Bilister blæser på vejarbejderes sikkerhed
Fra : Jesper

Dato : 31-05-06 21:49

I går tirsdag tog Politet 1200 bilister i at køre for hurtigt forbi 2
steder med vejarbejde.

Måske var det på tide, at indføre et ekstra klip i kørekortet for at
køre for stærkt på strækninger med vejarbejde?

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=444732/

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 22:36

>I går tirsdag tog Politet 1200 bilister i at køre for hurtigt forbi 2
> steder med vejarbejde.

Det er fandens til pervers idé ikke at vise hensyn til folk der går og
arbejder på vejen... men lad os håbe det er et reelt vejarbejde de har målt
ved. Jeg har flere gange set "falske" vejarbejder der kun tjener det ene
formål at skjule en fotovogn. I sådan en situation burde man have lov til at
køre den ned. Når man kommer kørende ved et vejarbejde kan man lynhurtigt se
om der rent faktisk foregår vejarbejde, og hvis ikke er der da ingen grund
til at sætte farten ned.

> Måske var det på tide, at indføre et ekstra klip i kørekortet for at
> køre for stærkt på strækninger med vejarbejde?

Nej ... måske der var på tide med lempelser i det hele taget.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-05-06 23:25

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> wrote:

> Nej ... måske der var på tide med lempelser i det hele taget.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Enig. Fri hastighed på motorvejene, tak.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : Jim

Dato : 01-06-06 00:30

> [...]
>
> Måske var det på tide, at indføre et ekstra klip i kørekortet for at
> køre for stærkt på strækninger med vejarbejde?

Totalt uacceptabelt.
Jeg håber virkelig, at bilisten på de 111 km/t får sit kørekort igen, men i
en tilstand der kan sammenlignes med blendet frisesalat.

J.

Fra : JensenDenmark

Dato : 01-06-06 04:45

> [...]
>
> Måske var det på tide, at indføre et ekstra klip i kørekortet for at
> køre for stærkt på strækninger med vejarbejde?

Vi bør indskrænke de nye regler til kun at gælde ved vejarbejder. Alle
øvrige steder bør fartoverskridelser kun kost 500 kr. uanset overskridelsens
størrelse.

Dermed har vi sendt et signal om at det ikke er OK at køre for stærkt, hvor
at der arbejdes. Staten respekterer befolkningens traditioner og vaner, men
samtidig så sikres folks sikkerhed.

Virksomhederne som bor i København og har brug for billig arbejdskraft, som
idag er tvunget til landområderne på grund af ejendomspriserne, får også et
signal. Nemlig signalet om at de ved at fastholde deres beliggenhed i
København, som i de næste 4 år er delvis isoleret fra Europa på grund af
vejarbejdet på Sydmotorvejen, er skyld deres medarbejders mistrivsel og at
de måske bør overveje at flytte på den anden side af vejarbejdet.

Men sådan bliver det formentlig ikke.

Man opfinder formentlig grusommere straffe end de horrible straffe, man har
idag. Fremtidsvisionerne er allerede beskrevet.

http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/Speeding.txt
http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/monday.txt

Med venlig hilsen
Jensen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-06-06 10:09

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) on onsdag 31. maj 2006 at 22:49
+0100 wrote:
> [...]
>
>Måske var det på tide, at indføre et ekstra klip i kørekortet for at
>køre for stærkt på strækninger med vejarbejde?

Ikke nok med at tallet er ekstremt højt, men nogle af de tophastigheder
der blev målt er jo helt sindssyge. Et ekstra klip er ikke nok - betinget
eller ubetinget frakendelse må være det rigtige. Ved vejarbejder er der
altid tydelig afmærkning, ofte et langt stræk hvor
hastighedsbegrænsningerne gradvist nedsættes. Alle ved at der går
mennesker på vejen, og alligevel _vælger_ nogle at drøne forbi med 170
km/t. Hensynsløst og vanvittigt.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-06-06 10:13

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) on torsdag 1. juni 2006 at
0:25 +0100 wrote:
>Enig. Fri hastighed på motorvejene, tak.

Da vel ikke ved vejarbejde?

Ellers er jeg ikke uenig i at der er ret mange strækninger, hvor man
sagtens kunne tillade højere hastigheder ned det er tilfældet nu - og
andre hvor man med rimelighed kunne sætte farte noget ned.
Differentierede hastighedsbegrænsninger er vejen frem - og gerne med
lysskilte, hvor begrænsningerne regulere efter den aktuelle trafiktæthed -
det kan fint få til at fungere i eksempelvis Tyskland.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-06-06 15:05

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) on torsdag 1. juni 2006 at
>
> Da vel ikke ved vejarbejde?

Naturligvis ikke.

> Ellers er jeg ikke uenig i at der er ret mange strækninger, hvor man
> sagtens kunne tillade højere hastigheder ned det er tilfældet nu - og
> andre hvor man med rimelighed kunne sætte farte noget ned.

Ja - specielt i Jylland hvor man kan køre i kilometer vis på strækninger
der er lige at man skulle tro de var tagnet med lineal. Der kan man nemt
køre 150!

> Differentierede hastighedsbegrænsninger er vejen frem - og gerne med
> lysskilte, hvor begrænsningerne regulere efter den aktuelle trafiktæthed -
> det kan fint få til at fungere i eksempelvis Tyskland.

Det kan være en forbedring over de stive regler der er i dag, så ja.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-06-06 10:11

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> on onsdag 31. maj 2006
at 23:36 +0100 wrote:
> [...]
>se
>om der rent faktisk foregår vejarbejde, og hvis ikke er der da ingen

Sådan et tilfælde har jeg godt nok aldrig oplevet - trisser da ellers mine
45-50.000 km årligt på vejene.
Det ene sted der blev målt var ved Taulov - der er vejarbejdet helt reelt.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311