Indstilling af tomgangshastighed på sierra~
Fra : Mr.D

Dato : 11-04-06 16:42

Tomgangen i min bil(sierra 2.0i DOHC '92) er meget lav, ca. 500 - 600rpm.
Hvordan stiller jeg den højere?

--
Mr.D

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-06 17:26

"Mr.D" <mrd@netmail.net> skrev :

>Tomgangen i min bil(sierra 2.0i DOHC '92) er meget lav, ca. 500 - 600rpm.
>Hvordan stiller jeg den højere?

Den er styret af computeren - du skal finde/rette fejlen - men din
tomgangsventil kan da drille ... sidder ude på røret fra luftfiltret,
over til plenumkammeret
--
jan@stevns.net

Fra : Mr.D

Dato : 11-04-06 17:55

> jan@stevns.net wrote:
> Den er styret af computeren - du skal finde/rette fejlen - men din
> tomgangsventil kan da drille ... sidder ude på røret fra luftfiltret,
> over til plenumkammeret

Jeg skal prøve at se på tomgangsventilen.

Hvordan skal den se ud hvis den er defekt?
Er det en bevægelig del som slides eller noget elekstrisk styret halløj?

Er der virkelig ingen måde at påvirke hastigheden på manuelt?
Tænkte lidt på at påvirke speederkablet.

--
Mr.D

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-06 18:37

"Mr.D" <mrd@netmail.net> skrev :

>Jeg skal prøve at se på tomgangsventilen.

Der er ikke meget at se

>Er der virkelig ingen måde at påvirke hastigheden på manuelt?
>Tænkte lidt på at påvirke speederkablet.

Det kan man da altid ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Mr.D

Dato : 11-04-06 19:50

> jan@stevns.net wrote:
> Det kan man da altid ;)

Jeg tænke på om der var en metode som var bedre end andre?

Om man påvirker kablet ved at sætte skiver på ved speederenden eller ude
i motoren?
Er der evt. fare for at kablet kan sætte sig fast ved for meget gas
eller....
Du kan sikkert gætte dig til hvor jeg vil hen

--
Mr.D

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-06 20:30

"Mr.D" <mrd@netmail.net> skrev :

>Du kan sikkert gætte dig til hvor jeg vil hen

En strategisk anbragt strips ude i motorrummet kan gøre suset, men du
må dælme selv regne ud, hvor du anbringer den ;)

Jeg har hældt min Siera DOHC på skrotdyngen, så jeg kan ikke tage et
billede, men tro mig - det virker .... ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Mr.D

Dato : 11-04-06 21:01

> [...]
>
> Jeg har hældt min Siera DOHC på skrotdyngen, så jeg kan ikke tage et
> billede, men tro mig - det virker .... ;)

Strips, eh.... kanon god ide der, det havde jeg ikke engang selv tænkt på.
Okay okay, jeg ser om jeg kan gætte mig til hvor den skal sidde.

Oven på Lambda'en ikk'?

--
Mr.D

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-06 21:20

"Mr.D" <mrd@netmail.net> skrev :

>Oven på Lambda'en ikk'?

Nejda !

Kig i maskinhallen - se hvad der bevæger sig, når nogen tramper på
speederen, og en tælleprås vil dukke op ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Mr.D

Dato : 11-04-06 22:41

> jan@stevns.net wrote:
> Nejda !
>
> Kig i maskinhallen - se hvad der bevæger sig, når nogen tramper på
> speederen, og en tælleprås vil dukke op ;)

Hehe, maskinhallen ligefrem!
Så kommer resten jo af sig selv

--
Mr.D