Skifte til sommerhjul
Fra : Maxtor

Dato : 01-04-06 23:18

I eftermiddags skulle jeg skifte hjul fra vinter til sommer ( alu )

Opdagede så at der ingen centreringsringe var på 2 af hjulene - hvorefter
jeg købte 2 nye ved auto-høyer... men det viste sig at de var for store

Mit spørgsmål går på hvor vigtige de ringe egentlig er?

Når man skruer boltene på burde hjulene jo sidde ordentligt..

p.s. har kørt me hjulene uden hele sidste sommer ( købte bilen med dem
påmonteret )

Håber på nogle konstruktive svar

Fra : Klaus G.

Dato : 02-04-06 00:29

> Håber på nogle konstruktive svar

Tjaeh, jeg vil helst ikke undvære, hellere være på den sikre side jo :)

Men ellers kan du jo prøve at montere fælgene uden, og så finde et stykke
lige motorvej. Hvis der ingen rysten er ved max hastighed, ja så må de jo
sidde hvor de skal?:)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-04-06 07:14

Maxtor wrote:
> [...]
>
> Når man skruer boltene på burde hjulene jo sidde ordentligt..
>
> p.s. har kørt me hjulene uden hele sidste sommer ( købte bilen med dem

Det kommer an på hvilken bil du har, nogle biler centrerer fælgene på
boltene og nogle centrerer på centerhullet (og nogle bruger begge dele).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Maxtor

Dato : 02-04-06 07:48

> Det kommer an på hvilken bil du har, nogle biler centrerer fælgene på
> boltene og nogle centrerer på centerhullet (og nogle bruger begge dele).

Hej igen!

Bilen er en vw polo.
Købte to ringe som så ud til at være identiske med de gamle men det viste
sig at være umuligt at få til at passe ( prøvede at skære dem til - men
lige mget hjalp det )
Kan ringene "skubbes" på plads uden de store problemer?

Nåede selvfølgelig at skifte 2 af hulene.... er det nødvendigt at tage den
gamle ring med for atfå den rigtige størrelse - eller kan de se det på
fælgen hvilken str det skal være?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-06 07:51

Maxtor skriver:

> [...]
> lige mget hjalp det )
> Kan ringene "skubbes" på plads uden de store problemer?

Helt afrensede flader skal ringene presses let i.

> Nåede selvfølgelig at skifte 2 af hulene.... er det nødvendigt at tage den
> gamle ring med for atfå den rigtige størrelse - eller kan de se det på
> fælgen hvilken str det skal være?

Du er ikke ejer af en skydelære ?

Så måler du indvendig diameter af fælgen og indvendig diamere af ringen.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-04-06 15:16

> [...]
> var for store
>
> Mit spørgsmål går på hvor vigtige de ringe egentlig er?

Jeg fik samme problem igår da jeg ville montere min sommerhjul - jeg kunne
ikke finde centerringene. Du kan sagtens køre uden centerring HVIS hjulene
centrer på centerhullet samt boltene. I mit tilfælde anvendes kun boltene
og jeg skal derfor også have centerringe som passer på (centerhullet i
fælgen er lidt større end centeret på bilen). Håber det er til at forstå :)

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : Maxtor

Dato : 02-04-06 20:32

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in

> [...]
> anvendes kun boltene og jeg skal derfor også have centerringe som
> passer på (centerhullet i fælgen er lidt større end centeret på

Det er det
Har i dag været ved smc biler - og de har sgu styr på det.
Kan afhente ringene på tirsdag.. Forhåbentlig gør det min polo lidt mindre
støjende
Tak for svaret