biligste nye dæk inkl. montering?
Fra : Peter T.

Dato : 23-03-06 14:25

Jeg er nybagt og helt blank bilejer af en ford eskrot 1.6 LX '85. :) Liget
skal sminkes til sommerturene, så hvor kan jeg få de billigste dæk +
montering i Københavnsområdet?

Det mest relevante jeg har fundet er daekonline.dk, hvor deres budgetdæk er
billigere end jeg havde forventet. Men jeg aner ikke en hujende dyt om
dæk, så jeg vil høre om I har nogle gode råd?

Et andet spørgsmål. Den tidligere ejer tilrådede mig, at skifte alle 4
tændrør + tændrørskabler. Hvor købes den slags løsdele billigt og hvor
meget skal jeg regne med at punge ud?

Da det er en gammel rustbunke som blot skal overleve næste syn om 1½ år, så
går jeg ikke efter de bedste/dyreste dele. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 14:37

> Da det er en gammel rustbunke som blot skal overleve næste syn om 1½ år,
> så
> går jeg ikke efter de bedste/dyreste dele. :)

Underlig tanke gang, at man bare fordi bilen er gammel og kun skal køres i,
i 1½ år, så er man ligeglad med om man kan nå at bremse hvis der hopper en
unge ud foran en, eller om dækkene har nok fat i vejen, til at man kan nå at
undvige den 40tons kølevogn, der kommer imod en fordi føreren er lidt
uopmærksom...

Men fuck det.. det er jo kun 1½år du sætter dit eget og andres liv i fare

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 14:40

og det skal IKKE tages som et helligt indlæg, da jeg ikke selv har kørt med
vinterdæk de sidste mange år, og hvis der er sne er det jo samme princip..

Bare underligt at de fleste tænker sådan..

Mvh
Morten **som skal ud og købe 16" gummi, men går efter hvad der er bedst i
test, men stadigt billigst af de bedste **

Fra : Peter T.

Dato : 23-03-06 15:16

Juel udviste en rettidig omhu og skrev:

> Men fuck det.. det er jo kun 1½år du sætter dit eget og andres liv i
> fare

Jeg kan sagtens følge dig, men det var skrevet i forbindelse med
tændrørene. :)

Bilen er som sådan i fin stand. Og umiddelbart er der kun udskiftning af
dæk, tændrør + kabler, vinduesviskere og så en svejsning af udstødningen.
Så jeg satser da på, at den kan overleve næste syn, så den får 2 år mere
inden jeg køres til skrot. For det _er_ altså en aldrende bil og jeg kører
den også derefter. :) En af mine venner har faktisk sagt, at jeg kører den
som var jeg en gammel bedstemor! Skræmmende.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 23-03-06 15:17

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> inden jeg køres til skrot.

Jeg? Den!

--
Mvh. Peter T.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-03-06 18:02

Peter T. skrev:
> Jeg? Den!

Kan vi nu være sikker?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Peter T.

Dato : 23-03-06 19:32

Finn Guldmann udviste en rettidig omhu og skrev:

> Kan vi nu være sikker?

Jah, jeg er efterhånden i alvorlig tvivl. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 15:47

> Jeg kan sagtens følge dig, men det var skrevet i forbindelse med
> tændrørene. :)

det var intet angreb overhovedet, bare bare lige noget der slog mig

sådan en gammel slæde skal bare ha tæsk

Mvh
Morten

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-03-06 18:01

Peter T. skrev:
> Så jeg satser da på, at den kan overleve næste syn, så den får 2 år mere
> inden jeg køres til skrot.

Hvem skal så have bilen?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-03-06 17:45

"Juel" <him> skrev :

>Underlig tanke gang

Arghhhhh.... nu igen ? ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-06 14:37

"Peter T." skriver:

> Det mest relevante jeg har fundet er daekonline.dk, hvor deres budgetdæk er
> billigere end jeg havde forventet. Men jeg aner ikke en hujende dyt om
> dæk, så jeg vil høre om I har nogle gode råd?

Husk at der er montering oveni.

Nærmeste hjulforhandler har nok et sæt brugte regummirerede dæk, du kan
få for 100 kr/stk.

> Et andet spørgsmål. Den tidligere ejer tilrådede mig, at skifte alle 4
> tændrør + tændrørskabler. Hvor købes den slags løsdele billigt og hvor
> meget skal jeg regne med at punge ud?

Thansen, mekonomen og lignende har den slags.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 23-03-06 14:40

her er de også billige http://www.gordetselv.dk/

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-06 14:52

Peter T. wrote:
> [...]
> billigere end jeg havde forventet. Men jeg aner ikke en hujende dyt om
> dæk, så jeg vil høre om I har nogle gode råd?

Prøv at køre en tur ad gammel køge landevej nordpå fra Ellebjergvej -
der kan du få brugte dæk ved basarer i vejsiden (og montering). Mon ikke
du kan få et mærkedæk der til samme pris som nye møgdæk online?

--
vh
Torben

Fra : Peter T.

Dato : 23-03-06 15:18

Torben Scheel udviste en rettidig omhu og skrev:

> Prøv at køre en tur ad gammel køge landevej nordpå fra Ellebjergvej -
> der kan du få brugte dæk ved basarer i vejsiden (og montering). Mon
> ikke du kan få et mærkedæk der til samme pris som nye møgdæk online?

Ah dem kender jeg godt! Dem prøver jeg lige.

Tak til alle for svar. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Møller

Dato : 23-03-06 16:52

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> [...]
>
> Da det er en gammel rustbunke som blot skal overleve næste syn om 1½ år,

> går jeg ikke efter de bedste/dyreste dele. :)

Så køb brugte kvalitetsdæk på fælge = hjul hos en ophugger, f.eks Søkilde i
Ballerup

http://www.soekilde.dk/

thansen?
Tændrør: ca. 25,- pr stk.
Fordelerdæksel: ca. 55,-
Kabler: 150,-

Alt i alt: 35 l benzin

Kabler kan ofte reddes ved at tage dem ind, rense dem med r.eks.
bremseskiverensemiddel på spray-dåse: f.eks Krogslund i Herlev.
Herefter skal de tørre f.eks bageovn, ca. 80 gr. C. sørg for en aftale
først.
Herefter indsmøring i ren silikone.

Husk at tændrørshætter, strømfordelerdæksel og tændspole også skal have en
omgang!

Møller

Fra : Peter T.

Dato : 23-03-06 19:31

Møller udviste en rettidig omhu og skrev:

> Husk at tændrørshætter, strømfordelerdæksel og tændspole også skal
> have en omgang!

Guld. Tak for tips. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Steen Hansen

Dato : 23-03-06 17:35

Søkilde i ballerup 100 kr. for et hjul (nyt hvis du tager reservehjulet )
fra en skadet bil evt eskorten passer hjul fra andre fordér jeg mener det
var 100 kr jeg gav pr reservehjul fra skadet orion