Hva´ ska´jeg passe på, ved køb af...
Fra : allan

Dato : 29-03-06 16:12

Hej

Hva´ska´jeg passe på ved køb af en VW-transporter 1.9 TDI fra 2003

Det er jo den nyeste model, og det var vist i 2003 den kom på markedet.
Har den "nybegynder-sygedomme", som jeg skal passe på.

Vognen har kørt som demo-model hos forhandleren.
50.000 km og velholdt.
140.000 kr.

Da det er min første varevogn til mit nye firma, har jeg ikke råd til at den
står på værksted og heller ikke råd til at undvære den, så børnesygedomme
vil jeg helst undgå ved vognen.

Er det en OK bil?

Allan

Fra : Leonard

Dato : 29-03-06 16:26

"allan" <allansorensen@hotmail.com> wrote:

>Hva´ska´jeg passe på ved køb af en VW-transporter 1.9 TDI fra 2003

1,9 TDI er en bette motor til en stor bil.
Er den 4 eller 5 cyl.?

Jeg ville ikke købe en 4 cyl. Transporter, de er simpelthen for sløve.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-03-06 17:00

> Jeg ville ikke købe en 4 cyl. Transporter, de er simpelthen for sløve.

Jeg er uenig - hvis det er den 105 hk, så er den faktisk ganske kvik. Den 80
hk skal man ikke tage, hvis man kan lide at kunne "bevæge" sig i trafikken.

(Den 130 hk er decideret hurtig, den kraftigste diesel på 170 hk er hurtig
som en familiebil i den kvikke afdeling, og den 260 hestes benziner er
decederet ond.)

Bilen har i betragtning af, at den er kassevogn, kanongode køreegenskaber og
god komfort.

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg har ikke hørt, modellen skulle have
nogle børnesygdomme.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MacX

Dato : 29-03-06 17:59

On 2006-03-29 17:25:53 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> said:

> 1,9 TDI er en bette motor til en stor bil.
> Er den 4 eller 5 cyl.?
>
> Jeg ville ikke købe en 4 cyl. Transporter, de er simpelthen for sløve.

Har en T5 1,9 TDI 86 HK - altså den helt lille... Jeg kører med rimelig
læs, og den klarer jobbet fint, og trækker godt ved lave omdrejninger.
Meeen hvis du skal køre motorvejskørsel, vil jeg ikke anbefale den
lille motor - den kan knap nok presses op på 130 km/t. Det samme gælder
overhalinger - heller ikke for godt.

Havde en T4 2,4D før, og den var hurtigere ved overhaling...

Vh
Otto

Fra : MacX

Dato : 30-03-06 19:34

On 2006-03-29 18:59:19 +0200, MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> said:

> [...]
> overhalinger - heller ikke for godt.
>
> Havde en T4 2,4D før, og den var hurtigere ved overhaling...

Vil lige tilføje at min kører mellem 11 og 13 km/l - og kører ikke
bedstefar kørsel...

Fra : Henrik B.

Dato : 29-03-06 18:26

"allan" <allansorensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den står på værksted og heller ikke råd til at undvære den, så
> børnesygedomme vil jeg helst undgå ved vognen.

Den kører ganske fint, af en kassevogn at være. Det er også til at holde ud
at køre lange ture i den. Forvent omkring 10 km/l ved blandet kørsel (9,5 -
11 km/l). Lidt mere på længere ture.

Vær opmærksom på gearkassen, og så har vandpumpen det med at stå af mellem
100.000 og 130.000 km.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-03-06 16:39

> [...]
> (9,5 - 11 km/l). Lidt mere på længere ture.

> Vær opmærksom på gearkassen, og så har vandpumpen det med at stå af mellem

Men - den skifter man vel sammen med tandremmen?

--
Per, Esbjerg