Vinduesvisker
Fra : Onix

Dato : 28-03-06 16:10

Hej

Dytten skal have nye viskere, der er købt Champion viskere...........men
opdager efterfølgende at mine nuværnede er med spoiler....anyway vil jeg
sætte dem på jeg nu engang har købt..

Men udgør det nogen særlig / væsentlig forskel at have spoiler på viskerne ?

Onix

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-03-06 18:13

"Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men udgør det nogen særlig / væsentlig forskel at have spoiler på viskerne
> ?

Det kommer an på aerodynamikken på bilen. For mig gør det, et hint er at
tage gummiet fra de nye, og flyt det over på mekanikken fra de gl. . Så kan
de mest lousy Alaska-viskere komme til at virke acceptabelt - ja faktisk
helt godt ;).

Fra : Onix

Dato : 29-03-06 10:01

Hej

Er det ikke meget besværligt at flytte det nye gummi over ? eller er det
slet ikke så svært?

Fra : Henning

Dato : 29-03-06 11:12

On Wed, 29 Mar 2006 11:00:57 +0200, "Onix"
<vedikke@fjerndettehotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Er det ikke meget besværligt at flytte det nye gummi over ? eller er det
>slet ikke så svært?

Jeg gjorde det på min bagvisker den anden dag, det tog ca. 8
sekunder

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 28-03-06 21:04

> [...]
> sætte dem på jeg nu engang har købt..
>
> Men udgør det nogen særlig / væsentlig forskel at have spoiler på viskerne

Havde engang en '96 Opel Corsa. Uden spoiler 'lettede' vinduesviskeren (dén
foran førersædet) fra ruden, når jeg kørte på motorvej. Fartvinden blev
åbenbart presset ind mellem visker og rude, hver gang viskeren befandt sig
ca. på midten af forruden => ingen viskereffekt. En visker med spoiler løste
problemet fuldstændig.

/Asger