Erfaring med Opel Zafira 2.0 Di Comfort
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-04-06 20:09

En bekendt overvejer ovenstående fra 2000. Der er dine mine og vores børn,
så derfor er det smart med de mange sæder.
Til daglig skal den køre ret så mange kilometer, så økonomi m.m. spiller
også ind.
Negative som positive ting om bilen efterlyses.

Kurt

Fra : TDN

Dato : 09-04-06 20:30

> [...]
> også ind.
> Negative som positive ting om bilen efterlyses.

Her er en brugtbil test fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/79BD2310-9D2A-4BB7-8A79-ED7CFCCC15AD/0/5055.pdf

Som det ses har Opel ikke fået bugt med rustspøgelset - utroligt !

Mvh
Thomas

Fra : Kaenguru

Dato : 09-04-06 21:51

Jeg har tidligere kørt en del i Opel Zafira, dog en 1.8 benzin.
Komforten og køreegenskaberne er i og for sig udmærket. Og der er
mere plads til
passagerne på 2. og 3. sæderække end i min egen Mazda 5. Samtidig er
den overraskende kvik, selv op til 3-4 passagerer. Men helt fyldt med 7
voksne er den naturligvis noget langsom.

Men hvad der trækker meget ned er førerpladsens indretning, på trods
af at FDM roser den. Uanset hvordan man indstiller sæde og rat kommer
man aldrig til at sidde rigtigt godt, og i øvrigt mere varevognsagtigt
end jeg bryder mig om. Dertil kommer et håbløst gear, hvor du næsten
aldrig kan skifte uden et ordentlig ryk i vognen. Kvaliteten af
instrumenterne, og deres placering, er også på et relativt ringe
niveau. Samtidig skal man være opmærksom på at varerummet med alle
bagsæder sammenfoldet er betydeligt mindre og kortere end bilens
størrelse antyder (da 2. række ikke foldes ned, men sammen og fylder
godt i rummet).

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-04-06 22:36

Tak for svarene. De var ude og kigge på en i dag, det vil sige, at det var
de ikke alligevel, idet den angiveligt stod et sted i Jylland,selv om den
jfr. annoncen stod i Roskilde.
Fik en lang usandsynlig forklaring på, hvorfor det nu var, som det var.
De fandt så ikke ud af om der var rust i eller ej, og det gør de heller
aldrig, da de helt sikkert ikke vender tilbage til den hundehandler igen.
Men så fik de da set en masse andet i Roskilde og omegn, når de nu alligevel
havde sadlet op og var kørt de 125 km.
Men klogere blev de ikke umiddelbart.

Kurt