Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedmanipulering
Fra : NPS

Dato : 16-06-01 13:51

Er der nogen der kender nogle gode gratis programmer til dette, og eventuelt
et link til, hvor man kan downloade dem.

MVH

NPS

Fra : Knud Nielsen

Dato : 16-06-01 14:19

NPS <nps@esenet.dk> skrev i en news:9gfkqm$3v4$1@news.inet.tele.dk...
> Er der nogen der kender nogle gode gratis programmer til dette, og
eventuelt
> et link til, hvor man kan downloade dem.

Hvad er det helt nøjagtigt, at du gerne vil gøre med dine billeder? Der
findes et væld af små billedbehandlingsprogrammer, men de kan alle noget
forskelligt, så det er vanskeligt at anbefale det ene frem for det andet.

mvh

Knud Nielsen
kn@pc.dk
http://kn.cjb.net

Fra : NPS

Dato : 16-06-01 14:34

jeg søger nogle der kan ændre ansigtets form, altså lave billeder "sjove",
samt hive og trække i billedet/portrættet osv.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 19-06-01 21:29

"NPS" <nps@esenet.dk> wrote in message
> jeg søger nogle der kan ændre ansigtets form, altså lave billeder "sjove",
> samt hive og trække i billedet/portrættet osv.
Prøv PM Rubber v.2.0 på http://www.stoik.com/
mvh
Thorkild Dalsgaard
http://www.angelfire.com/ok/tdalsgaard/

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 17-06-01 19:06

"NPS" <nps@esenet.dk> wrote in message
> Er der nogen der kender nogle gode gratis programmer til dette, og
eventuelt
> et link til, hvor man kan downloade dem.

Kais Photo Soap 2.5
Kais Power Tools 6.0
Kais Power Goo

Er i hvert tilfælde i den sjove kategori [kan prøves gratis hos corel]

// Steffen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-06-01 16:20

NPS (nps@esenet.dk) expressed in <9gfkqm$3v4$1@news.inet.tele.dk>:

> Er der nogen der kender nogle gode gratis programmer til dette, og
> eventuelt et link til, hvor man kan downloade dem.
>
> MVH
>
> NPS

Prøv at kigge på The Gimp - http://www.gimp.org/
Selve Windows installationsfilen fylder omkring 11 MB og hentes hurtigst
fra ftp://ftp.sunet.se/pub/gnu/gimp/win32
Programmet som oprindeligt er til Linux/*BSD program er udgivet under GNU
General Public License ( http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html ). Dette vil
kort sagt sige at du frit kan hente og benytte det.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Aagaard

Dato : 20-06-01 16:53

> [...]
> General Public License ( http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html ). Dette vil
> kort sagt sige at du frit kan hente og benytte det.

Det skal lige siges, at gimp ikke er 'stable' til Windows. Jeg har haft den
installeret på en Windows 2000 Prof., og den gik ned lidt for ofte. Der er
ingen tvivl om at det er et af de bedste programmer til billedebehandling -
på nogle områder bedre end Photoshop - men tag i betragtning at det endnu
ikke er 100% stabilt.

Fra gimps hjemmeside:
The Windows version is GIMP 1.2. The base GIMP code should be relatively
bug-free. The Windows code without doubt has bugs, though.

The GIMP for Windows is not really targetted at end-users yet. The
program(s) might crash unexpectedly or behave otherwise strangely. (But of
course, so do many commercial programs on Windows.)

Samtidig skal man selv hente pluginns til TIFF og GIF filer. Disse
filformater er licenserede. Info findes på gimp.

Mvh.
Aagaard

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-06-01 18:07

Aagaard (skriv@ikketil.dk) expressed in <9gqgpj$okp$1@sunsite.dk>:

[...]

> [...]
> billedebehandling - på nogle områder bedre end Photoshop - men tag i
> betragtning at det endnu ikke er 100% stabilt.

Jeg har igennem en vis periode nu kørt Gimp på en Windows 2000 og har ingen
problemer oplevet.

> Samtidig skal man selv hente pluginns til TIFF og GIF filer. Disse
> filformater er licenserede. Info findes på gimp.

Det er noget med licenser - Gimp er et gratis produkt og programmører
skal betale for at benytte alegoritmen der laver .gif-filer i deres
programmer. Det ville være økonomisk dårligt for folkene bag Gimp.