Hvad koster det at tage kørekort i københ
Fra : sdsf

Dato : 05-04-06 09:31

Spørgsmålet er sikker blevet stillet mange gange før,
men svaret, er jo også noget der konstant ændrer sig.

Findes der en hjemmeside der sammenligner de forskellige køreskoler?

Skal man have et minimum af køretimer inden man kan gå til prøve?

Er der noget obligatorisk banekørsel?

Fra : Kim Persson

Dato : 05-04-06 09:39

> Spørgsmålet er sikker blevet stillet mange gange før,
> men svaret, er jo også noget der konstant ændrer sig.

Du har fuldstændig ret. Google i nyhedsgrupperne og find svaret.

Jeg har allerede kortet og gider derfor ikke gøre det for dig

//Kim

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 05-04-06 13:42

On Wed, 5 Apr 2006 10:39:05 +0200, "Kim Persson" <5th@image.dk> wrote:

>Du har fuldstændig ret. Google i nyhedsgrupperne og find svaret.
>
>Jeg har allerede kortet og gider derfor ikke gøre det for dig
>
>//Kim

Jeg tog mit kørekort i sidste sommer, på Gothersgade Trafikskole.
http://ww.gothersgade-trafikskole.dk
Lovpakke kat. B (alm personbil): kr 7.499,- indeholder:
*Ubegrænset teori
*Leje af manøvrebane, bil & forsikring samt 4 lektioner (på
køreteknisk anlæg)
*16 kørelektioner på vej
*leje af glatbane, bil & forsikring samt 2 teori- og 4 kørelektioner

øvrige priser:
kørelektion á 45 minutter: kr 270,-
Gebyr til teori- og køreprøven + ekspedition: kr 300,-
Lægeerklæring: ca kr 500,-

Da jeg tog mit kort, kostede lovpakken kun kr 5.000,-

RT

Fra : JS

Dato : 05-04-06 14:55

Ronnie Tarkas wrote:

> [...]
> *Ubegrænset teori
> *Leje af manøvrebane, bil & forsikring samt 4 lektioner (på

Med 16 køretimer er der da også en chance for at man kender lidt til
bilkørsel
Er det lovpligtigt med 16 køretimer?

Fra : Møller

Dato : 05-04-06 15:56

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> Med 16 køretimer er der da også en chance for at man kender lidt til
> bilkørsel
> Er det lovpligtigt med 16 køretimer?

Nu er det nogen tid side jeg tog køretimer.
Dengang var en køretime på 60 min.
Men er en kørelektion = en køretimer = 60 min effektiv kørsel ved rattet i
dag ?

Møller

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 05-04-06 16:54

>Dengang var en køretime på 60 min.
>Men er en kørelektion = en køretimer = 60 min effektiv kørsel ved rattet i
>dag ?

nej, 1 kørelektion = ca 45 min effektiv kørsel

Fra : Brizz

Dato : 05-04-06 16:33

JS skrev:
> Er det lovpligtigt med 16 køretimer?

Nej så vidt jeg har kunnet se er det 26 timer som minimum

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Brizz

Dato : 05-04-06 16:35

Brizz skrev:

> Nej så vidt jeg har kunnet se er det 26 timer som minimum

Og hvis jeg så ellers kunne læse ville jeg også kunne se at der stod
minimum 26 lektioner i teorilokalet og 16 lektioner på vej.

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 05-04-06 16:55

>Og hvis jeg så ellers kunne læse ville jeg også kunne se at der stod
>minimum 26 lektioner i teorilokalet og 16 lektioner på vej.

rigtigt! =)

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 05-04-06 16:55

On Wed, 05 Apr 2006 12:33:01 -0300, Brizz <news@FJERNgronaerten.dk>
wrote:

>Nej så vidt jeg har kunnet se er det 26 timer som minimum

16 timer på vej, 4 timer på køreteknisk anlæg (kravlegård) og 4 timer
på glatbane

RT

Fra : JS

Dato : 05-04-06 17:09

Ronnie Tarkas wrote:

> 16 timer på vej, 4 timer på køreteknisk anlæg (kravlegård) og 4 timer
> på glatbane

Hvad pokker skal man lave 4 timer i en kravlegård?
Man har da sat kørelærernes dømmekraft fuldstændig ud af spil med de regler.
Det er da helt til grin at lille Peter der har kørt traktor i to år og leget
lidt med faderens gamle udbrændte opel vectra ude på stubmarken skal have så
mange timer.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-04-06 19:18

JS wrote :
> Hvad pokker skal man lave 4 timer i en kravlegård?

Køre bil ? :)

> [...]
> lidt med faderens gamle udbrændte opel vectra ude på stubmarken skal have så

Kørelæreren har aldrig set eleverne køre bil før. Derfor har han 4
timer til at se dem køre og vurdere deres evner mens de vænner sig til
at sidde bag rattet. Desuden er det *netop* Peter Bondesøn der skal
have køretimer og lære forskellen mellem at køre på en mark og en vej.

Iøvrigt kan en ordentlig kørelærer lave øvelser på kravlegården så
Peter Jeg-Har-Kørt-Bil-I-8-År Bondesøn også får noget ud af det -
f.eks. parkerings og vende øvelser i forskellige sværhedsgrad.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : JS

Dato : 06-04-06 10:14

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> at sidde bag rattet. Desuden er det *netop* Peter Bondesøn der skal
> have køretimer og lære forskellen mellem at køre på en mark og en vej.

Ja det synes jeg egentlig også er fint nok, selv om 4 timer er meget. Det er
mere de 16 timer på vej jeg synes er meget.

> Iøvrigt kan en ordentlig kørelærer lave øvelser på kravlegården så
> Peter Jeg-Har-Kørt-Bil-I-8-År Bondesøn også får noget ud af det -
> f.eks. parkerings og vende øvelser i forskellige sværhedsgrad.

Plejer der ikke bare at sidde en eller anden kaffedrikkende kørelærer i et
tårn der dikterer hvad alle skal foretage sig én efter én?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-06 10:14

JS skriver:

> Plejer der ikke bare at sidde en eller anden kaffedrikkende kørelærer i et
> tårn der dikterer hvad alle skal foretage sig én efter én?

Nu ligger mne "kravlegårdskørsel" en del år tilbage. Men daværende
kørelærer havde sin egen kravlegård, så hun var med i bilen det første
stykke tid, for derefter at sætte sig på et tæppe og drikek kaffe, mens
hun observerede.

Bør jeg nævne at kravlegården var en industrigrund ude på lanet, uden
fine faciliteter ???
Til gegæld var kravlegårdstimerne noget billigere.........

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 05-04-06 16:53

>Med 16 køretimer er der da også en chance for at man kender lidt til
>bilkørsel

Ja, nok til at man kunne bestå prøven, med lidt god vilje

>Er det lovpligtigt med 16 køretimer?

Ja, det er det lovpligtige antal timer...

RT

Fra : Henning

Dato : 05-04-06 17:24

On Wed, 5 Apr 2006 15:54:31 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Med 16 køretimer er der da også en chance for at man kender lidt til
>bilkørsel
>Er det lovpligtigt med 16 køretimer?

Fire timer på kravlebane og glatbane, et par timers natkørsel - så er
der faktisk ikke mange "rigtige" tilbage.

Fra : JS

Dato : 06-04-06 10:15

Henning wrote:

> Fire timer på kravlebane og glatbane, et par timers natkørsel - så er
> der faktisk ikke mange "rigtige" tilbage.

Glatbane og kravlegård er udover de 16 lektioner som jeg forstår det.

Fra : Ronnie Tarkas

Dato : 06-04-06 17:40

On Thu, 6 Apr 2006 11:14:45 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Glatbane og kravlegård er udover de 16 lektioner som jeg forstår det.

Ja

16 timer på vej
4 timer kravlegård
4 timer glatbane