rpm huller mellem 2 og 4K rpm..?
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 15:12

Hejsa,

Nå men idag har jeg fået luftet bilen på køreteknisk anlæg bla, men også på
alm vej, og når man acc fra stilstand, så er det ligesom om, at der er
huller i kurven, hvor motoren staller, men over 4krpm er der intet, er det
måske tændrørene der skal skiftes ??

Er der nogle der har prøvet noget ligende.. (tændrørene er en bitch at
skifte på den V6) ??

Det er en Mitsubishi Galant 2.0 V6 24v fra 93 model E54a..

Det er vel ikke lambda sonden ??

Den har et andet symptom, at når den står i drive (automatgear) med bremsen
trådt ned, så taber den "et slag" af og til, og og nogle gange ryger
tomgangen så langt ned at den er lige ved at gå ud.. kan det ha en relation
?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 18:30

det er nok snarre imellem 700 og 2K2 rpm... også hvis den står i frigear og
man gasser op kan man høre/se/mærke det...

Mvh
Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-03-06 22:05

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> det er nok snarre imellem 700 og 2K2 rpm... også hvis den står i
frigear og
> man gasser op kan man høre/se/mærke det...

Lyder som om der er problemer med tændingsforstillingen ved lave omdr.
Tændingsbanker den ved belastning ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 23:17

> Lyder som om der er problemer med tændingsforstillingen ved lave omdr.
> Tændingsbanker den ved belastning ?

ikke af hvad jeg kan høre, men det motorrum er også top isoleret.. men jeg
kan jo måle sensoren efter engang, tor jeg går alle sensorene igennem +
tændings anlægget, mon ikke det bare er en "skal renses fejl" virker som om
at det er kommet efter jeg skyllede kølesystemet igennem den anden dag, kan
jo være jeg har ramt noget vitalt med alt mit vandplaskeri

Mvh
Morten