Godt og skidt om Polo 1,9 SDi St.Car
Fra : Lars Jensen

Dato : 22-03-06 15:29

Hej folkens

En kollega påtænker at købe "ny" bil, og har kigget på en VW Polo 1,9
SDi St. Car fra 2000.

Den har kørt lige godt 300.000 Km.

Hvad godt og skidt er der at sige om sådan en vogn?

Og hvad er det nu lige forskellen er på SDi og TDi ?

På forhånd tak

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 15:41

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den har kørt lige godt 300.000 Km.
>
> Hvad godt og skidt er der at sige om sådan en vogn?
>
> Og hvad er det nu lige forskellen er på SDi og TDi ?

Hvis den er undervognsbehandlet, så er det en kanon bil.

TDi er med turbo, det er SDi ikke. Hvis han kan leve med den let nedsatte
accellarationskraft, så er det en fordel at vælge SDi, fordi du her for en
motor som ikke er til at slide i stykker. TDi er lidt hårdere for motoren
(uden at den er svagelig), men turbo'en er vist lidt dyr at skifte)

Jeg har selv en Polo Classic 1.9SDI med 255 på km tælleren og den kører bare
kanon (på rapsolie . Men den er også passet og plejet..

Ud og kig på skidtet, prøv den. Så får i en fornemmelse af om den er god
eller dårlig. Til sammenligning, kan jeg sige at min kører stadig som da
den var næsten ny, men den har altså også fået nye støddæmpere, ny kobling,
osv osv.

Mvh Tommy

Fra : tb

Dato : 22-03-06 18:26

Har en Cordoba 1.9 SDI (er næsten identisk med poloen - og har samme motor)
Jeg er også superglad for den, og synes ikke jeg savner turboens ekstra
heste.

Jeg ligger på 21-22km/l (dog ikke en st, car)

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 22-03-06 23:48

> Har en Cordoba 1.9 SDI (er næsten identisk med poloen - og har samme
> motor)
> Jeg er også superglad for den, og synes ikke jeg savner turboens ekstra
> heste.

Da jeg for et par år siden købte en Seat Toledo TDi, prøvede jeg også en
Cordoba SDi. Og jeg blev meget skuffet. Den var faktisk ikke hurtigere i
optrækket end en gl. Golf 1.6 D konen havde på det tidspunkt. Og det siger
bestemt ikke meget. Men det er klart at man kan vænne sig til det, og
tilpasse kørestilen til motoren. Reelt betyder det jo bare, at han skal have
længere tilløb til overhalinger mm. Men få ham for guds skyld ud og prøve en
TDi´er af en eller anden slags, før han køber SDi´eren.

Mvh

Jasper