Køb af brugt bil - uden original registrer~
Fra : Thomas Landberg

Dato : 01-04-06 09:02

Kan man det? Jeg er nemlig ved at købe en brugt bil, men sælgeren har
åbenbart ikke den originale registreringsattest og har bestilt en ny. Den
skulle komme torsdag/fredag i næste uge, men jeg vil gerne handle bil
tirsdag. Sælger vil så bare eftersende registreringsattesten. Men er den
ikke lidt ulden? Mener at have hørt, at det i princippet er manden med
registreringsattesten der ejer bilen.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 01-04-06 09:18

Thomas Landberg skriblede:
> [...]
> er den ikke lidt ulden? Mener at have hørt, at det i princippet er
> manden med registreringsattesten der ejer bilen.

Hvori består det *uldne* kan du ikke vente
med at handle til han har modtaget attesten
så er det jo dig der gør *sagen ulden*

--
Lars Fragstrup

Fra : Thomas Landberg

Dato : 01-04-06 19:55

> Hvori består det *uldne* kan du ikke vente
> med at handle til han har modtaget attesten
> så er det jo dig der gør *sagen ulden*

Det uldne består i, at bilen er til salg, sælger er klar til at sælge bilen,
men at han ikke har en registreringsattest før næste fredag. Jeg mangler
særdeles meget en bil lige nu, da jeg er i KBH hver uge for at chippe biler.
Sådan en tur banker 1.000km på klokken af min hvidplade Toledo, som nu har
kørt 60.500km. Når den pr. 1. juli bliver vekslet med en spritny Honda Civic
(YESSIR) må den maksimalt have kørt 65.000km, så man skal ikke være
professor på Holger Bech Nielsen-niveau for at regne ud, at Toledoen skal
staldes en smule op. Så deri består det uldne i at jeg gerne vil handle nu
og ikke om en uge. For jeg vil skam også gerne forbi en kunde eller to i den
kommende uge.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-04-06 09:22

Thomas Landberg wrote:
> Mener at have hørt, at det i princippet er
> manden med registreringsattesten der ejer bilen.

Nej.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-04-06 09:37

> Nej.

Men det er nu altid rart at sælger kan dokumentere han er ejer af bilen.
I Tyskland er det mig bekendt ejer af registreringsattesten der er bilejer.

Niels

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-04-06 10:02

meddelelse news:442e381e$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej.

Uanset jura, er det jo ikke muligt at omregistrere uden reg. atest, original
eller kopi fra CRM.

MVH Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-04-06 13:48

Hans L. Jørgensen wrote:
> Uanset jura, er det jo ikke muligt at omregistrere uden reg. atest,
> original eller kopi fra CRM.

Korrekt. Men blot fordi du har en reg. attest og kan omreg. bilen til en
andens navn gør ikke, at bilen er din...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-04-06 11:49

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse

> Kan man det? Jeg er nemlig ved at købe en brugt bil, men sælgeren har
> åbenbart ikke den originale registreringsattest og har bestilt en ny.

Er den indreg.?, så køre den bare på normal vis med en købsaftale m. stelnr.
underskrevet undalles. Det er værre hvis den ikke er indreg., så kan det
være en import der ikke er betalt moms & afgift af, det kunne være MEGET
belejligt at reg.att var "forsvundet" :(.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 01-04-06 19:56

> [...]
> kan det være en import der ikke er betalt moms & afgift af, det kunne være

Yes den er med plader. Tror nu også mest der er til sælgers bagdel at vi
ikke går op og omregistrerer bilen sammen.

Fra : Brizz

Dato : 01-04-06 14:46

Thomas Landberg skrev:
> [...]
> tirsdag. Sælger vil så bare eftersende registreringsattesten. Men er den
> ikke lidt ulden? Mener at have hørt, at det i princippet er manden med

Solgte selv en tidligere bil uden original reg. attest da jeg ikke kunne
finde den. Køber tog med på politi stationen hvor polititet kunne
bekræfte at jeg var rette ejer af bilen. Da originalen ankom sendte jeg
den med det samme. Ingen problemer der.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-04-06 15:08

Brizz wrote:
> [...]
> kunne bekræfte at jeg var rette ejer af bilen. Da originalen ankom
> sendte jeg den med det samme. Ingen problemer der.

I teorien kunne du have solgt bilen dagen før, afleveret reg. attesten samt
bilen, modtaget pengene og have gemt en nøgle...

Fra : alexbo

Dato : 01-04-06 15:18

"Morten Fruergaard" skrev

> I teorien kunne du have solgt bilen dagen før, afleveret reg. attesten
> samt bilen, modtaget pengene og have gemt en nøgle...

I teorien kan man anskaffe sig alle de erstatningsattester man vil, og sælge
bilen med reg attest, hente den igen og fortsætte med det indtil man bliver
stoppet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-04-06 17:02

meddelelse news:442e893c$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> I teorien kunne du have solgt bilen dagen før, afleveret reg. attesten
> samt bilen, modtaget pengene og have gemt en nøgle...

Nu ikke så mistænksom, - tænk positivt, specielt om dine medmennesker.

Måske det ikke gør dig rig - men alligevel Morten, prøv det *G*

MVH hans

Fra : Thomas Landberg

Dato : 01-04-06 19:58

> Nu ikke så mistænksom, - tænk positivt, specielt om dine medmennesker.
>
> Måske det ikke gør dig rig - men alligevel Morten, prøv det *G*

Jo jo, men det er netop sådanne ting som Morten nævner jeg gerne vil være
100 % ude over. Men hvis jeg får lavet en banknoteret check, tager i banken
med sælger og betaler hans lån i bilen ud, så kan jeg vist ikke være ret
meget mere på den sikre side.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-04-06 19:57

meddelelse news:442e893c$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> I teorien kunne du have solgt bilen dagen før, afleveret reg. attesten
> samt bilen, modtaget pengene og have gemt en nøgle...

I teorien kan man alt.
I teorien er alle svindlere.
I teorien er alle ærlige.

Er da også spændt på, hvordan min 'teoretiske' handel mon kommer til at gå

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene