Injektion clearner...
Fra : Peter Frost

Dato : 20-03-06 11:42

Hvad er jeres erfaringer med dette ? Virker det ?

Med Venlig Hilsen
Peter Frost
-Volvo 850 GLT '94 - www.gregand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 11:53

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er jeres erfaringer med dette ? Virker det ?

Ja, hvis du kun køre små-ture, 20-30 km, el. med by, landevejsfart, og
sjældent rigtigt får "trykket til den". Brug fx. Biltemas, det er der bedre
økonomi i :).

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-03-06 11:53

On 20 Mar 2006 02:41:46 -0800, "Peter Frost" <pgf@gregand.dk> wrote:

>Hvad er jeres erfaringer med dette ? Virker det ?

>--

Det vil jeg tro at det gør.

Der er mange værksteder der tilsætter injection-cleaner ved alm.
service, i hvert fald når man kører diesel.

I mit tilfælde gjorde de det uden at gøre mig opmærksom på det, og
uden at det var specificeret ud på regningen.

Jeg fandt kun ud af det, fordi jeg så mekanikeren hælde det på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Frost

Dato : 20-03-06 14:20

Vil det give nogen kraftig forbedring af benzin økonomi ? Indtil
videre har jeg kørt med Klima'en tændt, den er nu slukket. Og håber
det giver lidt, for 5 km/l er lige i underkanten af hvad jeg troet en
850'er kunne... Og har da kørt med et ukogt æg mellem speeder og
fod... Hvad med effekt forøgelse ?

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 14:32

-----SNIP-----
> Hvad med effekt forøgelse ?

Du skal ikke regne med at gå bagover af benovelse ;). Max 10% og den bliver
lidt kvikkere i afsættet, svare til den får en langtur, hvor den bliver
"brændt af".

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-03-06 14:38

[...]

Den burde vel kunne køre 10 km/l, så hvis du kun får det halve er der noget
galt.
Lyser lampen for motorfejl?

Niels

Fra : Klaus A

Dato : 20-03-06 17:18

> [...]

>det giver lidt, for 5 km/l er lige i underkanten af hvad jeg troet en
>850'er kunne... Og har da kørt med et ukogt æg mellem speeder og

Er du sikker på det æg ikke er af sten?
Der er noget galt. Min 940 Turbo (den store) kan jeg dårligt presse under 7
km/l ved hård kørsel.

Klaus

Fra : Peter Frost

Dato : 20-03-06 14:36

Vil prøve det... tak for råd's'ende gutter ! :D

Fra : Peter Frost

Dato : 20-03-06 14:47

Niels skrev:
>Den burde vel kunne køre 10 km/l, så hvis du kun får det halve er der noget
>galt.
>Lyser lampen for motorfejl?
>

>Niels

Nej, men luftfilteret trænger til at bliver skiftet, men skal lige se
om ikke jeg skal ha et K&N filter til kassen, eller om et Volvo filter
kan gå an... det har vel også noget at sige ?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-03-06 15:03

> [...]

om ikke jeg skal ha et K&N filter til kassen, eller om et Volvo filter
kan gå an... det har vel også noget at sige ?

Det ved jeg nu ikke, hvis man ikke kan holde korrekt forhold mellem luft og
benzin får man en fejlkode.
Hvis du vitterligt kun går 5 km på en liter, så vil jeg smutte på værksted
med den, det kan nok hurtigt tjene sig hjem.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 15:07

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse

Nej, men luftfilteret trænger til at bliver skiftet,

AHA, her ligger den dårlige økonomi begravet :(.

men skal lige se
om ikke jeg skal ha et K&N filter til kassen, eller om et Volvo filter
kan gå an... det har vel også noget at sige ?

Spar det KN-crap, det er kun for "brian" - show but no go ;).

Fra : Peter Frost

Dato : 20-03-06 15:08

Har endnu kun kørt ca 500 km men har da tanket først 60 liter, og så
ca 50 liter i går, som jeg har brugt ca 10 af :) Så det er 500 km på
70 liter, omkring... men med 4 alu'er i baggagerummet, og 4 mand i
bilen, med AC på on... så skal vi ikke lige se om det bliver ved...
burde jo blive noget bedre nu... Husk jeg har pløremøllegear...

Fra : Peter Frost

Dato : 20-03-06 15:17

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>Spar det KN-crap, det er kun for "brian" - show but no go ;).

Som jeg skrev skulle det IKKE være et åbnet brøle filter, men et der
passede til kassen, K&N er vel bare et filter af bedre kvalitet ? Men
skal jeg så en tur om Bilia på vej hjem, eller hvad gør I andre ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-03-06 16:50

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse

>K&N er vel bare et filter af bedre kvalitet ?

Nej, bedste luftfiltrering får du med et papir, som skiftes hver ~40-50
kKm., eller hvad intervallet nu er . Kn er et trådnet som skal bades i
specialolie for at virke. Det kaldes også fluefanger, pga. alt mindre suges
ind i motoren, du kan lige så godt bruge en grydesvamp ;). Jeg køber
luftfiltere i Biltema, så føler du ikke, du bliver røvet - 35,- vs. 120,-
for et org ;).

Fra : Peter Frost

Dato : 21-03-06 12:20

Så der sat et orginalt filter I... og trillede lige en km penge, den
er noget kvikkere end den var før, så håber jeg det også hjælper
på økonomien...

Skal også ha prøvet det injection cleaner... Jørgen snakkede om
BilTema's hvad siger I andre ? Bor i Valby, så det skal være noget i
nærheden, og hvor meget og hvor længe skal jeg bruge det ?