Brugt bil.
Fra : kr

Dato : 25-03-06 11:59

Hej med jer - nogle hurtige svar please.
En brugt bil - nysynet - til 15.000 kr. Hvaffor én.
Toyota Corolla 1.3.- Carina 1.6 - 1.8 - 2.0.1990, eller VW Golf samme
årgang - Mazda 1.6 - 1.8 - eller Mitsubihi 2.0 også den årgang ? Nogle
anbefalinger, nogle jeg skal holde fingrene væk fra ? Rust - gearkasser osv.
På forhånd pæn tak.
kr

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-03-06 12:57

kr wrote:
> [...]
> anbefalinger, nogle jeg skal holde fingrene væk fra ? Rust - gearkasser osv.

Jeg ville holde mig fra Mitsubishi, de er dyrere i reservedele end de 3
andre mærker. Men derudover afhænger det helt af hvad du har til sinde
at bruge bilen til. Jeg har i 5 år kørt golf2 på gule plader, og den
opfyldte de krav jeg havde. En Corolla til 15.000 er givetvis et bedre
køb end en Carina til samme beløb, men hvis du skal bruge pladsen i
Carina'en er Corolla'en jo ikke så interessant. Corolla'en er nok noget
nær umuligt at slå ihjel hvis ellers rusten bliver holdt i ave. Carina
tror jeg er lidt det samme.

En golf fra 90 til 15.000 er lidt af et sjældent syn, der er nogen der
mener at golf'er skal være guld værd, så små priser er sjældne, men sker
da.

Uanset hvad, så afhænger det mere af den enkelte bil og hvordan den er
passet end hvad der står på bagsmækken.

Thomas
--
Golf2 van til salg, http://p7.dk/golf2 - kan synes mod mindre merpris

Fra : Mogens...

Dato : 26-03-06 12:44

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg ville holde mig fra Mitsubishi, de er dyrere i reservedele end de 3
> andre mærker.

Jeg har ejet 2 stk fra ny - Galant med 2 liters motor. Da min kammerat
skulle
have sig en anden bil i år 2000, købte han for 45.000 kr en 2 liters GLSi,
der
havde kørt cirka 120.000 km . I sidste uge blev den solgt for 23.000 kr og
med et km-tal på cirka 340.000 km. Jeg ville vælge en Galant, som jo er ud-
styret med sikkerhedskabine og ABS samt ALT i udstyr...

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 25-03-06 15:50

Ved du hvad ...

Når nu snart MC-sæsonen starter, skiller jeg mig af med min Golf II, 1.8
Manhattan.
Den er fra '90 med 186k på klokken.

Den kører fedt
Ingen ABS, EPS, Airbag el. lign. kun ren køreglæde.

8 hjul, 4 med sommerdæk, 4 med vinterdæk, så sku' man være "dækket ind".

Hvis jeg får 15k får den vil jeg være glad. Har tænkt mig at starte med 14k,
og være tilfreds med 12,5.

Jeg har bare brug for den 2 til 3 uger endnu. Det er sgu' for
koldt/glat/saltet om morgenen til MC endnu.

Det skulle være muligt at finde noget lignende. Prøv dba.dk

Jan Selchau-Hansen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-03-06 19:29

kr wrote:
> [...]
> anbefalinger, nogle jeg skal holde fingrene væk fra ? Rust - gearkasser osv.

Den med mindst rust i - i hvertfald hvis den også kan køre

/Martin

Fra : kr

Dato : 26-03-06 06:40

Tak for svarene - Mitsubishi-Carina-Golf, kender i til specielle problemer ?
Starter om morgenen osv.
Venligst
kr