Ombygning af Volvo V70 til varevogn
Fra : Dinovo

Dato : 18-03-06 21:24

Hej i gruppen,

Hvad kræves der helt præcist for at en bil kan blive godkendt som
varevogn (i dette tilfælde en Volvo V70)?

Dette er de ting som jeg ihvertfald selv ved kræves:
1. Bagsæder pilles ud (dooh)
2. Seler bagi afmonteres
3. Ruder bagi blokeres så de ikke kan åbnes.
4. Evt håndtag over døren afmonteres (dem man kan hive fat i med
hånden som sidder oppe ved loftet)
5. En eller anden form for adskillelse mellem "førerum" og "varerum".
Dvs en plade af en art bag føresædet (hvad er reglerne omkring
placering og udførelsen af dette?)

Så er jeg lidt i tvilv om varerummet skal være plant? Altså skal man
montere en plade af en slags som går fra slut til start af
"varerummet" og i dens fulde bredde?

Jeg vil også meget gerne høre hvis nogle herinde kender til nogle
firmaer som decideret tilbyder at ombygge til varevogne og hvad en
sådan ombygning evt kan løbe op i.

Til sidst hører jeg også gerne hvis i har nogle links ang
ovenstående.

På forhånd tak

/Dinovo

Fra : Dinovo

Dato : 19-03-06 19:01

Virkelig ingen der har et svar på nogle af ovenstående?

/Dinovo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-03-06 20:08

Dinovo wrote:
> [...]
> 5. En eller anden form for adskillelse mellem "førerum" og "varerum".
> Dvs en plade af en art bag føresædet (hvad er reglerne omkring

Kan ikke lige huske beskrivelsen, men det kan være glas, metal, træ o. lign.
Og den skal sidde lige bag forsædet - ikke 70 cm bag...
På min Patrol, som jeg hentede i Tyskland, sidder den ca. 15 cm bag og det
gav ingen problemer...

> Så er jeg lidt i tvilv om varerummet skal være plant? Altså skal man
> montere en plade af en slags som går fra slut til start af
> "varerummet" og i dens fulde bredde?

Det skal være plant.

> Jeg vil også meget gerne høre hvis nogle herinde kender til nogle
> firmaer som decideret tilbyder at ombygge til varevogne og hvad en
> sådan ombygning evt kan løbe op i.

Kender ikke nogen, men det er ikke gratis - jeg gjorde det selv - og ville
gøre det igen..

Fra : Dinovo

Dato : 19-03-06 20:44

> Kender ikke nogen, men det er ikke gratis - jeg gjorde det selv - og ville
gøre det igen..

Nej, det er der jo desværre meget få ting der i livet der er

Men takker for info

Fra : Alex

Dato : 20-03-06 10:58

"Dinovo" <lundable@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil også meget gerne høre hvis nogle herinde kender til nogle
> firmaer som decideret tilbyder at ombygge til varevogne og hvad en
> sådan ombygning evt kan løbe op i.

Jan Mørup Jacobsen i Viborg kender modellen og tager i følge hjemmesiden
2875 incl. moms. Har selv fået lavet flere biler der og det er helt sikkert
i orden.
http://www.jmjacobsen.dk/

--
Alex