/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Nu starter privatiseringen af DSB
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 31-05-06 11:17

Flemming Hansen henviser til, at trafikordførere fra Venstre,
Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti i påsken talte for
at lade private overtage DSB.
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/31/021304.htm?rss=true

Tja ... endnu en gang må jeg konstatere, at der heller ikke
ved næste valg er et parti i Folketinget, jeg ansvarligt kan
give min stemme.

DF, der ellers ville være mit naturlige valg, når danske
tropper er trukket ud af Irak, er åbenbart helt vild med
privatiseringer af diverse af Danmarks offentligt ejede
institutioner. Utroligt skuffende. Jeg mister tilliden til, at
DF er et parti for danskerne - DF har i hvert fald ikke meget
imod, at transnational storkapital sætter sig tungt på store
dele af Danmarks strategisk vigtige infrastruktur.

 
 
Bekan (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Bekan


Dato : 31-05-06 11:55

Henrik Svendsen wrote:
> Flemming Hansen henviser til, at trafikordførere fra Venstre,
> Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti i påsken talte for
> at lade private overtage DSB.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/31/021304.htm?rss=true
>
> Tja ... endnu en gang må jeg konstatere, at der heller ikke
> ved næste valg er et parti i Folketinget, jeg ansvarligt kan
> give min stemme.
>
Og det parti har aldrig eksisteret - kommer heller aldrig!!!

> DF, der ellers ville være mit naturlige valg, når danske
> tropper er trukket ud af Irak, er åbenbart helt vild med
> privatiseringer af diverse af Danmarks offentligt ejede
> institutioner. Utroligt skuffende. Jeg mister tilliden til, at
> DF er et parti for danskerne - DF har i hvert fald ikke meget
> imod, at transnational storkapital sætter sig tungt på store
> dele af Danmarks strategisk vigtige infrastruktur.
>
Nej, har du nogensinde troet det?

Højre - venstre. Alle levebrødspolitikere har en prislap på.



Henrik Svendsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 31-05-06 12:13

On Wed, 31 May 2006 12:55:15 +0200, Bekan skrev:

> Henrik Svendsen wrote:
>> Flemming Hansen henviser til, at trafikordførere fra Venstre,
>> Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti i påsken talte for
>> at lade private overtage DSB.
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/31/021304.htm?rss=true
>>
>> Tja ... endnu en gang må jeg konstatere, at der heller ikke
>> ved næste valg er et parti i Folketinget, jeg ansvarligt kan
>> give min stemme.
>>
> Og det parti har aldrig eksisteret - kommer heller aldrig!!!

Aldrig sige aldrig. DF forekom mig faktisk et glimrende parti
til det medløb i aggressionskrigen mod og besættelsen af Irak.

>> DF, der ellers ville være mit naturlige valg, når danske
>> tropper er trukket ud af Irak, er åbenbart helt vild med
>> privatiseringer af diverse af Danmarks offentligt ejede
>> institutioner. Utroligt skuffende. Jeg mister tilliden til, at
>> DF er et parti for danskerne - DF har i hvert fald ikke meget
>> imod, at transnational storkapital sætter sig tungt på store
>> dele af Danmarks strategisk vigtige infrastruktur.
>>
> Nej, har du nogensinde troet det?

Jeg havde håbet, og folk bør jo betragtes som uskyldige til
det modsatte er bevist. Det er det så nu, desværre.

> Højre - venstre. Alle levebrødspolitikere har en prislap på.

Ja, alle levebrødspolitikere.
--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Bekan (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Bekan


Dato : 31-05-06 13:35

Henrik Svendsen wrote:
>>>
..........
>> Og det parti har aldrig eksisteret - kommer heller aldrig!!!
>
> Aldrig sige aldrig.
>
Man skal prøve at la vær.

> DF forekom mig faktisk et glimrende parti
> til det medløb i aggressionskrigen mod og besættelsen af Irak.
>
det var nok (noget af) den 'collateral damage' de havde skjult i bagagen!

>>> DF, der ellers ville være mit naturlige valg, når danske
>>> tropper er trukket ud af Irak, er åbenbart helt vild med
>>> privatiseringer af diverse af Danmarks offentligt ejede
>>> institutioner. Utroligt skuffende. Jeg mister tilliden til, at
>>> DF er et parti for danskerne - DF har i hvert fald ikke meget
>>> imod, at transnational storkapital sætter sig tungt på store
>>> dele af Danmarks strategisk vigtige infrastruktur.
>>>
>> Nej, har du nogensinde troet det?
>
> Jeg havde håbet, og folk bør jo betragtes som uskyldige til
> det modsatte er bevist. Det er det så nu, desværre.
>
Man skal ikek miste håbet; det kan være der en andre ting at fæste sin lid
til.
Mennesker er og bliver (åbenbart) til salg.

>> Højre - venstre. Alle levebrødspolitikere har en prislap på.
>
> Ja, alle levebrødspolitikere.



Henrik Svendsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 31-05-06 14:21

On Wed, 31 May 2006 14:35:01 +0200, Bekan skrev:

> Henrik Svendsen wrote:


>> DF forekom mig faktisk et glimrende parti
>> til det medløb i aggressionskrigen mod og besættelsen af Irak.
>>
> det var nok (noget af) den 'collateral damage' de havde skjult i bagagen!

Jeg havde også undret mig over Pia's ekstremt varme
forbindelser til Taiwan gennem årene. Det lugtede af at have
solgt sig til taiwanesernes mange forsøg på ved diverse
gaveregn at slippe ud af sin diplomatiske isolerethed.

>> Jeg havde håbet, og folk bør jo betragtes som uskyldige til
>> det modsatte er bevist. Det er det så nu, desværre.
>>
> Man skal ikek miste håbet; det kan være der en andre ting at fæste sin lid
> til. Mennesker er og bliver (åbenbart) til salg.

Du har nok ret. Hvis man vil have nogen ordentlige politikere,
så må man betale, hvad det koster. Money rules.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Ruth Nielsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Ruth Nielsen


Dato : 31-05-06 19:54


"Henrik Svendsen" skrev i en meddelelse
>< Bekan skrev:
>
> > Henrik Svendsen wrote:
>
>
> >> DF forekom mig faktisk et glimrende parti
> >> til det medløb i aggressionskrigen mod og besættelsen af Irak.
> >>
> > det var nok (noget af) den 'collateral damage' de havde skjult i
bagagen!
>
> Jeg havde også undret mig over Pia's ekstremt varme
> forbindelser til Taiwan gennem årene. Det lugtede af at have
> solgt sig til taiwanesernes mange forsøg på ved diverse
> gaveregn at slippe ud af sin diplomatiske isolerethed.
>
> >> Jeg havde håbet, og folk bør jo betragtes som uskyldige til
> >> det modsatte er bevist. Det er det så nu, desværre.
> >>
> > Man skal ikek miste håbet; det kan være der en andre ting at fæste
sin lid
> > til. Mennesker er og bliver (åbenbart) til salg.
>
> Du har nok ret. Hvis man vil have nogen ordentlige politikere,
> så må man betale, hvad det koster. Money rules.

Ja pengene ruller.


R.


Per Rønne (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 31-05-06 12:17

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Flemming Hansen henviser til, at trafikordførere fra Venstre,
> Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti i påsken talte for
> at lade private overtage DSB.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/31/021304.htm?rss=true
>
> Tja ... endnu en gang må jeg konstatere, at der heller ikke
> ved næste valg er et parti i Folketinget, jeg ansvarligt kan
> give min stemme.
>
> DF, der ellers ville være mit naturlige valg, når danske
> tropper er trukket ud af Irak, er åbenbart helt vild med
> privatiseringer af diverse af Danmarks offentligt ejede
> institutioner. Utroligt skuffende. Jeg mister tilliden til, at
> DF er et parti for danskerne - DF har i hvert fald ikke meget
> imod, at transnational storkapital sætter sig tungt på store
> dele af Danmarks strategisk vigtige infrastruktur.

Jeg hørte i Radioavisen at der er tale om at man inden for fire år vil
omdanne DSB til et statsejet aktieselskab, hvor man så hen ad vejen kan
sælge nogle aktier fra ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Henrik Svendsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 31-05-06 12:25

On Wed, 31 May 2006 13:16:46 +0200, Per Rønne skrev:

> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>> Flemming Hansen henviser til, at trafikordførere fra Venstre,
>> Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti i påsken talte for
>> at lade private overtage DSB.
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/31/021304.htm?rss=true
>>
>> Tja ... endnu en gang må jeg konstatere, at der heller ikke
>> ved næste valg er et parti i Folketinget, jeg ansvarligt kan
>> give min stemme.
>>
>> DF, der ellers ville være mit naturlige valg, når danske
>> tropper er trukket ud af Irak, er åbenbart helt vild med
>> privatiseringer af diverse af Danmarks offentligt ejede
>> institutioner. Utroligt skuffende. Jeg mister tilliden til, at
>> DF er et parti for danskerne - DF har i hvert fald ikke meget
>> imod, at transnational storkapital sætter sig tungt på store
>> dele af Danmarks strategisk vigtige infrastruktur.
>
> Jeg hørte i Radioavisen at der er tale om at man inden for fire år vil
> omdanne DSB til et statsejet aktieselskab, hvor man så hen ad vejen kan
> sælge nogle aktier fra ...

Nemlig. Der er en masse "henadvejen" og blablabla.
Forslagsstillerne ved godt, at forslaget koster alt for mange
stemmer, hvis det ikke pakkes ind i en hel masse uld.

Forhåbentligt kommer deres uldimund også til at koste dem en
masse troværdighed og stemmer.

Ikke så meget for Venstre og nok heller ikke for de
konservative, hvis vælgere langt hen ad vejen sikkert er
ideologisk liderlige efter privatiseringer; men DFs vælgere er
ikke vilde med det ... tror jeg.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Per Rønne (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 31-05-06 13:47

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Nemlig. Der er en masse "henadvejen" og blablabla.
> Forslagsstillerne ved godt, at forslaget koster alt for mange
> stemmer, hvis det ikke pakkes ind i en hel masse uld.
>
> Forhåbentligt kommer deres uldimund også til at koste dem en
> masse troværdighed og stemmer.
>
> Ikke så meget for Venstre og nok heller ikke for de
> konservative, hvis vælgere langt hen ad vejen sikkert er
> ideologisk liderlige efter privatiseringer; men DFs vælgere er
> ikke vilde med det ... tror jeg.

Jeg så i øvrigt lige på tekst-tv at Socialdemokratiet er med på idéen,
forløbig dog kun på en ordning hvor staten beholder aktiemajoriteten.
Det var i øvrigt Nyrup der fik privatiseret TDC.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Henrik Svendsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 31-05-06 14:24

On Wed, 31 May 2006 14:46:46 +0200, Per Rønne skrev:

> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>> Nemlig. Der er en masse "henadvejen" og blablabla.
>> Forslagsstillerne ved godt, at forslaget koster alt for mange
>> stemmer, hvis det ikke pakkes ind i en hel masse uld.
>>
>> Forhåbentligt kommer deres uldimund også til at koste dem en
>> masse troværdighed og stemmer.
>>
>> Ikke så meget for Venstre og nok heller ikke for de
>> konservative, hvis vælgere langt hen ad vejen sikkert er
>> ideologisk liderlige efter privatiseringer; men DFs vælgere er
>> ikke vilde med det ... tror jeg.
>
> Jeg så i øvrigt lige på tekst-tv at Socialdemokratiet er med på idéen,
> forløbig dog kun på en ordning hvor staten beholder aktiemajoriteten.
> Det var i øvrigt Nyrup der fik privatiseret TDC.

ja, soccerne har forlængst meldt ud, at man ikke skal regne
med dem, hvis man ønsker Danmark friholdt af røverkapitalisme.
Nu har DF så også slået sin position fast med syvtommersøm.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Per Rønne (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 31-05-06 15:47

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> ja, soccerne har forlængst meldt ud, at man ikke skal regne
> med dem, hvis man ønsker Danmark friholdt af røverkapitalisme.
> Nu har DF så også slået sin position fast med syvtommersøm.

Så må du jo holde dig til SF, eller den helt rene vare: Enhedslisten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Henrik Svendsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 31-05-06 15:52

On Wed, 31 May 2006 16:46:46 +0200, Per Rønne skrev:

> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>> ja, soccerne har forlængst meldt ud, at man ikke skal regne
>> med dem, hvis man ønsker Danmark friholdt af røverkapitalisme.
>> Nu har DF så også slået sin position fast med syvtommersøm.
>
> Så må du jo holde dig til SF, eller den helt rene vare: Enhedslisten.

Det der siger du bare for at irritere mig.
--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Per Rønne (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 31-05-06 16:29

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> On Wed, 31 May 2006 16:46:46 +0200, Per Rønne skrev:
>
> > Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
> >
> >> ja, soccerne har forlængst meldt ud, at man ikke skal regne
> >> med dem, hvis man ønsker Danmark friholdt af røverkapitalisme.
> >> Nu har DF så også slået sin position fast med syvtommersøm.
> >
> > Så må du jo holde dig til SF, eller den helt rene vare: Enhedslisten.
>
> Det der siger du bare for at irritere mig.

.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Frank Leegaard (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 31-05-06 16:51

"Per Rønne" wrote:
> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>> On Wed, 31 May 2006 16:46:46 +0200, Per Rønne skrev:
>>
>>> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>>>
>>>> ja, soccerne har forlængst meldt ud, at man ikke skal regne
>>>> med dem, hvis man ønsker Danmark friholdt af røverkapitalisme.
>>>> Nu har DF så også slået sin position fast med syvtommersøm.
>>>
>>> Så må du jo holde dig til SF, eller den helt rene vare:
>>> Enhedslisten.
>>
>> Det der siger du bare for at irritere mig.
>
> .

Sjovt som folk agerer når man påpger logiske slutninger..

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym
mindre vægt.




Egon Stich (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 31-05-06 20:59


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hg7nhe.l1mhksvz9dxjN%per@RQNNE.invalid...
> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
> > ja, soccerne har forlængst meldt ud, at man ikke skal regne
> > med dem, hvis man ønsker Danmark friholdt af røverkapitalisme.
> > Nu har DF så også slået sin position fast med syvtommersøm.
>
> Så må du jo holde dig til SF, eller den helt rene vare: Enhedslisten.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Hvornår har man sidst hørt noget som helst, der blot minder om socialistiske
ideer fra disse kanter?
De har mere travlt med at kæmpe for multikulturismens utopiske
lyksaligheder..

Egon



Egon Stich (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 31-05-06 20:57


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hg7gzn.7im7bz16h5iujN%per@RQNNE.invalid...
> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
> Jeg så i øvrigt lige på tekst-tv at Socialdemokratiet er med på idéen,
> forløbig dog kun på en ordning hvor staten beholder aktiemajoriteten.
> Det var i øvrigt Nyrup der fik privatiseret TDC.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk


Sådan er det, når man sætter akademikere til at lede et "arbejderparti" af
"socialistisk" tilsnit.
Og nu kan de ikke forstå, hvor vælgerne blev af--

Egon



Egon Stich (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 31-05-06 20:55


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hg7d4j.1roosccq5wuz3N%per@RQNNE.invalid...
> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
> Jeg hørte i Radioavisen at der er tale om at man inden for fire år vil
> omdanne DSB til et statsejet aktieselskab, hvor man så hen ad vejen kan
> sælge nogle aktier fra ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Den sang er jo ikke ubekendt.
Men stadig lige falsk.
Man sukrer pillen, før den luskes i barnet

MVH
Egon



Peter Bjørn Perlsø (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 31-05-06 14:22

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Flemming Hansen henviser til, at trafikordførere fra Venstre,
> Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti i påsken talte for
> at lade private overtage DSB.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/31/021304.htm?rss=true

About fucking time!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -
http://planetarybillofrights.org/ - http://www.scholarsfor911truth.org/

Svend Poulsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Svend Poulsen


Dato : 31-05-06 19:52


""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hg7jzu.ixvnuo158lcv6N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>> Flemming Hansen henviser til, at trafikordførere fra Venstre,
>> Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti i påsken talte for
>> at lade private overtage DSB.
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/31/021304.htm?rss=true
>
> About fucking time!
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø
> http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -
> http://planetarybillofrights.org/ - http://www.scholarsfor911truth.org/

Og en stor tak til den Konservative transportminister Flemming Hansen, for
at have hjulpet de kommende aktionær, ved først at ødelægge togdriften for
at kunne privatiser DSB

Også en tak til den Konservative Lars Barfod der har hjulpet fødevarer
producenter og grossister til at få solgt råddent kød i Danmark med hjælp
fra kødproducenten, den Konservative formand Bendt Bendtsen.

Svend



Martin K (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 01-06-06 09:15

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
news:lsolpj52fz88.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...

> Flemming Hansen henviser til, at trafikordførere fra Venstre,
> Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti i påsken talte for
> at lade private overtage DSB.

Det kan vel næsten ikke blive værre end det er nu, fristes man til at sige.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=456748

--
Martin K



Henrik Svendsen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 01-06-06 09:21

On Thu, 1 Jun 2006 10:15:01 +0200, Martin K skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> news:lsolpj52fz88.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
>
>> Flemming Hansen henviser til, at trafikordf¸rere fra Venstre,
>> Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti i påsken talte for
>> at lade private overtage DSB.
>
> Det kan vel n¿sten ikke blive v¿rre end det er nu, fristes man til at sige.

Nå det tror du ikke.



--
The power to fit in with oneÿs social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion
doesnÿt count as much as the power and popularity behind an
opinion. - Norman Livergood

Frank Løkkegaard (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 01-06-06 09:59

HrSvendsen@msn.com on onsdag 31. maj 2006 at 12:16 +0100 wrote:
>Tja ... endnu en gang må jeg konstatere, at der heller ikke
>ved næste valg er et parti i Folketinget, jeg ansvarligt kan
>give min stemme.
>
>DF, der ellers ville være mit naturlige valg, når danske
>tropper er trukket ud af Irak, er åbenbart helt vild med
>privatiseringer af diverse af Danmarks offentligt ejede
>institutioner. Utroligt skuffende. Jeg mister tilliden til, at
>DF er et parti for danskerne - DF har i hvert fald ikke meget
>imod, at transnational storkapital sætter sig tungt på store
>dele af Danmarks strategisk vigtige infrastruktur.

Næhh, det bliver sgu ikke lettere. Man føler sig let partiløs i
øjeblikket. Nu deler jeg ganske vist ikke dit syn på DF (men det ved du
med sikkerhed godt , men problemet er reelt nok, uanset fløj, synes
jeg.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408628
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste