peugeot 206 1,4 HDI
Fra : Kenneth Møller

Dato : 03-04-06 13:29

Hej

Jeg over vejer at købe en 1 år gammel 206 1,4 hdi, men jeg har nogle
spørgsmål , som der sikkert er nogle der kan svare på!

1. Hvor langt kører den på literen. jeg har hørt en del om at den ikke køre
de opgivet 23,4 pr/liter... er det rigtigt!!

2. Min kørsel vil bestå af en del korte ture på ca. 10 km. jeg har hørt en
dele sige at det ikke har nogle betydning idag med korte turer i diesel
idag??

3 vil en evt. boks tuning hjælpe på brændstof økonomien??

MVH

Kenneth

Fra : JS

Dato : 03-04-06 13:49

Kenneth Møller wrote:
> [...]
>
> 1. Hvor langt kører den på literen. jeg har hørt en del om at den
> ikke køre de opgivet 23,4 pr/liter... er det rigtigt!!

Ved (pæn) landevejskørsel kører den ca. 24-25 km/l
På motorvej med pæn 110/130-kørsel kører den ca. 19-20 km/l
Kører man lidt mere aggressivt sluger den naturligvis lidt mere, men jeg har
aldrig oplevet at køre under 18 km/l.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-06 15:46

"Kenneth Møller" <kennethm@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> idag??
>
> 3 vil en evt. boks tuning hjælpe på brændstof økonomien??

Prøv lige overvej at se efter en VW eller en Fabiaa med 1,4 TDI motoren prøv
dem i det mindste og sammenlign med 206'eren. 206'eren er eftrhånden en
gammel konstruktion der IMHO har mange dårligdomme og uhensigtsmæssigheder ,
havde selv en 2,5 år og vi blev sgu aldrig venner men det jo en smagssag.

2) Med kun små ture kan det så betale sig købe en Diesel ?
3) Både ja og nej kommer ant på kørslen prøv læse folks erfaringer med 206
www.landberg.dk

--
Hygge

Jan