aaarghh ventilhætter sidder fast
Fra : kim christensen

Dato : 14-04-06 14:01

hvordan får man sådan nogle fætre af skal jeg bruge vold???
har prøvet med en tang og er ikke helt sikker på om jeg tør fortsætte.
skift af hele dækket bare for at justere lufttrykket er ikke smart.
det skal nævnes at de originale hætter er udskiftet med sådan nogle smarte
(aaa8hm) farvede nogen.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-06 14:25

"kim christensen" <kimchrist@FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skift af hele dækket bare for at justere lufttrykket er ikke smart.
> det skal nævnes at de originale hætter er udskiftet med sådan nogle smarte

Du har vel et reservehjul?
Ellers er der vel ikke andet for end bare tage godt fat med tangen

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 14-04-06 14:28

kim christensen wrote:
> [...]
> skift af hele dækket bare for at justere lufttrykket er ikke smart.
> det skal nævnes at de originale hætter er udskiftet med sådan nogle

Sprøjt noget WD40 eller lignende på og lad det arbejde lidt.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Basse

Dato : 14-04-06 19:33

On 14-Apr-2006, "kim christensen" <kimchrist@FJERNDETTEstofanet.dk> wrote:

> hvordan får man sådan nogle fætre af skal jeg bruge vold???

Ja desværre, der er en pæn chance for a de ikke duer bagefter.

> har prøvet med en tang og er ikke helt sikker på om jeg tør fortsætte.

Du skal bruge en vandpumpetang (papegøjetang og andre navne til den kære).
Kom f.eks. WD40 på og klem ventilætten fra siderne, først et klem fra den
ene side så et fra den anden. Klemmeriet løsner og hjælper olien ind i
gevindet.
Måske du skulle overveje at bruge ganske almindelige plastichætter næste
gang

Hygge,
Basse

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-04-06 20:24

Basse skrev:

> Måske du skulle overveje at bruge ganske almindelige plastichætter næste
> gang

Eller leve efter samme devise som "os andre".. "hvad smører godt, kører
godt".

MVH

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-04-06 22:41

kim christensen wrote:

> det skal nævnes at de originale hætter er udskiftet med sådan nogle
> smarte (aaa8hm) farvede nogen.

Elokseret aluminium?

Alu på messinggevind er nok det mest forkerte materialevalg man kan
foretage.

Prøv med lidt hurtig varme hvis WD40 ikke virker.

Køle evt. ventilkeglen ned med en isterning.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-04-06 23:19

"kim christensen" <kimchrist@FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan får man sådan nogle fætre af skal jeg bruge vold???

Hvis du kan få modhold (skader måske gevind lidt) kan du sikkert let vride
den af.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen