html i mail() funktionen
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 31-05-06 19:45

Bruger php's mail() funktion:

   if(mail("mr.puity@gmail.com", "Test mail", "Hejsa", "From: Jeppe
<admin@gie04-05.dk>")){
   echo "Hejsa";
   }
   else{
   echo "Fail";
   }

Og har fundet følgende contens så jeg gerne skulle kunne tilføje
html tags i mine mails:

Men hvor skal jeg sætte dem henne i min mail() funktion...

mvh. Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 31-05-06 19:55

Jeppe Christensen skrev:
> Men hvor skal jeg sætte dem henne i min mail() funktion...

Du kan blandt andet gøre således for at sende en HTML-mail (utestet):

$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "From: Jeppe <afsendermail>\r\n";
(mail("modtagersmail", "Test mail med <i>HTML</i>", "Hejsa", $headers);

Vær dog opmærk som på, at det ikke er alle e-mail klients der viser
HTML-mails, hvis det er noget du skal sende ud til flere forskellige
personer.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://sappy.dk/impleo/

Fra : JMo.

Dato : 31-05-06 22:08

Jeppe Christensen wrote:

> Og har fundet følgende contens så jeg gerne skulle kunne tilføje
> html tags i mine mails:
[snip]
> Men hvor skal jeg sætte dem henne i min mail() funktion...

Lad være med at bruge PHP's indbyggede mail-funktion når du skal sende
mails. Den du'r kun til det mest simple - så snart der skal sendes
multiparts eller med attachments er livet for kort til selv at sidde og
fedte med headers og boundarys.

Brug i stedet en af de mange klasser der kan findes rundt omkring. Selv
bruger jeg PEARs Mail og Mail_Mime
( http://pear.php.net/manual/en/package.mail.php )

- men det nye Zend Framework ser også spændende ud (og er bedre
dokumenteret)
( http://framework.zend.com/manual/en/zend.mail.html-mails.html )