En mulig fremgang for dansk eksport er ble~
Fra : JensenDenmark

Dato : 30-05-06 10:30

I Carl Bro sagen frikendte retten idag personalet for at det var ulovligt at
yde konsulent-honorarer til forskellige personer, som kan give tilladelse
til opføring af projetkter i udlandet.

Derved kan danske virksomheder deltage og konkurrere på lige fod ude på de
pågældende lokale markeder uden at skulle tage hensyn til at vi her i landet
har lidt mere styr på sagerne.

Blot fordi at man er en udenlandsk virksomhed, så skal man ikke pålægge
importlandet sine egne skikke og regler.

Vi kræver også af folk, som kommer hertil, at de skal agere som vi andre.

En flot dom, som kan sikre arbejdspladser.

Med venlig hilsen
Jensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-05-06 10:46

On Tue, 30 May 2006 11:30:09 +0200, JensenDenmark skrev:

> [...]
>
> Vi kræver også af folk, som kommer hertil, at de skal agere som vi andre.
>
> En flot dom, som kan sikre arbejdspladser.

En forfærdelig dom. Danmark er i forvejen noget nær
verdensmester, når det kommer til eksport, og det har vi
opnået samtidig med, at vi er noget nær verdensmester i at
undgå korruption og bestikkelse.

Det er mit klare indtryk, at lande der benytter korruption og
bestikkelse ligner personen, der pisser i bukserne for at
holde sig varm. Det varmer her og nu; men snart bliver det
endnu kolder og det STINKER!

Godt image er en stor styrke, når det kommer til handel. At
holde sin sti ren for korruption og bestikkelse er godt image.
Hamrende godt image - det skulle vi have beholdt. Nu pisser vi
i stedet i vores bukser. Danmark er gået for langt ud af
gridskhedens vej - det bliver ris til egen røv.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 31-05-06 05:59

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i stedet i vores bukser. Danmark er gået for langt ud af
> gridskhedens vej - det bliver ris til egen røv.

Vi må stille os spørgsmålet om det er os, som skal pådutte andre folkeslag
vores kultur, når vi f.eks. ikke ønsker sharia-lovgivning herhjemme.

Vi skal selvfølgelig følge de skikke, som hersker på hvilket som helst
marked, uanset hvor afvigende de måtte være i forhold til dansk lovgivnig.
Hvis det med myndighedernes billigelse i det pågældende land handler om at
undertrykke de lokale fagforeninger, så er det OK med mig. Tæver vi ikke
medarbejderne på en skofabrik, når de er dovne, så gør f.eks. NIKE istedet
og så er danske arbejdspladser gået tabt i distributionsledene. (Det vil kun
glæde mig at se andre lide, når jeg som det ser ud nu, må undvære efterløn.)

EU er gennemsyret af korruption og det er ikke vores opgave som det eneste
land at diktere resten spillereglerne. Man kan helt vælge at involvere sig i
eksport (Det har vi i faktisk gjort i tilfælde, hvor EU-embedsmænd vender
tilbage med vores tilbud fordi at det er for lavt - underforstået at vi ikke
helt havde fattet, hvor mange som skulle smøres.) eller man kan vælge at
spille bold.

Hvis du ikke ønsker at deltage i korruption, så hedder metoden isolation for
Danmark. Både fra EU og fra FN, der som bekendt også har lidt for mange
hænder, som skal have lidt ekstra for at rubbe sig.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-05-06 10:18

On Wed, 31 May 2006 06:59:19 +0200, Carsten Overgaard skrev:

> [...]

> Vi skal selvfølgelig følge de skikke, som hersker på hvilket som helst
> marked, uanset hvor afvigende de måtte være i forhold til dansk lovgivnig.

Jeg er lodret chokeret over, at du kan have en sådan
principiel holdning. Nogen ting er simpelthen ikke acceptable
- herunder sharia. Vi kan naturligvis ikke acceptere, at
danskere medvirker til stening af utro hustruer i Saudi
Arabien. Ved hjemkomst skal sådanne danskere kyles direkte for
en dommer og spendere resten af deres dage bag lås og slå -
også selvom det var lovligt at stene damen i Saudi Arabien.

Det samme gælder naturligvis for korruption og bestikkelse,
der om ikke er af samme ulækkerhedsgrad som stening, så dog
også er totalt uacceptabelt.

> [...]
>
> EU er gennemsyret af korruption og det er ikke vores opgave som det eneste

Det er vores opgave at kæmpe mod korruption og bestikkelse. I
Danmark. I EU. I hele verden. Vi skal ikke gøre os til
korrupte og bestikkere fordi andre er det. Det var dog en
forfærdelig ting, du taler for.

> [...]
> helt havde fattet, hvor mange som skulle smøres.) eller man kan vælge at

Vores eksport har det glimrende - og det skyldes blandt andet
vort gode image.

> Hvis du ikke ønsker at deltage i korruption, så hedder metoden isolation for
> Danmark.

Vrøvl vrøvl og atter vrøvl. Danmark er ikke isoleret. Danske
virksomheder er forhindret i at deltage i de forretninger, der
kræver korruption og bestikkelse; men det klarer vi også meget
fint uden - så fint at du får vanskeligheder med at finde et
eneste land i verden, der når op på siden af Danmark, når det
kommer til handel og eksport målt pr. indbygger.

> Både fra EU og fra FN, der som bekendt også har lidt for mange
> hænder, som skal have lidt ekstra for at rubbe sig.

Og den slags skal bekæmpes. Ikke efterlignes.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray