Utæt ventil?
Fra : Henning

Dato : 29-03-06 08:50

Mit ene hjul er punkteret - det vil sige at ventilen er utæt. Det skal
pumpes et par gange om ugen, men en spytklat afslører at ventilen
siver.
Kan man gøre andet end at få skiftet ventilen? I "gamle dage" skruede
man det indvendige af ventilen ud og satte en ny i, gør man stadig
det?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-03-06 08:56

> Kan man gøre andet end at få skiftet ventilen? I "gamle dage" skruede
> man det indvendige af ventilen ud og satte en ny i, gør man stadig
> det?

Det gør man stadigvæk, men er det ikke bare ventilen som er løs ? - på min
gamle bil oplevede jeg dette efter at jeg havde fået nye ventiler ved et
dækskifte. Jeg opdagede at luften sivede meget langsomt fra det ene hjul -
og kunne så stramme ventilen en kvart omgang med spidsen af en tang,
hvorefter den holdt tæt de sidste to år jeg havde bilen.
Man får typisk skiftet ventilen når man får nye dæk.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henning

Dato : 29-03-06 09:47

On Wed, 29 Mar 2006 09:56:00 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvorefter den holdt tæt de sidste to år jeg havde bilen.
>Man får typisk skiftet ventilen når man får nye dæk.

Det må jeg prøve - jeg fik lappet hjulet for en uge siden, hvor der
sad et stort søm i dækket. Der har de sandsynligvis haft ventilen
skruet ud for at tømme hjulet for luft...

Fra : martin

Dato : 29-03-06 09:42

> Det må jeg prøve - jeg fik lappet hjulet for en uge siden, hvor der
> sad et stort søm i dækket. Der har de sandsynligvis haft ventilen
> skruet ud for at tømme hjulet for luft...

det er helt sikkert det

Fra : Møller

Dato : 29-03-06 10:37

"martin" <nej@mail.dk> wrote in message

> det er helt sikkert det

Sikkert?
Der hvor jeg får skiftet dæk / lappet, skruer man ikke keglen ud.

Der skiftes hele ventilen med kegle og det hele, så kan man på stålfælge
også se, om der er begyndende rust omkring hullet til ventilen

Men udskiftning af ventilkegler er intet problem, jeg har stadig 4 liggende,
jeg købte 5 for en del år siden.
De gamle ventilhætter af messing var udformet med top til ud- / iskruning
af kegler, det samme var reklamedækrtykmålere fra bl a. Dunlop, men nu er vi
nok tilbage hvor kun enkelte i gruppen kan være med

Møller

Fra : Torben Madsen

Dato : 29-03-06 14:13

"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vi
> nok tilbage hvor kun enkelte i gruppen kan være med

Værkstedet har garanteret alligevel haft ventilkeglen skruet ud - det gør
man normalvis, når man fylder luft i første gang - og dækkene sætter sig ud
i falsen i fælgene. Derefter skruer de keglen i igen - og tjekker
dæktrykket. Det er såmænd standard procedure, også selvom du har fået nye
ventiler i (hvilket man også gør de steder, som jeg kommer).

mvh
Torben Madsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-03-06 16:42

Møller skrev:

> [...]
> iskruning af kegler, det samme var reklamedækrtykmålere fra bl a.
> Dunlop, men nu er vi nok tilbage hvor kun enkelte i gruppen kan være

Hép!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Henning

Dato : 29-03-06 12:03

>Det må jeg prøve - jeg fik lappet hjulet for en uge siden, hvor der
>sad et stort søm i dækket. Der har de sandsynligvis haft ventilen
>skruet ud for at tømme hjulet for luft...

Hm, ventilen kunne ikke spændes mere. Hvor køber man nye
ventilindsatser? På en tankstation - næppe, de har mere travlt med at
sælge burgere og aviser

Fra : Jørgen L.

Dato : 29-03-06 12:07

> Hm, ventilen kunne ikke spændes mere. Hvor køber man nye
> ventilindsatser? På en tankstation - næppe, de har mere travlt med at
> sælge burgere og aviser

Jeg fik en der hvor jeg får ordnet dæk.

Hilsen Jørgen

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-03-06 19:27

Henning wrote:

> Hm, ventilen kunne ikke spændes mere. Hvor køber man nye
> ventilindsatser? På en tankstation - næppe, de har mere travlt med at
> sælge burgere og aviser

Evt. dér, hvor de lappede dækket?

--
mvh H3nrik!