GPS? Hva skal jeg vælge?
Fra : RObert

Dato : 25-03-06 15:10

Hejsa Bøller ;)
Tænker på at købe GPS til dytten, men hva skal jeg gå efter? jeg skal bare
have noget simpelt ik noget advanceret overhovedet :)
Prisklasse: 3000,-

Fra : Thomas J.

Dato : 25-03-06 16:04

Den Sat, 25 Mar 2006 15:09:45 +0100 sendte "RObert" <xxx@xxx.xx>
følgende røgsignaler:

>Hejsa Bøller ;)
>Tænker på at købe GPS til dytten, men hva skal jeg gå efter? jeg skal bare
>have noget simpelt ik noget advanceret overhovedet :)
>Prisklasse: 3000,-

Simpelt: TomTom ONE (2495,-)
Billigt: Navman iCN 320 (1799,-)

Alternativ:
Mio 168 (2895,-)

Mio'en har kort over hele Vesteuropa inkluderet i prisen.
De to andre har kun Skandinavien, man kan selvfølgelig købe flere
kort.

Ellers så tag et kig på news:dk.teknik.satellit.navigation

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 16:08

"RObert" <xxx@xxx.xx> skrev i en meddelelse
> Hejsa Bøller ;)
> Tænker på at købe GPS til dytten, men hva skal jeg gå efter? jeg skal bare
> have noget simpelt ik noget advanceret overhovedet :)
> Prisklasse: 3000,-

Mio 168 eller Yakumo som ligner til forveksling.
Ca. pris 2900 i Harald Nyborg.

Indbygget GPS antenne.

Fra : Michael Jensen

Dato : 25-03-06 17:40

"RObert" <xxx@xxx.xx> wrote in message
> Hejsa Bøller ;)
> Tænker på at købe GPS til dytten, men hva skal jeg gå efter? jeg skal bare
> have noget simpelt ik noget advanceret overhovedet :)
> Prisklasse: 3000,-

Tomtom One........

Formidabel til prisen, og nok den med det bedste/hurtigste gps signal lige i
tiden!

\Michael

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-03-06 22:46

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Tomtom One........
>
> Formidabel til prisen, og nok den med det bedste/hurtigste gps signal lige

Yep - TomTom One; 2 uger efter kø kan jeg kun sige at du skal stå tidligt op
for at nå både at starte bilen, få sele på og køre ud fra kantstenen før
GPS'en er begyndt at vise vej. Og i modsætning til tidligere versioner på
PDA fryser den ikke, den mister ikke lige forbindelsen 50 m før du skal
dreje, programmet lukker ikke sig selv ned flere gange undervejs osv.
Kort sagt; prøv det - bare een gang

Men een ting er at softwaren er rigtig god - en anden er Sirf Star III
chipsettet (antenne-delen). Det er i høj grad det nye chipsets fortjeneste
at GPS'en er så hurtig til at starte op, selv her midt i storbyen. Har 2
antenner til min PDA - begge med det gamle Sirf Star II-chipset - ingen af
dem kan fange sattelitter her. Kræver begge at jeg kører enten over Langebro
eller Sjællandsbroen før at de får udsigt nok til himmelen og låser på
tilstrækkeligt mange sattelitter til at få en position.
Flere melder også at TomTom One fungere perfekt i biler med varmedæmpende
eller el-opvarmede forruder - uden ekstern antenne !
Så hvad end du gør; køb IKKE en GPS med en gammel antenne i !

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 09:54

Inden du stirrer dig blind på tekniske snik-snakkerier,
så vil jeg lige nævne, at det ikke er et problem mht.
at fange sattelitter på eks. MIO 168 PDA'en.
Du kan iøvrigt ta' den med i lommen da den fylder
betydelig mindre end TOM TOM's systemer.
Og så kan den bruges til spil til børnene på bagsædet osv..
Og den virker, og skærmen er nem at skue selv i solskin,
hvilket tests af visse TOM TOM'er ikke just har kunnet prale af.
Så se dig for inden køb.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-03-06 10:26

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Og den virker, og skærmen er nem at skue selv i solskin,
> hvilket tests af visse TOM TOM'er ikke just har kunnet prale af.
> Så se dig for inden køb.

Det passer så ikke, vil jeg påstå. Jeg har haft en Mio168-klon, den var
ubrugelig til fods, cykel el. ved solindfald i bilen :((. Jeg har ikkr
prøvet Mio 268-9 +, dem med SirfIII ant., men muligheden for Navigon
software & brugbar TMC, tiltaler mig . Det sidste er ikke muligt på TT. i
dk., så jeg har end ikke overvejet køb ;).

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 14:47

> "Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Det passer så ikke, vil jeg påstå. Jeg har haft en Mio168-klon, den var
> ubrugelig til fods, cykel el. ved solindfald i bilen :((.

Nu er MIO'en jo også foregangsmand for pda med indbygget GPS modtager,
så jeg skal da seriøst lade være usagt, hvilken klon/efterligning, what
ever,
du har sammenlignet med.

Fra : Lasse

Dato : 26-03-06 12:38

Hej.
Jeg bruger TomTom MEGET og HVER DAG på arbejde.

Har prøvet flere andre systemer. Og IMO er der ingen af dem der når TomTom
til sokkeholderne:
TomTom er utrolig nem at indtaste ny adresse på. (Bogstaverne er store=nemme
at ramme med fingeren)
Har aldrig oplevet systemet gå ned eller miste signalet.
Er hurtig til at beregne rute / ny rute hvis man kører forkert.
Har den bedste brugervenlighed i forhold til alle de funktioner den har!

Det lyder som reklame - Men jeg mener det sgu! Og ta så en TomTom 700, så
har du lige en fuld håndfri installation af din mobiltelefon, hvis den altså
har bluetooth!

/Lasse

Fra : Thomas J.

Dato : 26-03-06 12:49

Den Sun, 26 Mar 2006 13:38:18 +0200 sendte "Lasse"
<spamlasse.fjernaltdettehvisduvilmailemig@roenlev.dk> følgende
røgsignaler:

> [...]

>har du lige en fuld håndfri installation af din mobiltelefon, hvis den altså

Plus at TomTom er så let at have med i inderlommen, når man forlader
sin bil...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-03-06 13:17

Thomas J. <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev :

>Plus at TomTom er så let at have med i inderlommen, når man forlader
>sin bil...

De TOmTom jeg har set, kræver da noget af en inderlomme ;)
--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Thomas J.

Dato : 26-03-06 15:15

Den Sun, 26 Mar 2006 14:17:25 +0200 sendte jan@stevns.net følgende
røgsignaler:

>Thomas J. <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>

>De TOmTom jeg har set, kræver da noget af en inderlomme ;)

Sorry, jeg glemte smiley'en.

Det var naturligvis sarkastisk ment.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-03-06 20:18

skrev i en meddelelse news:4d8d2293d2ou8nedobn5m90qrcp99f1tp1@4ax.com...
> Den Sun, 26 Mar 2006 14:17:25 +0200 sendte jan@stevns.net følgende
> røgsignaler:

> Sorry, jeg glemte smiley'en.
>
> Det var naturligvis sarkastisk ment.
>
> --
> Thomas J.
> Hyundai Getz 1,3 GL '04
> Yamaha Aerox RR '04
> Sony KDL-S40A11E '06

TT One ka altså være der...og måske de nye X10-modeller også er slim-line ?
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-03-06 13:44

"Lasse" <spamlasse.fjernaltdettehvisduvilmailemig@roenlev.dk> skrev i en
meddelelse news:44267d29$0

> Har prøvet flere andre systemer. Og IMO er der ingen af dem der når TomTom
> til sokkeholderne:

Hvad med TMC, Er det aldrig savnet?. Det er en af grundene til jeg
interessere mig for GPSnavi., har sjældent brug for at finde ny adresser.

> TomTom er utrolig nem at indtaste ny adresse på. (Bogstaverne er
> store=nemme at ramme med fingeren)

Det hjælper ikke meget, hvis du bliver "parkeret" bagerst i en kø..., piv,
TT siger jeg skal den vej.;).

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 14:48

"Lasse" <spamlasse.fjernaltdettehvisduvilmailemig@roenlev.dk> skrev i en
meddelelse news:44267d29$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

> Det lyder som reklame - Men jeg mener det sgu! Og ta så en TomTom 700, så
> har du lige en fuld håndfri installation af din mobiltelefon, hvis den
> altså har bluetooth!

Lyder lækkert.
Og TOMTOM700 kunne fåes til 2795,- hvor ?