Fælge - billigere alternativ?
Fra : Otto J.

Dato : 13-04-06 07:01

Jeg skal til at købe sommerdæk, og skal have fundet nogle fede fælge til min
Getz - men som mit valg af bil afspejler, så er jeg smånærig når det drejer
sig om ting der ikke giver mig bedre lyd i stuen... Jeg er dybt
forelsket i O.Z. Superturismo, men prisen er lidt til den stramme side...
Findes der en fælg der ligner, til lavere pris - og får jeg en fornuftig
kvalitet til færre penge? (jeg har hårdt og kontant ikke et klap forstand på
hvad en god fælg koster, og hvor stor forskellene er...) Størrelsen har jeg
ikke helt lagt mig fast på, men jeg tror jeg vil lade mig nøje med 15".

Billede af Superturismo:
http://www.wheelspecs.com/specs/wheelmodels/861

Mvh. Otto

Fra : Morgan Jones

Dato : 13-04-06 08:23

Jeg vil for det første sige at det er flot at se en voksen mand indrømme at
han har valgt at købe en Getz.

Nå, men til dit spørgsmål. Kopifælge vil du opleve har en ringere finish, og
alt efter hvor BILLIGE de er, vil du også kunne mærke det i
køreegenskaberne. (hvis de f.eks. nemmere bliver skæve). Det er dog
usandsynligt med 15", så snup du de billige. Med en getz har du vel
alligevel tabt lidt på forhånd.

Morgan
Audi A3 8P0

Fra : Klaus G.

Dato : 13-04-06 08:24

> [...]

jeg
> ikke helt lagt mig fast på, men jeg tror jeg vil lade mig nøje med 15".
Lige umildbart, så ville jeg ikke vælge sådan en fælg, når det kun skal være
15". Det er som om at sådanne flotte fælge helst skal være 17" og op efter.
Men det er bare min mening :)

www.bigwheels.dk sælger rigtig mange forskellige fælge, og af ganske
udemærket kvalitet. Der er også kopifælge imellem.

Umildbart ville jeg gå efter nogle mere simple fælge i 15", noget ala OZ
Hydra f.eks.

Men du kan jo også ofre noget mere, og købe 17" :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 08:40

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Billede af Superturismo:
> http://www.wheelspecs.com/specs/wheelmodels/861

THansen.dk har Super Star og GTR-4...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 08:42

"Otto J." skriver:

> Jeg er dybt forelsket i O.Z. Superturismo

Husk at sådan en kærlighed har bagsider. Fælger med skarpe hjørner skal
nærmest rengøres med tandbørste. Vælger du derimod en fælg med bløde
buer er vaskehallen ved at kan holde dem perfekte for dig.

Jeg har tidligere kørt rundt på allessio sport - det er en supernem fælg
at vedligeholde.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : John Sahl

Dato : 13-04-06 08:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Husk at sådan en kærlighed har bagsider. Fælger med skarpe hjørner
> skal nærmest rengøres med tandbørste. Vælger du derimod en fælg med
> bløde buer er vaskehallen ved at kan holde dem perfekte for dig.

Slet ikke noget dårligt råd, men du ved: "Kærlighed gør blind"

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 09:00

John Sahl skriver:

> Slet ikke noget dårligt råd, men du ved: "Kærlighed gør blind"

Kender det godt, men når nu Otto har valgmuligheden, så er det med at
advare ham mod den frække kærlighed, der evt hurtigt ender ud i noget
snavs.

Hellere en pæn fælg der er vedligeholdt, end en superpæn der ligner lort
fordi man ikke er efter den med tandbørsten.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-04-06 17:24

On Thu, 13 Apr 2006 09:41:32 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Husk at sådan en kærlighed har bagsider. Fælger med skarpe hjørner skal
>nærmest rengøres med tandbørste. Vælger du derimod en fælg med bløde
>buer er vaskehallen ved at kan holde dem perfekte for dig.

Så sandt... Jeg triller rundt på dem her om sommeren

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/159800.jpg

Det er noget at et arbejde at holde dem rene! Jeg vil også anbefale
bløde buer for minimalt arbejde med børsten

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 11:59

Holder med Brian A, www.thansen.dk SuperStar , til 6000,- i 17" har du
flere penge, så køb nogle bedre dæk til dem .......

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 19:14

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:efeb0$443e2ee9$3e3d84b8$8262@news.arrownet.dk...
> Holder med Brian A, www.thansen.dk SuperStar , til 6000,- i 17" har du
> flere penge, så køb nogle bedre dæk til dem .......

Er der i det hele taget plads til 17" på en getz?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 19:28

> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
> meddelelse news:efeb0$443e2ee9$3e3d84b8$8262@news.arrownet.dk...
>
> Er der i det hele taget plads til 17" på en getz?

Jeg har da set et par stykker på bilgalleri'et med 17"

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-06 22:09

Tom skriver:

> Er der i det hele taget plads til 17" på en getz?

Krympeflex rundt om fælgen, så er den klaret.

Så sparer man også dækket.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Kent Glerup

Dato : 14-04-06 13:51

On Thu, 13 Apr 2006 08:00:45 +0200, "Otto J." <hifiotto@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ikke helt lagt mig fast på, men jeg tror jeg vil lade mig nøje med 15".

Hvis du vælger 15" (hvilket du bør, hvis skidtet ikke skal sænkes...),
skal der 195/50 dæk på. Dette er nok den billigste lavprofil dimension
overhovedet :)

Som andre nævner er Superturisimo'en et regulært rengøringshelvede.
Hvis det er OK med dig, er det jo bare fint!
Når du vælger kvali' mærker som OZ, Fondmetal, AEZ osv.. får du som
regel en bedre overfladebehandling, med en flottere overflade.

Da en Getz jo er lidt kantet i det, må du efter min mening ikke vælge
en fælg der er alt for blød i designet, slet ikke Alessio Sport
(undskyld Klaus..). Se nærmere på f.eks. OZ Hydra, den vil formentlig
se godt ud på Getz'en.

Hvis din Getz er i én af de lyse farver, ville jeg også gi' OZ Record
en seriøs chance! Sådan en koksgrå 5-eger kan se kanon ud på lyse
biler!

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-04-06 22:34

Kent Glerup skriver:

> Da en Getz jo er lidt kantet i det, må du efter min mening ikke vælge
> en fælg der er alt for blød i designet, slet ikke Alessio Sport
> (undskyld Klaus..).

Helt i orden mine 15" så okay ud på min Golf III.

V'eren har 17" BBS RD227 225/45-17

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-04-06 08:17

On Fri, 14 Apr 2006 23:33:31 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Kent Glerup skriver:

>Helt i orden mine 15" så okay ud på min Golf III.

Nahhh.. På en midt halvfemser Mazda 626 måske.. (verdens blødest
designede bil!)

>V'eren har 17" BBS RD227 225/45-17

Det er jo så til gengæld go' stil

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-06 08:29

Kent Glerup skriver:

> Nahhh.. På en midt halvfemser Mazda 626 måske.. (verdens blødest
> designede bil!)

De fås også i 13" der ser de sjove ud

> Det er jo så til gengæld go' stil

Ja, men ind til videre står de stadigt på toilettet i garagen og venter
på at blive vasket om påmonteret.

Hvor finder man lige en balje med 65 cm's indermål så fælge og dæk kan
komme i blød ?
HN's 90 liter er 5 cm for lille

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : BJ

Dato : 14-04-06 15:05

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Billede af Superturismo:
> http://www.wheelspecs.com/specs/wheelmodels/861

De ligner ikke ovenstående, men er måske billige nok:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/advize.pl?language=DE&cart_id=65228313.11.3877&dsco=0&cookie=&tsn=&deltiman=27633&felge=OID2&x=AKS1

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-04-06 11:46

Otto J. wrote:
> [...]
> sig om ting der ikke giver mig bedre lyd i stuen... Jeg er dybt
> forelsket i O.Z. Superturismo, men prisen er lidt til den stramme side...

Bare lov mig at du ikke bruger alle pengene på styling, og så sætter
det arveste sorte gummi på for det var hvad der var råd til.
Det er dækkene som stopper bilen.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk