Hvor bredt et dæk på fælg ?
Fra : Martin Vollert

Dato : 20-03-06 20:33

Hvor bredt et dæk kam man montere på F.eks en 17*7" fælg er 235 for
meget, er der en tommelfinger regel så det ikke kommer til at se helt
bizar ud som de der tyskerfælge hvor man tror dækket er ved at springe af.
Og et andet spørgsmål hvad køre i forskellige med af dæktryk i jeres 17"
fælge/dæk, har puttet 2,6 bar i men den virker stadig lidt tung.

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-03-06 21:04

http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/om_daek/tabellen.htm

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-03-06 07:04

Morten Fruergaard skrev:

> http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/om_daek/tabellen.htm

Ok tak der skal man jo min. op i en 8" fælg for at køre med 235, så man
skal nok holde sig til 215 med en 7" fælg, men hvad med dæktrykket hvad
køre i andre der har 17" på med i tryk ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-03-06 09:11

Martin Vollert wrote:

> Ok tak der skal man jo min. op i en 8" fælg for at køre med 235, så man
> skal nok holde sig til 215 med en 7" fælg, men hvad med dæktrykket hvad
> køre i andre der har 17" på med i tryk ?

Tjah - min Audi 80 med brianfælge (17*8" og 17*9") blev leveret med hhv.
225 og 245 - ren tyskerstyle. Ikke specielt kønt, men de sad der da.
http://www.scheel.net/audi/audi.jpg
http://www.scheel.net/audi/rhbag.jpg

--
vh