Kat i bad?
Fra : Katrine

Dato : 16-06-01 15:56

Hej

Jeg har kun haft min kat i omkring en måned, selvom han er knap et år.
Alt går fint. Vi hygger os sammen og selv min kæreste, som var meget
skeptisk i starten, er helt betaget af kræet. :) Vi har lige været til
dyrlæge til revacination og fik kommentaren: "fin kat, med et godt
temprament."

Jeg overvejer nu om jeg skal bade Blip. Er det bedst at lade være? Der
er ingen grund til at bade ham nu, udover mine overvejelser om, at det
måske er lettere nu end senere.Vil det ødelægge vores tillidsforhold?
Skal jeg vente? Helt lade være? Eller forsigtigt prøve at vænde ham til,
at han godt kan overleve et bad?

Alt andet jeg har budt ham har han taget uden problemer. Han nyder
faktisk at blive nusset om, men gør vi ikke alle det? :)

Håber på et gådt råd.
Katrine og Blip

http://www.kandu.dk/

Fra : Grit Wessel

Dato : 16-06-01 16:26

> Jeg overvejer nu om jeg skal bade Blip.

Hej Katrine

Min holdning til at bade katte er: De skal bades hvis de har lopper eller
hvis de er beskidte (dvs. har rullet sig i olie o.lign. eller er langhårede
og har tynd mave)
Og om det første stadig gælder, det ved jeg faktisk ikke, jeg har ikke
oplevet en kat med lopper siden jeg var 12 år, og der er virkelig sket noget
med loppebekæmpningen siden.

Jeg synes ikke, at der er nogen grund til at bade Blip.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Kirstine

Dato : 16-06-01 17:03

Hej Katrine

Jeg er lidt nysgerrig efter at få at vide, hvorfor du gerne vil bade
missekræet. Katte er jo meget renlige dyr - de klare selv hygiejnen uden
et bad af deres mennesker. Jeg tyer kun til lidt vat med lunkent vand,
hvis Tabasco eller Julius har meget tynd mave og virker helt modløse ved
tanken om at skulle gøre pelsen ren efter bakkebesøg.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Mimi

Dato : 16-06-01 18:31

Hej Katrine
Hvorfor vaske din kat, når katten i sig selv er et af de mest renlige dyr
der findes. De vasker sig jo det mindste de har fået pjusket pelsen, og når
de har spist o.s.v. Jeg synes det ville være synd at tvinge katten til det,
medmindre det er fordi i skal på udstilling. Desuden har jeg aldrig mødt en
kat som lugtede.
mvh Mimi

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 16-06-01 19:16

Mimi skriver:
Desuden har jeg aldrig mødt en kat som lugtede... *snip*

Hihihi...så synes jeg du skal kigger forbi her engang, og "sniffe"
vores Fuffer ! Han har til tider en yderst stram "aura, og så ryger
han altså i bad, da han jo også sover i vores seng. Han er
naturligvis kastreret for flere år siden, men
har en ide om at det er fedt, at rulle sig i alle slags stinkende ting.
Mindst en gang hvert halve år skal han en tur i bruseren, plus hvis
han nogle gange kommer hjem med pelsen fuld af olie. Olie og
benzin er åbentbart også fedt at rulle sig i !!!

Det skal dog siges at han er en ret villig bader. Stiller sig op i
brusekabinen, og så får han et hurtigt brus og shamponering.
Det har aldrig kostet mig så meget som en skramme.

Hilsen Dorthe ( - og Fuffer, der heldigvis ikke lugter af noget specielt for
tiden).

Fra : Mimi

Dato : 17-06-01 11:57

Hej Dorte
Nå, ja, jeg tænkte ikke lige på det med at de kunne rulle sig i noget, fordi
mine katte i øjeblikket ikke får lov at komme ud. Selvfølgelig kan det jo være
nødvendigt at vaske katten så.
Knus fra Mimi

Fra : Katrine

Dato : 16-06-01 21:00

"Mimi" skrev d. 16-06-01 18:31 dette indlæg :
> [...]
det,
> medmindre det er fordi i skal på udstilling. Desuden har jeg aldrig

Det er da herligt. På baggrund af jeres råd vil jeg undlade at bade
Blip. Det sætter han sikert også pris på. :)

Grunden til jeg overvejede at bade ham, var for at vende ham til det
forsigtigt og langsomt, således at han ikke er strid, hvis det er dag
bliver nødvendigt.
Han er indekat og meget renlig, så jeg tror ikke der bliver de store
behov, så det vil jeg ikke bekymre mig om fremover.

Tak for hjælpen.
Katrine og Blip

http://www.kandu.dk/

Fra : Kate

Dato : 16-06-01 22:01

Katrine wrote:

> Det er da herligt. På baggrund af jeres råd vil jeg undlade at bade
> Blip. Det sætter han sikert også pris på. :)

Tihi, det tror jeg altså også. Jeg kendte dog engang en kat som gerne
gik med sin ejer i bad. Jeg tror nu ikke han vaskede den med sæbe, den
blev vist kun våd.

> Han er indekat og meget renlig, så jeg tror ikke der bliver de store
> behov, så det vil jeg ikke bekymre mig om fremover.

En indekat bliver vel sjældent beskidt nok til at blive badet!? Nu
kender jeg ikke Blip, men mine to katte ville sikkert hade at blive
vasket, men jeg tror faktisk de ville finde sig i det hvis det blev
nødvendigt.
Den eneste af mine katte jeg nogensinde har prøvet at vaske var Oliwer.
Han havde haft tynd mave i nogle dage og var ikke glad for at vaske sig
til sidst, derfor vaskede jeg ham forsigtigt bagi med et stykke vat,
selvom han normalt gdt vidste hvorfor han var udstyret med tænder og
klør så lod han mig gøre det. Sandsynligvis ville Blip også finde sig i
det hvis det var nødvendigt.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Janus Nystrup

Dato : 19-06-01 18:31

Hejsa!

Jeg vil bare fortælle at min kat Tarzan faktisk godt kan lide at komme i
bad, for bagefter ved han at han er så dejlig blød og lækker. Da han var
killing havde han lopper, og da kom han i bad, så han er vandt til at komme
i bad fra killing.
Tarzan er langhåret og fælder meget, så derfor synes jeg, at det er rart, at
han kommer i bad en gang imellem og får alle de løse hår væk.

MVH. Lone.
Katrine <Katrine.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8rKW6.1940$hi6.264413@news000.worldonline.dk...