Spørgsmål om Autoradio
Fra : Andy Dufresne

Dato : 22-03-06 20:15

Jeg er den, synes jeg selv, heldige ejer af en Citroen C3

Den har jo en autoradio med CD afspiller.
Den har også en styre arm (eller hvad hedder egentlig den arm der styrrer
blinklyset?) - Nå, men for enden af den arm, sidder der kontakter der kan
styre nogle af funktionerne i radioen.
I displayer midt i bilen, kan man bl.a. se, hvilken kanal radioen er
instillet på, men man kan også se informationer fra bilen. f.eks. døre der
ikke er ordentligt lukkede.

Nu til spørgsmålet, som nogen sikkert allerede har regnet ud:
Er 'armen' og displayer standartiserede på nogen måde, eller SKAL jeg til
Citroen for at få en anden radio i bilen? Jeg vil gerne have en med MP3, og
evt. have DVD i stedet.

På forhånd mange tak for jeres sikkert givtige svar.

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 23-03-06 03:09

Andy Dufresne <adny-dufresne@indbakke.dk> skrev:
> [...]
>SKAL jeg til
>Citroen for at få en anden radio i
>bilen? Jeg vil gerne have en med MP3, og

Tvivler meget stærkt på du kan få en uorginal radio til at
fungere sammen med org udstyr i bilen, så hvis du vil have dette
til at virke, så må du forbi forhandleren, og købe en org radio
Nu ved jeg ikke med citroner, men med VAG biler VW, Audi, Skoda
osv er det oftes meget billigere at købe org udstyr syd for
grænsen, måske dette var værd at prøve, det kan tit betale sig.

Fra : Brian

Dato : 23-03-06 19:25

Andy Dufresne wrote:

> [...]
> Er 'armen' og displayer standartiserede på nogen måde, eller SKAL jeg
> til Citroen for at få en anden radio i bilen? Jeg vil gerne have en

Du kan sikkert købe en adapter, så du stadig kan bruge styrepinden.
Hør Citroen hvad de har at sige, ellers kan du muligvis finde
noget her: http://caraudio24.de/zubehoer/lenkradadapter/index.htm

Hvis alt andet fejler, kan du prøve at spørge i dk.teknik.lyd.bilstereo

/Brian