Fast træk ikke tilladt på 206?
Fra : JS

Dato : 10-04-06 15:23

Jeg hørte forleden en påstå at det ikke er tillladt at have fastmonteret
træk på en Pug 206 fordi at det spærrer for tågelygten. Den skulle ikke
kunne gå gennem syn med det monteret. Er der nogen der har erfaring med
eller viden om det?

Fra : Møller

Dato : 10-04-06 16:39

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> træk på en Pug 206 fordi at det spærrer for tågelygten. Den skulle ikke
> kunne gå gennem syn med det monteret. Er der nogen der har erfaring med

Sikkert korrekt.

På 306 skal den også være demonterbar, da den eller dækker for nummerpladen.

Men det er jo kun kuglen med et "bette" stykke bøjet jern der sættes på når
man har brug for trækket:

ca. 3.000,- hos Peugeot, men den er sikkert billigere andetsteds.

Møller

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-04-06 17:50

Møller has brought this to us :
> På 306 skal den også være demonterbar, da den eller dækker for nummerpladen.

Må man så godt køre rundt med det når man ikke har trailer på ?

Jeg har nemlig det problem at jeg ikke kan afmontere mit, jeg mangler
simpelthen den nøgle der skal til for at låse det op... (men jeg skal
nok have fat i sælgeren for at få den under alle omstændigheder)

"Tell them, what you’re going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham

Fra : GiWeo

Dato : 10-04-06 16:44

Hejsa

> [...]
>træk på en Pug 206 fordi at det spærrer for tågelygten. Den skulle ikke
>kunne gå gennem syn med det monteret. Er der nogen der har erfaring med

Ja, du må ikke spærre for noget bilen er typegodkendt af
Færdselsstyrelsen med !

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : Martin

Dato : 10-04-06 17:26

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

100 % korrekt,vi købte en kia rio i dag,og pga. at kia vil lave bilen billig
når den skal lave til alle markeder (engelsk,australsk,samt alle andre
lande) så placere de tågelygten i midten,så behøver de ikke lave 2 slags
kofangere,det gør så bare at anhænget spærrer for lygten og at man så skal
betale ca. 1000kr mere for trækket pga det skal være aftageligt... smart
nok,så tjener de lige lidt mere der :)

Martin

Fra : JS

Dato : 10-04-06 17:56

GiWeo wrote:
> Hejsa

> Ja, du må ikke spærre for noget bilen er typegodkendt af
> Færdselsstyrelsen med !

Det er noget juks. Det er forhandleren der har monteret det for 3 3/4 år
siden...

Fra : Møller

Dato : 11-04-06 10:32

> Det er noget juks. Det er forhandleren der har monteret det for 3 3/4 år
> siden...

Så ligner det en ommer. Han har været i ond tro, eller bare uvidende, og det
er snart værre, kan du ikke få en ordning med ham så han skifter til et
lovligt, og du så betaler merudgiften, men find ud af hvad det er inden du
kontakter ham

http://www.jydekrog.dk/group.asp?group=335&sub=0
http://www.bsn.dk/?menuid=03

http://www.google.dk/search?hl=da&q=anh%C3%A6ngertr%C3%A6k&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Møller

Møller

Fra : JS

Dato : 10-04-06 18:07

GiWeo wrote:
> Hejsa

> Ja, du må ikke spærre for noget bilen er typegodkendt af
> Færdselsstyrelsen med !

Dumper den til syn eller bliver den betinget godkendt?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-04-06 22:10

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dumper den til syn eller bliver den betinget godkendt?

I lovens bogstav - ja, nu er det jo ikke sikkert at det bliver opdaget.

Hvis det er Tåbelygten der er begrundelsen for aftageligt træk, kan du
afmontere og afblænde hullet. Så er den ged barberet, da der ikke er lovkrav
om tåbelygter må den gerne fjernes, er den der, skal den til gengæld
fungere.

MVH Hans

Fra : GiWeo

Dato : 12-04-06 09:41

Hejsa

> [...]
>afmontere og afblænde hullet. Så er den ged barberet, da der ikke er lovkrav
>om tåbelygter må den gerne fjernes, er den der, skal den til gengæld

Du må IKKE fjerne lygten hvis der i typegodkendelsen står at den er
der !

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : Martin Nielsen

Dato : 10-04-06 17:32

Kan ikke sige det med 100% sikkerhed men den kan være da min 205 var
monteret med aftageligt træk. Men om det har noget på sig kan jeg ikke sige.

Fra : Martin

Dato : 10-04-06 17:53

Fik monteret træk på min 206 SW og det skulle være aftageligt pga
tågelygten.

Mvh Martin

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 11-04-06 14:52

On Mon, 10 Apr 2006 18:53:11 +0200, "Martin" <@mail.dk> wrote:

>Fik monteret træk på min 206 SW og det skulle være aftageligt pga
>tågelygten.

Også på min 206 SW, så det er jo nok ikke en and

--
http://www.brinch.it - Home of Oneside and BBC Webgallery