Indpresning på mine fælge er helt forkert ~
Fra : Morten Dahl

Dato : 22-03-06 22:05

Hej NG

Jeg købte i sommeren 2005 nye dæk og fælge til min Mazda 626 fra 1999. Men
indpresningen er forkert så bagskærmen smutte af og til ned i dækket, det
skal lige siges at bilen er sænket 40mm. Nu er spørgsmålet er der ikke nogen
her inde som har erfaring med en som kan dreje af centeret af fælgen så jeg
kan få mine fælge på igen til sommer.
Grunden til at jeg ikke bare levere dem tilbage er at jeg har diskuteret
med forhandleren om bestillilngsmetoden. Han siger at jeg har bestilt den
fælg og kun den fælg. Jeg mener der i mod at jeg sagde til ham at jeg ville
have de fælge hvis de kunne monteres på min bil som jo var sænket. Men da
samtalen ikke er blevet optaget kan jeg jo ikke komme efter ham med andet
end at jeg ikke vil handle med ham igen.

Mvh
Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-06 22:16

"Morten Dahl" <hvolgaarden@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> her inde som har erfaring med en som kan dreje af centeret af fælgen

Det kan godt lade sig gøre, der er dog et par ting du lige skal
kontrollere inden du går igang med projektet :

1. Er der gods nok i fælgen til der kan fjernes det nødvendige ?
2. Er der plads inde ved fjederbenet når fælgen kommer længere ind i
skærmen ?
3. Fjerner du udboringen til centrerings-ringen ?
4. Du skal have dækkene afmonteret.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-03-06 22:44

> [...]
> Men da samtalen ikke er blevet optaget kan jeg jo ikke komme efter ham med
> andet end at jeg ikke vil handle med ham igen.

Hvad er indpresningen (ET) på de fælge hvor problemet opstår?

Jeg mener at den orig. indpresning på din bil er ET45
Og dvs at du sikkert når grænsen ved ET 38
Ved 38 er du helt ude ved kanten af skærmen.

Men om der kan drejes af dine fælge, afhænger hvilken ET de har.

mvh
Bri@n

Fra : Aksel

Dato : 23-03-06 10:36

> [...]
> Men da samtalen ikke er blevet optaget kan jeg jo ikke komme efter ham med
> andet end at jeg ikke vil handle med ham igen.

Hvis du får drejet af dine fælge er de ikke mere godkendte og du kan få
bilen kasseret, men endnu værre, fælgene bliver svækket så du risikerer at
de revner med hvad det nu kan medføre.

Sælg dem og køb nogle der passer til bilen.

Hulsen Aksel

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-03-06 20:50

Morten Dahl wrote:
> [...]
> spørgsmålet er der ikke nogen her inde som har erfaring med en som
> kan dreje af centeret af fælgen så jeg kan få mine fælge på igen til

Hvad med at banke skærmkanterne op ?
På mange biler er det som regel nok, hvis det kun er en gang i mellem at
kanten rammer på dækket og det tager ikke en pladesmad mange minutter at
gøre det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-03-06 16:10

?
"Per Beer Hansen" > Hvad med at banke skærmkanterne op ?
> På mange biler er det som regel nok, hvis det kun er en gang i mellem at
> kanten rammer på dækket og det tager ikke en pladesmad mange minutter at
> gøre det.

Jeg har spekuleret i at banke til skærmene men er det en god ide mht syn?
og hvad med lakken risikere jeg ikke at den revner?

Det er ca 5mm af skærmen som går i mod!

Jeg kan godt se det der med at dreje af dem ikke er en god ide hvis jeg
risikere at fælgen revner ;-(

Mvh
Morten Dahl

Fra : John Sahl

Dato : 24-03-06 17:43

Morten Dahl wrote:
> Jeg har spekuleret i at banke til skærmene men er det en god ide mht
> syn? og hvad med lakken risikere jeg ikke at den revner?

Få dem rullet i stedet for. Hvis det gøres ordentligt er der ingen skade på
lakken.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-03-06 09:32

> Få dem rullet i stedet for. Hvis det gøres ordentligt er der ingen skade
> på lakken.

Rullet??? Hvordan gør man det og hvem gør det?

Mvh
Morten