Continental dæk
Fra : Michael Hansen

Dato : 20-03-06 18:49

Jeg har fået et fælg katalog fra Thansen, fandt måske et par spændende
fælge, så de også kunne levere med Continental dæk, lyder i mine øre lidt
mere mærkevare/gode dæk i forhold til i andre
Men hvad siger i til Continental Premium contact? Er gode dæk eller er det
bare standard?
Michael

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-03-06 19:31

On Mon, 20 Mar 2006 18:48:53 +0100, "Michael Hansen"
<mhansen@FJERNjyde.dk> wrote:

> [...]
>mere mærkevare/gode dæk i forhold til i andre
>Men hvad siger i til Continental Premium contact? Er gode dæk eller er det

Tjahh.. Jeg går selv og overvejer alu'er. Der ryger med sikkerhed
enten Michelin eller Conti Premium Contact på.
Jeg har været overordentlig tilfreds med de Conti'er bilen blev
leveret med.

MVH
Kent Glerup

Fra : Onix

Dato : 20-03-06 19:34

Jeg har også Conti Prm. contact. Superdæk synes jeg - stabile og
støjsvage.......

Ps. Hvor langt kører i på dækkende ? jeg har kørt 35 k på mine - er det tid
til skift snart ?

Onix

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:14tt12h8mat6unbfiu53pjsp4pik5ho51b@4ax.com...

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-03-06 19:41

"Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> støjsvage.......
>

> Ps. Hvor langt kører i på dækkende ? jeg har kørt 35 k på mine - er det

Jeg tror der er *meget* stor forskel på hvor langt man kører på sine dæk.
Dels selve dækket (kvaliteten) og dels kørestil og køremønster (mest by
eller mest landevej/motorvej).
Svaret på dit sidste spørgsmål må vel bero på hvor meget mønster du har
tilbage på dækkene.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Flemming

Dato : 20-03-06 20:23

Michael Hansen wrote:
> [...]
> lidt mere mærkevare/gode dæk i forhold til i andre
> Men hvad siger i til Continental Premium contact? Er gode dæk eller

Det er rigtige gode dæk, (kørte rundt med dem sidste sommer) men der er
allerede en 2'er, måske en 3'er til sommer?
Det jeg godt kan lide ved dem er de er støjsvage, og står rigtigt godt fast
syntes jeg.

Mvh. Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 20:43

Hej,

Kun positive anbefalinger herfra. Meget bedre en de Dunlop jeg også har kørt
på.

Mvh. Ulrich

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-03-06 21:05

<mhansen@FJERNjyde.dk> wrote:

> [...]
>mere mærkevare/gode dæk i forhold til i andre
>Men hvad siger i til Continental Premium contact? Er gode dæk eller er det

Hvis du har mulighed for det, så prøv om du kan få fælgene kørt i en
afbalanceringsmaskine, før du køber dem

Det gælder ikke kun fælge fra T. Hansen.

Det er ikke så fedt at køre med fine alu-basser der er helt klistret
til med afbalanceringsklodser.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 20-03-06 21:09

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er ikke så fedt at køre med fine alu-basser der er helt klistret
> til med afbalanceringsklodser.

Med mindre der er rigtig mange eger, kan de da gemmes så du ikke
kan se dem. Såvidt jeg ved, er det kun Mercedes mekkere der slår
vægte på ydersiden af alurullerne

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-03-06 21:33

On Mon, 20 Mar 2006 21:08:50 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:

>Med mindre der er rigtig mange eger, kan de da gemmes så du ikke
>kan se dem. Såvidt jeg ved, er det kun Mercedes mekkere der slår
>vægte på ydersiden af alurullerne

>--

Det gør de da for hævlede ikke?

På en Mercer??

Det er jo hærværk!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 20-03-06 21:38

Folmer Rasmussen wrote:

> Det gør de da for hævlede ikke?
>
> På en Mercer??

Jaja, prøv at lægge mærke til det næste gang du render
forbi en Taxa. Grunden skulle være at der ikke er plads
til andet pga. kalibrene...

> Det er jo hærværk!

Jeg ville ihvertfald ikke være helt tilfreds, hvis en mekaniker
klappede vægtklodser på ydersiden af mine alufælge

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-03-06 21:06

Michael Hansen wrote:
> [...]
> lidt mere mærkevare/gode dæk i forhold til i andre
> Men hvad siger i til Continental Premium contact? Er gode dæk eller

De er gode og langt bedre end de andre billige dæk...
Hvad skal de have ekstra for de dæk?

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 20-03-06 22:34

> [...]
> mere mærkevare/gode dæk i forhold til i andre
> Men hvad siger i til Continental Premium contact? Er gode dæk eller er det

Har vist nok haft den model en overgang på min Volvo. "Vist nok" fordi jeg
ikke husker det eksakt - fordi dækkene plus mine originale Volvo alufælge
var væk sidste gang jeg kom forbi mit kælderrum.

Forbandede tyveknægte...

Men dækkene var ganske gode - de kunne godt overføre alle hypperne på plan
vej og var også meget retningstablie. Men komforten synes jeg ikke godt om
(dimension 225/45-r17).

VH Esben

Fra : Michael Westi

Dato : 21-03-06 02:56

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere mærkevare/gode dæk i forhold til i andre
> Men hvad siger i til Continental Premium contact? Er gode dæk eller er det

+ Generelt støjsvage.
Godt vejgreb

- Mindre holdbare end andre gode dæk

Vi (i taxi branchen) er begyndt at bruge dem mere end andre mærker, da de er
billigere i indkøb.

Mvh Michael