hvordan bruger i jeres klima ??
Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 19:22

Hejsa Alle

Nu har jeg gang på gang, læst om alle jer der har klimaanlæg, og hvordan i
holder jeres bil dugfri på 2 sec..

Nu har jeg endeligt fået en bil med klima i, men fandme om ikke bagrude +
bagsideruder dugede idag..

Hvad er den optimale indstilling for at fjerne dug ??

Jeg har jo en auto, men under den er der jo flere muligheder, en eco, og
noget der ligner et snefnug..

og så kan jeg jo bestemme hvor luften skal komme ud henne, og om den bare
skal recirculere..

når den står på snefnug, så starter alle blæsere i i køleren og kompressoren
starter også op..

Er der en der kan guide mig i klimaanlægets hemmeligheder ?

Mvh
Morten
Galant V6 24v Aut.

Fra : Troels - around 9000

Dato : 30-03-06 19:37

> Juel var så frækt at skrive indlægget med emnet

> "hvordan bruger i jeres klima ??"

JEG tillader mig at svare:

- Her i Danmark brokker vi os over klimaet!

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 19:39

> Juel var så frækt at skrive indlægget med emnet

> JEG tillader mig at svare:
>
> - Her i Danmark brokker vi os over klimaet!

hehe så har du forkert påklædning på

Mvh
Morten

Fra : Troels - around 9000

Dato : 30-03-06 19:44

> hehe så har du forkert påklædning på

Jeg plejer at tage min bil på

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 19:43

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kompressoren starter også op..
>
> Er der en der kan guide mig i klimaanlægets hemmeligheder ?

Er det manuelt AC eller elektronisk?
Hvis det er manuelt, så virker det ikke rigtigt hvis du har varmen skruet
helt op i max. Luften skal IKKE recirkulere, så begynder det da først at
dugge indenfor selv om AC dog skal kunne undgå det efter et stykke tid.
Den mest optimale indstilling er ca. 0 til ½ varme og fuld friskluftindtag
og så fuld knald på kabineblæseren ind til at dug er væk, derefter kan man
fintrimme varme og blæserluften så den holder duggen nede.
Hvis den slet ikke kan fjerne dug som temp er i dag, så virker dit AC
sikkert ikke (løbet tør)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 19:48

> Er det manuelt AC eller elektronisk?

øøh mener du ikke aircon eller klima ?? det er klimaanlæg, så man sætter jo
bare en temp på displayet..

> Hvis den slet ikke kan fjerne dug som temp er i dag, så virker dit AC
> sikkert ikke (løbet tør)

hmm jamen kompressoren kører jo ikke når jeg har den på eco, som jeg normalt
har, troede kun at den frost indstilling var til om sommeren..

Mvh
Morten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-06 21:28

Den Thu, 30 Mar 2006 20:47:54 +0200, skrev Juel :

> øøh mener du ikke aircon eller klima ?? det er klimaanlæg, så man sætter jo
> bare en temp på displayet..

Aircondition er engelsk og betyder klimaanlæg(styres manuelt).
Climate Control er engelsk for automagisk klimaanlæg.

Du har et automatisk/elektronisk klimaanlæg.

Jeg ved godt at diverse bilimportører også benytter begreberne i flæng,
men det gør jo ikke forvirringen mindre.

Fra : Brian

Dato : 30-03-06 19:51

Juel wrote:
> [...]
> hvordan i holder jeres bil dugfri på 2 sec..
>
> Nu har jeg endeligt fået en bil med klima i, men fandme om ikke

Hvad sagde udetemperaturen da du prøvede ?

Under 5 grader, slår de fleste vist fra - mit gør ihvertfald.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 19:59

> Hvad sagde udetemperaturen da du prøvede ?
>
> Under 5 grader, slår de fleste vist fra - mit gør ihvertfald.

den sagde 6 grader, men jeg tror jeg har fundet fejlen, har læst i min tyske
vejledning, og den siger at hvis anlægget skal køle eller affugte, så skal
snefnugget være slået til (det er også først der kompressoren slår til) så
nu venter vi bare på endnu en dag med regnvejr )

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 30-03-06 20:03

Juel wrote:

> [...]
> affugte, så skal snefnugget være slået til (det er også først der
> kompressoren slår til) så nu venter vi bare på endnu en dag med

Så er din auto funktion da ikke meget bevendt

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 20:07

> Så er din auto funktion da ikke meget bevendt

Tror mest den styrer blæser styrken..

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 30-03-06 20:17

Juel wrote:

> Tror mest den styrer blæser styrken..

Sikkert, sådan er det også med mit - den river dog
kompressoren med i samme omgang, hvis der er 5+ grader.

Men så kan vi jo ikke andet end at håbe på en tæskevarm sommer

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 22:30

Jeg købte min Mizu V6 i 93 da den kom frem skøn bil , og den har bare
verdens bedste aircon , på aut. varmer/køler den hvor der er behov for det
mener der er 4 føler , så varme for og kold bag no problem

PE

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 15:05

Prøvede det idag i regnvejr og duggede ruder, med kompressoren slået til og
vupti, så forsvandt alt dug i et ruf !! nice...

Mvh
Morten