strafbart, så fjolserne kan forstå at det menes alvorligt.

Iflg. en af artiklerne havde han overstået det.

Men det pynter selvfølgelig ikke på regnskabet at man, som 20 årig, har
været ude i den slags.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Leif Neland

Dato : 16-04-06 11:35

> [...]
> som her et decideret kørselsforbud. Ens for begge, er at den slags
> "advarsler" åbenbart ikke virker - kan der virkelig ikke findes et

Amputation af højre fod?

Leif

Fra : -= JF =- priv

Dato : 15-04-06 19:54

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev i en meddelelse
> han havde jo et kørselsforbud...og har ikke fattet en skid,-det værste er
> at idioten om 5-10 år igen kan opføre sig på samme måde.

Sav begge ben af stodderen - og overvejer han at få sig en invalidebil så
snupper vi sgu også armene.

Fra : JBH

Dato : 15-04-06 20:26

> [...]
at
> idioten om 5-10 år igen kan opføre sig på samme måde.

Og barnet døde også

http://www.tv2east.dk/nyhed_vis_ritzau.php?id=41269

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 20:33

JBH skriver:

> Og barnet døde også

Trist historie.

Lidt som cykelhistorien.

Men trods alt var knægten fattet nok til selv at ringe til politiet

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Leonard

Dato : 15-04-06 21:40

> [...]

>han havde jo et kørselsforbud...og har ikke fattet en skid,-det værste er at
>idioten om 5-10 år igen kan opføre sig på samme måde.

Aviserne er ikke helt enige om han måtte køre i dag eller ikke:
http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3677940/

Forfærdeligt tragisk er det under alle omstændigheder.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-04-06 12:26

> Aviserne er ikke helt enige om han måtte køre i dag eller ikke:
> http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3677940/
>
> Forfærdeligt tragisk er det under alle omstændigheder.

Hvis bladsmørenene (læs journalisterne) endnu en gang omgås sandheden
lemfældigt, er manden (knægten) varetægtsfængslet og anklaget for dobbelt
manddrab ifølge DR..

MVH Hans

Fra : Leonard

Dato : 16-04-06 13:25

"Hans L. Jørgensen" <spam@fighter.dk> wrote:

>Hvis bladsmørenene (læs journalisterne) endnu en gang omgås sandheden
>lemfældigt, er manden (knægten) varetægtsfængslet og anklaget for dobbelt
>manddrab ifølge DR..

Og når de siger det i radioen, så må det jo være rigtigt :-?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : hanzen

Dato : 16-04-06 13:53

> [...]
at
> idioten om 5-10 år igen kan opføre sig på samme måde.

Mon han nogensinde får sit kørekort igen?
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=722938/

I maj sidste år dræbte den 19-årige dødsbilist et menneske under næsten
samme vilkår som i går, hvor en far og hans lille pige døde.

For et år siden kørte den da 18-årige i en lånt bil ind i en gruppe på ni
cykelryttere, der trænede triathlon uden for Århus.

--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Brian

Dato : 16-04-06 14:03

hanzen wrote:

> [...]
>

> For et år siden kørte den da 18-årige i en lånt bil ind i en gruppe
> på ni cykelryttere, der trænede triathlon uden for Århus.

At det skulle være samme gut, er vist noget Berlingske har fået
galt i halsen. BT/EB har begge en meget enslydende artikel der
slutter med følgende: "For et år siden dræbte en 18-årig i næsten
samme kuperede område en cyklist, da bilisten i sin ligeledes lånte
bil kørte ind i en hel gruppe cyklister."

Det virker som en fejl fra Berlingske's side...

/Brian

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-04-06 16:12

On Sun, 16 Apr 2006 15:03:22 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>At det skulle være samme gut, er vist noget Berlingske har fået
>galt i halsen. BT/EB har begge en meget enslydende artikel der

Ja. Nu står der:

Rettelse: Af dette telegram fremgik det tidligere, at det var samme
unge bilist, der var involveret i begge ulykker. Det er ikke korrekt
og skyldes en misforståelse. Vi beklager.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Corolla 1,3 HB 1992 sælges billigt...
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=24850079

Fra : Leonard

Dato : 16-04-06 14:11

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> wrote:

>Mon han nogensinde får sit kørekort igen?

Hvis alt der står i aviserne om ham er rigtigt, så har han godt nok
været hurtig.

Da han var 18 nåede han at køre en cyklist ihjel.
Han har haft kørselforbud p.gr.a. spritkørsel.
I dag er han 19 år og arbejder som lastbilchauffør.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Thomas J.

Dato : 16-04-06 14:06

Den Sun, 16 Apr 2006 14:52:50 +0200 sendte "hanzen"
<hanzen@mailmeikke.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>

>For et år siden kørte den da 18-årige i en lånt bil ind i en gruppe på ni
>cykelryttere, der trænede triathlon uden for Århus.

Og nu prøver han at undskylde sig med at den dræbte var døvstum.

Hvis han slipper for straf, så er bilen jo et legalt mordvåben.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-06 19:08

"Thomas J." skriver:

> Hvis han slipper for straf, så er bilen jo et legalt mordvåben.

Er det først nu du opdager det ?

½ flaske whiskey og du kan få en spritdom og ikek en dom for overlagt
mord.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-04-06 19:26

hanzen skrev:
> [...]
> For et år siden kørte den da 18-årige i en lånt bil ind i en gruppe på ni
> cykelryttere, der trænede triathlon uden for Århus.

Skriver du ud fra hvad der, evt. har stået i dit link, eller ud fra hvad
der står nu?

Indholdet er tilsyneladende blevet rettet omkring det tidspunkt hvor du
har sendt din indlæg.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-06 19:40

hanzen wrote:
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=722938/

"I maj sidste år blev et menneske dræbt i det kuperede område omkring
Hovvejen under næsten samme vilkår som i går, hvor en far og hans lille pige
døde.".

Samme område...? Der er da mange km mellem de to steder...
Samme vilkår? Ca. 130 km/t mod ca. 80 km/t...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-06 19:44

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Samme område...? Der er da mange km mellem de to steder...
>Samme vilkår? Ca. 130 km/t mod ca. 80 km/t...

fællesnævneren er vist jounalistik ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 16-04-06 14:21

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev i en meddelelse
> han havde jo et kørselsforbud...og har ikke fattet en skid,-det værste er
> at idioten om 5-10 år igen kan opføre sig på samme måde.

Læs her: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=448724 hvilke
intelligente bemærkninger idioten kom med, under grundlovsforhøret.

Bl.a. : "Farten var sikkert for høj, men jeg kørte ikke som en idiot".
Derudover forsvarer han sig, iflg. artiklen med, at ulykken måske aldrig var
sket, hvis det ikke var, fordi den dræbte far var døvstum.(!) Nåååh nej,
klaaart klaaart...

Og at han har andre trafikdrab, under næsten ens omstændigheder, på
samvittigheden, er ganske enkelt rystende. Det underbygger bare yderligere,
hans mentale indskrænkethed.

/Asger

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-06 14:34

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEget2net.dk> skrev :

>Og at han har andre trafikdrab, under næsten ens omstændigheder, på
>samvittigheden, er ganske enkelt rystende.

i din fantasi måske ?

--
jan@stevns.net

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 16-04-06 15:21

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> i din fantasi måske ?

Jeg baserede min bemærkning på artiklen på Berlingerens hjemmeside. At dén
nu er trukket tilbage med en beklagelse, og dermed har gjort min bemærkning
til 'fantasi', som du så snedigt antyder, må jeg - resten af den ulykkelige
historie til trods - selvfølgelig også beklage.

Det ændrer dog ikke ved, at jeg stadig mener historien er rystende og at
chaufføren er en kæmpeidiot.

/Asger

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-06 16:19

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEget2net.dk> skrev :

>Det ændrer dog ikke ved, at jeg stadig mener historien er rystende og at
>chaufføren er en kæmpeidiot.

Gu er historien rystende tragisk, og burde aldrig været skrevet - men
som jeg har set vejen, vil jeg da ikke undre mig over at der køres
hurtigt der

At nogle (aviser) skriver "afsindig fart", vil jeg tilskrive
journalistens medriven - herregud da .... 130 er ikke just afsindig
fart

Det kan være alt for hurtigt på stedet, men afsindig - nej

Idiot ? Jeg ved det ikke - som beskrevet kunne ulykken vist være
sket så mange gange før, på det sted

--
jan@stevns.net

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 16-04-06 17:12

> Gu er historien rystende tragisk, og burde aldrig været skrevet - men
> som jeg har set vejen, vil jeg da ikke undre mig over at der køres
> hurtigt der

Jeg har kun set vejen på billeder, og ja, var vejen lukket, og der ingen
risiko var for modkørende og fodgængere, kunne det da være vældig sjovt, at
fyre øsen af, ud over bakkerne. Faktum er bare, at det er en ganske
offentlig vej, med deraf følgende (stor) sandsynlighed for modkørende og
ikke mindst fodgængere. Så vidt jeg har læst, ligger vejen oven i købet tæt
på bebyggelse.

Derfor er det mig helt ubegribeligt, at nogen, med deres sansers fulde brug,
helt kan se bort fra de helt oplagte faktorer; En smal (kun 4,75 meter bred
vej, jvf. J.P.) offentlig vej med dårlig oversigt.

> At nogle (aviser) skriver "afsindig fart", vil jeg tilskrive
> journalistens medriven - herregud da .... 130 er ikke just afsindig
> fart

Journalistisk medriven, måske, men jvf. vejens beskrivelse (4,75 m bred,
bakker osv.) synes jeg også 130 km/t er helt afsindigt.

> Det kan være alt for hurtigt på stedet, men afsindig - nej

Enig, på motorveje er 130 helt fint.

> Idiot ? Jeg ved det ikke - som beskrevet kunne ulykken vist være
> sket så mange gange før, på det sted

Ulykken kunne sagtens være sket under andre, og sikkert også 'lovlydige',
omstændigheder. Men hvis omstændighederne har været, som de forskellige
artikler beskriver dem, mener jeg han er en skrigende idiot, uden sans og
fornemmelse for, at køre som forholdene tillader. En ret grundlæggende regel
i færdselsloven, i øvrigt.

/Asger

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-04-06 10:25

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> fart
>
> Det kan være alt for hurtigt på stedet, men afsindig - nej

Omgivelserne og vejens fysiske forhold gør nu at jeg også vil mene at
130 km/t er afsindigt.
Det vil det være på alle veje af den type når vi ikke snakker som
afspærrede veje med rallyløb.

> Idiot ? Jeg ved det ikke - som beskrevet kunne ulykken vist være
> sket så mange gange før, på det sted

Det gør ham da ikke til en mindre idiot.
Jeg ved ikke hvad man burde håbe får ham, at håbe at han hver nat
vil vågne op med mareridt er måske, måske for meget.............

--
Christian
http://www.yee-haw.dk