Seat Toledo?
Fra : -=JF=- arb

Dato : 15-03-06 16:12

Hej i gruppen...

Jeg har set en Seat Toledo der i alder, pris og km-stand falder lige inden
for mit ønske - Men jeg kender absolut intet til Seat...

Hvilke bemærkninger har i om bilen...

Mere præcist er det en Seat Toledo 1,8 Stella 20V, 4-dørs automatic fra
09/03

På forhånd tak!
Mvh John

Fra : webpoint

Dato : 15-03-06 16:26

Hej John

Jeg er den lykkelige ejer af en Seat Toledo 1,6 16v 105 Hk 4 dørs
Stella.

Bilen kører perfekt, der er aldrig problemer med den og den model jeg
har, er rimelig økonomisk mht. benzinforbruget.

Så umiddelbart er der ikke noget at komme efter jf. Stella modellerne.

Meeen, læg lige mærke til, at især omkring 1999/2000 lavede de en
del Stellaer, som havde nogle alvorlige problemer med gearkassen. Noget
med nogle bolte som ikke var hærdet ordenligt og som derfor ved omk.
100K knækkede.

Seat vil ikke dække denne svaghed og en ny gearkasse koster hurtigt
30K.

Men ellers en perfekt bil.

Kim

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-03-06 09:27

On 15 Mar 2006 07:26:18 -0800, "webpoint" <webpoint@gmx.net> wrote:

> [...]
>del Stellaer, som havde nogle alvorlige problemer med gearkassen. Noget
>med nogle bolte som ikke var hærdet ordenligt og som derfor ved omk.

Jeg mener kun at du kan rende ind i disse gearkasser på 1,6 8V 102HK,
1,8 20V'eren burde ikke kunne lide af dette. Automatkassen er jo så
igen en helt anden gearkasse..

MVH
Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-06 09:49

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg mener kun at du kan rende ind i disse gearkasser på 1,6 8V 102HK,
> 1,8 20V'eren burde ikke kunne lide af dette. Automatkassen er jo så
> igen en helt anden gearkasse..

Enig, den motor, den manuelle gearbox, er på trods af ulemperne, noget af
det mest solide VW har fremstillet. En af ulemperne er at, den ikke er den
mest økonomiske + skal have omdr. for at trække "igennem", max moment er ved
~3500-. Jeg ved ikke hvor godt det er med en "pløremølle"?.

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-03-06 16:31

On Wed, 15 Mar 2006 16:12:17 +0100, "-=JF=- arb"
<oplyses@ikke.invalid> wrote:

>Hej i gruppen...
>
>Jeg har set en Seat Toledo der i alder, pris og km-stand falder lige inden
>for mit ønske - Men jeg kender absolut intet til Seat...

Tjahh.. VW teknik i andet design.

>Hvilke bemærkninger har i om bilen...

Dejlig bil, flot design, fin kabine. Nogle har oplevet problemer med
en utæthed ved fordørene, så tjek om bilen er fugtig i fodrummet ved
fører og passager.

>Mere præcist er det en Seat Toledo 1,8 Stella 20V, 4-dørs automatic fra
>09/03

Personligt ville jeg kun vælge aut. gear på en momentstærk motor,
f.eks. en TDI, men det er jo en smagssag!
Motoren har et ry for at være støjende når den er monteret på tværs
(som i Toledo'en), en god lang prøvetur er derfor påkrævet!
Derudover giver drivlinien vist ikke de store problemer, udover den
famøse luftmængdemåler som relativt ofte skal skiftes/renses.

MVH
Kent Glerup