Mejser der skider på dørene
Fra : J.L.

Dato : 03-04-06 07:44

Hej NG

Jeg er den "#¤%%¤#¤% glad for at høre fuglene synge om morgenen, MEN når de
(et mejsepar) - GGGRRRRRR - hver eneste gang jeg stiller min bil udenfor
garagen sætter sig på rudelisten og sidder og spejler sig, så bliver jeg
"#%¤#¤"¤%#%% ...... sur

Jeg kan stille bilen i indkørselen og gå ind i huset, hvorfra jeg kan se
bilen, og inden jeg når indenfor, så sidder de "sataner" og skider på min
bil.

Det er hvert eneste forår ..... nu på tredie år .... at jeg er nødt til at
holde med gamle fodboldstrømper eller pudebetræk monteret på spejlene for at
holde dem væk ....... sandsynligvis fordi de ikke kan spejle sig når det er
monteret !!!

Jeg har tænkt mange tanker om hvorvidt jeg kan kome dem til livs .......
uden at ødelægge bilen ..... så Dolph s DØD VED KØLLE .... det dur bare
ikke !!!

Har I nogle forslag ... og har I været ude for noget lignende ???

Mvh J.L

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 07:43

"J.L." skriver:

> Har I nogle forslag ...

Kan du ikke klappe spejlene ind ?

> og har I været ude for noget lignende ???

Nej, aldrig....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-04-06 07:44

"J.L." skriver:

> Har I nogle forslag ...

Glemte lige: Anskaf en kat.....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-04-06 08:15

"J.L." <JL@ingenting.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de (et mejsepar) - GGGRRRRRR - hver eneste gang jeg stiller min bil
> udenfor garagen sætter sig på rudelisten og sidder og spejler sig, så

Jeg vil gerne bytte, har X antal katte fra området, som over skider&pisser
alt. :(.

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-04-06 08:28

"J.L." <
> [...]
> det er monteret !!!
>
> Har I nogle forslag ... og har I været ude for noget lignende ???

Din løsning med at tildække spejlene er da udmærket. Du kunne maaske sætte
et spejl op i nærheden saa de vænner sig til dette i stedet for.

Aage

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-04-06 08:28

> [...]
> holde med gamle fodboldstrømper eller pudebetræk monteret på spejlene for
> at holde dem væk ....... sandsynligvis fordi de ikke kan spejle sig når

Det der sker er at mejsen ser sit eget spejlbillede i spejlet, og tror at
det er en potentiel rival som den skal jage væk.
Fuglen og dens adfærd kan du ikke lave om på - så det eneste der er tilbage
er faktisk at sørge for at fuglen ikke bliver provokeret af dit spejl.
Altså er mulighederne:

Tildække spejle som du jo gør, klappe spejlene ind som Klaus foreslår, eller
sørge for at bil og mejse ikke kommer på konfliktafstand.

Jeg havde selv problemet sidste år med min daværende Berlingo, som jo har
nogle seriøse lastvognsspejle.. - et mejsepar var ved at bygge rede under
tagskægget, og når jeg parkede bilen for døren, gik mejsefar øjeblikkeligt
til angreb på sit eget spejlbillede...
Jeg fandt så ud af, at det eneste der skulle til, var at jeg parkerede bilen
½ m længere væk fra den normale plads - det var alt der skulle til for at
mejsefar ikke følte sig truet...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Reebuz

Dato : 03-04-06 14:59

"J.L." <JL@ingenting.dk> skrev i en meddelelse
> Har I nogle forslag ... og har I været ude for noget lignende ???

Skaf noget fugleinfluenza til området...

- Patrick