Øhh, hvad gør jeg her (bilsalg 3. tråd)
Fra : newsgroup@dragic.com

Dato : 16-03-06 00:01

Hejsa

Jeg modtager i morgen en check på de penge som bilen er solgt for
(check) 70.000 i min banks navn så jeg ikke kan gå ud og købe en ny
bil eller noget helt andet. Jeg har selv nogle penge med som jeg skal
dække min restgæld med.

Jeg har bilen hos en anden bank end min egen pga. billån via mit job.

Nu er det sådan at køber vil have papir på at bilen er gældfri, det
kan jeg godt forstå og jeg tror at baken har et standard stykke papir
de udsteder når man har betalt restgælden.

Men nu er der kommet en email at pengene kommer i morgen i form af en
check (jeg ved at der er dækning pga. jeg arbejder i den bank der
udsteder den check), men vi kan ikke tage på motorkørtøjskontoret
endnu pga. han skal skifte sine forsikringer og ikke vil registrer
bilen nu før han har skiftet sine forsikringer, men vil overholde de 3
uger som der står i den slutseddel fra FDM som vi begge har
underskrevet.

Skal jeg i morgen tage i mod hans check eller skal jeg vente på at han
har styr på hans forsikringer og derefter ordner vi alt sammen, lige
fra bank til politi?

Gode råd modtages
Nenad

Fra : John Sahl

Dato : 16-03-06 00:04

newsgroup@dragic.com wrote:
> Skal jeg i morgen tage i mod hans check eller skal jeg vente på at han
> har styr på hans forsikringer og derefter ordner vi alt sammen, lige
> fra bank til politi?

Jeg ville vente.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-03-06 06:14

> Jeg ville vente.

Enig, der er tilsyn.lad. styr på hvem det er?. Det er værre, når det er
Ukendt Nikolajsen, som køre af sted.

Fra : Mogens...

Dato : 16-03-06 06:22

> Jeg ville vente.

Jep - for tyndt et grundlag at handle igennem på. Folk, der efter-
følgende ændrer på en handels aftalte punkter, er useriøse IMO

Fra : PMH

Dato : 16-03-06 08:11

> Jeg ville vente.
>
> --

Det ville jeg ikke..

Loven siger at køber har 3 uger til at omregistrere bilen.
I den periode er bilen stadig kaskoforsikret, men ved evt. skade
vil det ikke belaste dig som forsikringstager.

Hvis han ikke omregistrerer den inden de 3 uger, så kan du
afmelde kaskoen så der kun er lovpligtig ansvarsforsikring på bilen.
Hvis det er en bil til en forholdsvis høj pris, så er køber jo ikke
interesseret i at køre uden kasko, som vil være tilfældet efter
3 uger hvis han ikke sørger for at omregistrere.

Så gør køber opmærksom på at hvis bilen ikke er omregistreret
inden de 3 uger, så kører han uden kaskoforsikring, og en evt.
skade vil være for hans egen regning.

PMH

Fra : John Sahl

Dato : 16-03-06 14:32

PMH wrote:
> Hvis han ikke omregistrerer den inden de 3 uger, så kan du
> afmelde kaskoen så der kun er lovpligtig ansvarsforsikring på bilen.

Har du prøvet det, eller er det bare noget du har hørt?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-06 14:44

John Sahl wrote:

> Har du prøvet det, eller er det bare noget du har hørt?

Hvis du har en slutseddel, som beviser at du har solgt bilen, så kan du
afmelde den hos Politiet/motorkontoret, hvis køberen ikke selv
omregistrerer.
I gamle dage hængte sælger på den, indtil køberen blev "fanget".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 16-03-06 16:28

> Hvis du har en slutseddel, som beviser at du har solgt bilen, så kan du
> afmelde den hos Politiet/motorkontoret, hvis køberen ikke selv

ca. hvor lang tid efter handelen ?
ad

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-06 23:34

Awul Dasfilshabeda wrote:

> ca. hvor lang tid efter handelen ?

Mon ikke efter de 3 uger er gået ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : PMH

Dato : 16-03-06 17:52

> Har du prøvet det, eller er det bare noget du har hørt?
>
> --
> John Sahl,

Ja..!!

PMH

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 16-03-06 18:09

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Ja..!!

he he, godt svar..

Hvad svarer du ja til? har du prøvet det eller hørt det

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : PMH

Dato : 16-03-06 19:26

"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44199b95$0

> he he, godt svar..
>
> Hvad svarer du ja til? har du prøvet det eller hørt det
>
> --

Jeg solgte min bil for små 3 uger siden, og ringede i den
anledning til mit forsikringsselskab med det samme spørgsmål.

Jeg oplyste køberen om hvad forsikringen havde sagt, og der
gik 3-4 dage så var bilen omregistreret, på trods af at han
faktisk med god samvittighed kunne køre i 3 uger.

Så oplys køberen om at kaskoen bortfalder efter 3 uger,
så er det op til hans egen Samvittighed at få den omregistreret.

Jeg har solgt en del biler igennem de seneste år, og har aldrig
oplevet at der er nogen som ikke har omregistreret til tiden.
Et par gange har det været lige på det sidste, men jeg ringer
så til køberen en lille uge før sidste frist og oplyser ham om
at om 4 dage har han ingen kasko på bilen længere.
Det plejer at hjælpe

Hvis det er en billig bil, giver jeg køberen valget imellem at
vi omregistrerer sammen, eller at han medbringer prøveplader
til hjemturen.

PMH

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 16-03-06 08:19

<newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse
SNIP

Skal jeg i morgen tage i mod hans check eller skal jeg vente på at han
har styr på hans forsikringer og derefter ordner vi alt sammen, lige
fra bank til politi?

1. hæv pengene
2. underskriv en erklæring om at bilen er gældfri til sælger
3. Afmeld din kasko efter 3 uger hvis sælger ikke har ordnet det forinden.

Sådan ville jeg gøre. Sørg for at få dine penge i hånden og tag så resten
efterfølgende.
Teoretisk kunne køber vel spærre en check eller lign. hvis han pludselig
fortrød købet?

Fra : PMH

Dato : 16-03-06 12:28

"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44191142$0

> 1. hæv pengene
> 2. underskriv en erklæring om at bilen er gældfri til sælger
> 3. Afmeld din kasko efter 3 uger hvis sælger ikke har ordnet det forinden.

Sådan ville jeg også gøre..

> Teoretisk kunne køber vel spærre en check eller lign. hvis han pludselig
> fortrød købet?

Ikke hvis det er en banknoteret check, så er det ligeså godt
som kontanter, og kan ikke spærres.

PMH

Fra : Sorensen

Dato : 17-03-06 15:43

Hvorfor ikke slå 590,- af bilens pris og så pille pladerne af, så er du
sikker og han får ikke en ekstraudgift, da en omregistrering koster 590,- og
et sæt nye plader 1180,-.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-06 17:00

Sorensen wrote:
> Hvorfor ikke slå 590,- af bilens pris og så pille pladerne af, så er
> du sikker og han får ikke en ekstraudgift, da en omregistrering
> koster 590,- og et sæt nye plader 1180,-.

Omregistrering koster altså "kun" kr. 380,-
Én ny nummerplade koster kr. 590,-
To nummerplader koster kr. 1180,-

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Rune Larsen

Dato : 17-03-06 18:47

Sælg bilen nu inden køber finder en anden eller ombestemmer sig.
Det med forsikringen er ikke et problem - hvis han ikke tegner ny
forsikring, går du hen på motorkontoret og siger du har solgt bilen og
at han ikke vil tegne ny forsikring.

Mvh Rune

PS: Jeg håber det er en bank-check, for det er ikke lovligt for dig at
tjekke købers betalingsevne gennem din arbejdsplads. Jeg arbejder selv i
en bank.