Afstandsmarkering på Øresundsbron?
Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 09-04-06 16:06

Hej Gruppe

Var en tur i Sverige forleden dag (desværre ikke i taxaen) og studsede over
afstandsmarkeringen på præsterne. Sådan omkring landegrænsen på broen står
der nogen og firs km og det tæller op når man køre mod Sverige.
Jeg kan ikke regne ud hvor det tæller fra. Synes ikke det passer med noget
som helst.
Er der nogen der har et bud?

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Jens

Dato : 10-04-06 09:53

Ole Gaarde Kristensen skrev:

> [...]
> der nogen og firs km og det tæller op når man køre mod Sverige.
> Jeg kan ikke regne ud hvor det tæller fra. Synes ikke det passer med noget

Der sker lidt forskellige ting på Øresundsbroen for tiden. De er ved
at renovere forskellige ting. Men jeg er ikke sikker på jeg helt
forstår dit spørgsmål, men i hvert fald sker der fart justeringer
hist og pist når man køre på broen. I tunnellen er fra p.t fra DK
til SE 70km/t begrænsning ind til et godt stykke inde i tunellen hvor
de ændre sig til 90km/t .. Det gælder ikke fra SE til DK siden ..

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 10-04-06 14:26

"Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>il SE 70km/t begrænsning ind til et godt stykke inde i tunellen hvor
>de ændre sig til 90km/t .. Det gælder ikke fra SE til DK siden ..

Jamen det bemærkede jeg godt. Der arbejdes både på broen og i tunnelen, og
man kan virkelig se ideen med elektroniske farttavler
Det jeg spurgte om var den afstandsmarkering der står på kantpælene
(præsterne).
Se evt. http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=81142
Det jeg ikke kan greje er hvor der tælles fra - det plejer ellers at være
til at regne ud.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-04-06 03:54

> [...]
> Se evt. http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=81142
> Det jeg ikke kan greje er hvor der tælles fra - det plejer ellers at være

Hvis du følger E20 de godt 80 km du skriver ender du oppe ved Halmstad.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-04-06 09:31

Finn Guldmann skrev:
> Hvis du følger E20 de godt 80 km du skriver ender du oppe ved Halmstad.

Sorry, Helsingborg.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-04-06 12:38

> Sorry, Helsingborg.

Hmmmm... Jeg prøver igen
Så vidt jeg lagde mærke til talte km-markeringen op når man kørte fra
Danmark. Altså er startpunktet et eller andet sted i Danmark - og det var
det jeg gerne ville kende (hvorfor er man også så nysgerrig!)
Ellers tak for forsøget

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Broegger

Dato : 11-04-06 12:49

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev

> [...]
> Danmark. Altså er startpunktet et eller andet sted i Danmark - og det
> var det jeg gerne ville kende (hvorfor er man også så nysgerrig!)

Kunne man forestille sig at den oprindelige motorvejs afstandsmarkering
(altså før broen)var startet fra Ystad? Og at de så for at få det til at
stemme med øresundsbroen har valgt et tal der ville få det til at gå op?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : MK

Dato : 11-04-06 19:06

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne man forestille sig at den oprindelige motorvejs afstandsmarkering
> (altså før broen)var startet fra Ystad? Og at de så for at få det til at
> stemme med øresundsbroen har valgt et tal der ville få det til at gå op?

Dét kan man nemt forestille sig. Man gør det på jernbanen
(km-udligning vedr ændringsarbejder), hvorfor det samme
er oplagt på vejsiden...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-04-06 00:58

> [...]
> Danmark. Altså er startpunktet et eller andet sted i Danmark - og det var
> det jeg gerne ville kende (hvorfor er man også så nysgerrig!)

Så prøver vi da bare den anden vej.

Ikke fordi det giver et bedre resultat. Følger vi E20 mod vest er der 81
km fra hvor tunnel ender og til Sorø. Det ser lidt mærkelig ud.

Specielt da jeg mener at afstandene (på E20) i Jylland tilsyneladende er
regnet fra Kbhstrup.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-04-06 16:33

> Så prøver vi da bare den anden vej.
>
> Ikke fordi det giver et bedre resultat. Følger vi E20 mod vest er der 81
> km fra hvor tunnel ender og til Sorø. Det ser lidt mærkelig ud.

Pyha - rart jeg ikke er den eneste der synes det
Vi må så vist indtil videre betragte det som et uløst mysterie.
Tak for buddene.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-04-06 02:55

> Pyha - rart jeg ikke er den eneste der synes det
> Vi må så vist indtil videre betragte det som et uløst mysterie.
> Tak for buddene.

Er der en eller anden der kunne kigge ud hvad der står på pindene,
f.eks. lige før eller efter tunnellen?

Så kan der nok findes et sted at spørge efter en forklaring.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Per Thomsen

Dato : 25-04-06 08:10

> Med venlig hilsen
> Ole Gaarde Kristensen
> Taxachauffør i Næstved

Har du en gang kørt i 4711?

Per

Fra : Jens

Dato : 25-04-06 08:29

Finn Guldmann skrev:

> Er der en eller anden der kunne kigge ud hvad der står på pindene,
> f.eks. lige før eller efter tunnellen?

Jeg skal se om jeg kan huske det når jeg kører hjem i eftermiddag!