Guides til Skoda Fabia
Fra : alten

Dato : 15-03-06 13:29

Jeg vil gerne rode lidt med at installere højttalere og en subwoofer i en
Skoda Fabia Combi. Er der nogen der har nogle links til
bilstereoinstalltionsguides til Skoda Fabia?

Jeg vil bl.a. gerne vide noget om hvordan man piller beklædningen af dørerne
så man kan komme ind til højttalerne.

Jeg har også postet i bilstereo gruppen.

mvh,
Henrik

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-03-06 15:12

On Wed, 15 Mar 2006 13:29:06 +0100, "alten" <ewdwe@wedfwerf.de> wrote:

> [...]
>så man kan komme ind til højttalerne.
>
>Jeg har også postet i bilstereo gruppen.

Jeg (og andre) har tidligere diskuteret dette i dk.fritid.bil, prøv at
søge.

Mit forslag:

Forreste højttalere: GLEM DET!!
De nuværende er nittet fast. Eventuelle nye må max være 4 cm dybe.

Subwoofer:
Støb et kabinet i glasfiber som kan placeres mellem reservehjul og
bagende, under bunden.

MVH
Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 15:23

> Mit forslag:
>
> Forreste højttalere: GLEM DET!!
> De nuværende er nittet fast. Eventuelle nye må max være 4 cm dybe.

ALt kan laves i lidt træ og med noget fleech strukket ud over og så en masse
epoxy, der er blevet plads til 6½" i mine døre (galant), så Glem det er da
et kedeligt råd.. her er netop en mulighed for at lavet noget flot
hjemmedesign...

Mvh
Morten

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-03-06 16:26

On Wed, 15 Mar 2006 15:22:56 +0100, "Juel" <him> wrote:

> [...]
>epoxy, der er blevet plads til 6½" i mine døre (galant), så Glem det er da
>et kedeligt råd.. her er netop en mulighed for at lavet noget flot

Mit råd er med udgangspunkt i at de oprindelige dørsider bevares.
Med det som udgangspunkt bliver det meget svært i en Fabia (desværre).

Med godt med fingersnilde ville man kunne få plads til en Hertz Space
6, uden det ville kunne ses. Jeg pønser da stadig selv på det, men har
endnu ikke sparet nok energi op!

MVH
Kent Glerup

Fra : Anders Majland

Dato : 15-03-06 16:34

> [...]
>
> Med godt med fingersnilde ville man kunne få plads til en Hertz Space
> 6, uden det ville kunne ses. Jeg pønser da stadig selv på det, men har

Mener også at have hørt at nogle plastik spacers fra golf4 passer.

Men jeg er stadig ved at tage mig sammen til at "bare" at få højttalere bagi
en kombi 2004 ....

/A

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-03-06 16:47

Kent Glerup wrote:
> Forreste højttalere: GLEM DET!!
> De nuværende er nittet fast. Eventuelle nye må max være 4 cm dybe.

Lidt ærgeligt, når de nu lyder som en prut i en papæske.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-03-06 09:28

On Wed, 15 Mar 2006 16:46:58 +0100, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Lidt ærgeligt, når de nu lyder som en prut i en papæske.

Enig! Men standard HT'erne i Fabia'en er i det mindste ikke de værste
jeg har hørt :)