Endelig registeringsafgift
Fra : Benny Juul

Dato : 23-03-06 17:11

Hvis man køber en bil hvor registeringsafgiften ikke er "endelig afgjort"
vil en eventuel efterregulering følge bilen eller den der har foretaget
indregisteringen?

Mvh.
Benny

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-03-06 18:52

"Benny Juul" <nafsletfe@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
afgjort"
> vil en eventuel efterregulering følge bilen eller den der har

Den følger personen der har betalt den foreløbige reg.afgift
(depositum).
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-03-06 23:22

> [...]
> Hvis man køber en bil hvor registeringsafgiften ikke er "endelig afgjort"
> vil en eventuel efterregulering følge bilen eller den der har foretaget

Det kommer da fuldstændig an på hvordan slutseddel er udformet.

Afgørelsen vil under alle omstændigheder dumpe ind af brevspræken ved den
som har udfuldt formularen.

Skat er efterfølgende, så vidt mig bekendt, flintrende ligeglade med hvor
køretøjet efterfølgende havner og ved hvem, de får aldrig at vide at du
eventuelt køber/sælger et køretøj.

MVH Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 07:56

> [...]
>
> Skat er efterfølgende, så vidt mig bekendt, flintrende ligeglade med hvor
> køretøjet efterfølgende havner og ved hvem, de får aldrig at vide at du

Hehe jeps fik den anden dag en check fra T&S på 1700,- for den golf jeg
solgte for nogle mdr siden.. hehe lækkert..

Mvh
Morten

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 24-03-06 16:01

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

> Hehe jeps fik den anden dag en check fra T&S på 1700,- for den golf jeg
> solgte for nogle mdr siden.. hehe lækkert..

Og de er vel omgående omsat i Mitsubishi-dele gætter jeg på
Hvor lang tid er der forøvrigt gået siden du hentede Golf'en hjem i sin tid?
Jeg har en kollega der lige har fået efterregning på hele 2 biler - og de
har nu kørt med danske plader i over 1 år.
Så lang tid synes jeg ikke de plejer at være om det - slet ikke når de skal
*have* penge

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-03-06 18:48

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har nu kørt med danske plader i over 1 år.
> Så lang tid synes jeg ikke de plejer at være om det - slet ikke når de

Det KAN ihvertfald gøres hurtigt - fra jeg hentede bilen i Tyskland og til
den havde været gennem toldsyn, vurdering, DK-plader og den
endelige reg. afgift, gik der præcis 1 måned. Og afgiften skal jeg IKKE
klage over

Jeg valgte dog så også at komme "frivilligt" til vurderingen - for at få
det overstået

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA E39