Skat på Glistrups fri bil(Politiken dd)
Fra : Bo Warming

Dato : 31-05-06 07:37

En fan, direktør Staberg , Point-S Grusbakkens Autogummi har givet
Zstifteren en luksusbil med gummi&service betalt livet ud -
MANDFOLKEPRISEN og har givet gode grunde til, at ingen bedre mandfolk
findes

Alle krumspring om foræring af brugsværdi er benyttet, men ak - skat
slippes ikke helt for.
Æresboligen derimod er godt sikret mod spild
Glistrup gad i 1950 ikke forny sit kørekort, men Lene har et

At være nulskatteyder var engang let men idealisten har selv
forhindret det ved at provokere staten til at oppe sig

Låsby Svendsen ku være næste kandidat til Mandfolkeprisen, eller
dyrlæge Riemann, der faktisk var DEN FØRSTE ADVARER, og Mogge var en
genial "fast second" han han en uge efter "De formerer sig som rotter"
artiklen i Danske Tidende var der med opbakning - og JP så truslen
imod establishment, og nedlagde straks fogedforbud mod den fine
"racistiske" Erik Haast-avis, fordi de kaldte sig Morgenavisen Danske
Tidende og dansk ret er så korrupt at de siger at så må ingen andre
morgenaviser kalde sig "morgenavisen" som præcisering af hovednavnet
tsk tsk.

JP er ikke SÅ glad for ytringsfrihed - de minder om
christiania-hashhandlen der straks statuerer et eksempel pr køllemord
når en uskyldig lile hashklump søges solgt på staden. Danske Tidende
kunne have udkonkureret JP hvis ikke fogedrets-"mord" - nu er den død
Så jeg tegnede ikke betalt JP-abbonement i begejstring for
profettegningerne - jeg har i årtier fået JP gratis det meste af
tiden, for aviser er pissetrængende efter at blive læst, så de ringer
om jeg vil have billigt abbonement og jeg siger ja og glemmer og
betaler og efter ophør tager det max en måned før en flink
Århuspensionist ringer igen.
P.t. får jeg også Børsen og Weekendavisen på den måde, men Information
hopper ikke på den - de kender intellektuelles superlave moral - og
Politiken kunne jeg kun drille 15 år før de sortlisede mig, så jeg nu
betaler dyrt.
Gratisaviser vil ifølge Børsen idag irritere folk - hvis de får mere
end to ind ad brevsprækken!
EB vil bare sælge - siger de. Annoncer ikke vandtæt adskilt fra
reportage og nyhed og debat. Vigtigst er at indoktrinere,
opinionsdanne, vælgerhjernevaske

Fra : Per Hagemann

Dato : 31-05-06 11:37

> En fan, direktør Staberg , Point-S Grusbakkens Autogummi har givet
> Zstifteren en luksusbil med gummi&service betalt livet ud -

En Nisan Micra plejer vist ikke at regnes som luksusbil.

> [...]
> slippes ikke helt for.
> Æresboligen derimod er godt sikret mod spild

Det lyder da lidt underligt at fri bil beskattes og ikke fri bolig?

> Glistrup gad i 1950 ikke forny sit kørekort, men Lene har et

Fik han mon frataget kortet for spirituskørsel?

> At være nulskatteyder var engang let men idealisten har selv forhindret
> det ved at provokere staten til at oppe sig

Vi aner intet om hvem der i det skjulte kan afværge indkomstskat.
Skattekontrollen har ved flytningen til Ringkøbing været totalt lammet, så
selv amatører kunne måske blive 0-skatteydere. En teori kan være at den
nuværende arbejdsiver blandt gennemsnitsborgerne skyldes at det er let at
undvige skatteøksen.

> [...]
> Danske Tidende var der med opbakning - og JP så truslen imod
> establishment, og nedlagde straks fogedforbud mod den fine "racistiske"

Dyrlæge Riemann døde for nogle år siden som 91-årig, men en anden 266b-dømt
hædersmand, Peter Rindal, lever endnu, omend han selv ikke regnede med at
overleve foråret, så han burde være på dødens rand. Erik Haaest er også syg,
men vist stadig aktiv på internettet.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-05-06 17:57

Per Hagemann skrev:

> En Nisan Micra plejer vist ikke at regnes som luksusbil.

Herregud, er det en gammel Nissan Micra, der skulle være pågældende
"luksusbil"?

Jeg kommer nærmest til at tænke på den aktuelle T.Hansen-reklame, hvor
en bilsælger prøver at prakke sin kunde et totalt pillet vrag af et
skrællet bilchassis på under henvisning til at det skulle være "en
sjælden perle af en liebhaverbil med indbygget aircondition"?

(se evt. http://www.thansen.dk/film.asp?c=707506904&n=0&film=forvandletbil )

Desuden kunne sælgeren i reklamen - udover selvfølgelig sit lemfældige
forhold til virkeligheden - faktisk godt kunne ligne Bo rent fysisk...

Anders Peter Johnsen