:-D Sig tillykke!
Fra : nana sørensen

Dato : 30-05-06 07:57

Hej gruppe....

Baby var ganske rigtigt længere henne end vi troede. Kl 1 i nat valgte
hun nemlig at føde sin første hvalp i sofaen under min dyne. Kl 3 var alle
hvalpene født. Der kom fire stk, dog var den ene desværre dødfødt. Jeg ved
ikke enormt meget om det, men det så ud til at den havde et slemt brok.
Trods stor indsats var den desværre ikke til at få liv i. De andre hvalpe er
raske og fine. Hun fødte bogstavelig talt i vores hænder, mens vi støttede
hende.
Vi har en tid hos doktor dyr kl 11 i dag, så vi lige kan få tjekket at alt
er vel med mor og bebser. Moren virker en smule udmattet og også lidt tynd,
selvom vi har gjort alt for at fede hende lidt op mens hun har været gravid.
Skal lige høre hvad dyrelægen siger om det.
En hård nat, ingen søvn, men uuuh.

Mvh. Nana

Fra : Leyna

Dato : 30-05-06 09:36

On Tue, 30 May 2006 08:56:46 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Baby var ganske rigtigt længere henne end vi troede. Kl 1 i nat valgte
>hun nemlig at føde sin første hvalp i sofaen under min dyne.

Tillykke med familieforøgelsen!
Tror du nu du kan finde så små nittehalsbånd?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 30-05-06 12:47

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> Tillykke med familieforøgelsen!
> Tror du nu du kan finde så små nittehalsbånd?

Hehehe.... Det nittehalsbånd bliver bare aldrig glemt, hva´?
Jeg er lidt bekymret for de hvalpe... Dyrlægen anede ikke hvor store de
skulle være, men regnede med at de skulle veje 100gr, ligesom
kattekillinger. Jeg tænker bare... Ingen af forældrene er på størrelse med
katte. De er meget mindre. En af hvalpene er meget meget lille, men
fuldbåren. De ser færdige ud, men er dybt små allesammen. Nogen der har
chihuahuas der kan dele lidt erfaring?

Mvh. Nana

Fra : fam. Ager

Dato : 30-05-06 12:52

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katte. De er meget mindre. En af hvalpene er meget meget lille, men
> fuldbåren. De ser færdige ud, men er dybt små allesammen. Nogen der har

---------------

kunne dyrlægen ikke lige gøre sig den ulejlighed og undersøge sagen for dig?
det er sgi da ham der er fagmanden!..

nå, harme til side..hvad med at finde nogle opdrættere af de små kryb for at
forhøre dig hos nogle der har erfaringer med så små størrelser?. der må vel
være nogle at finde på nettet?

jeg kan godt forestille mig, at de er nogle små nips, hvad med nogle
billeder så vi kan se?

mvh. marie

Fra : nana sørensen

Dato : 30-05-06 13:59

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> ---------------
>
> kunne dyrlægen ikke lige gøre sig den ulejlighed og undersøge sagen for
> dig? det er sgi da ham der er fagmanden!..

Jah,men jeg var ret forvirret og skidepresset over hele situationen, da hun
først havde sagt at de var små, men en anden dyrelæge lød slet ikke
bekymret. Jeg var nok lidt for nervøs til at fatte ret meget.

> nå, harme til side..hvad med at finde nogle opdrættere af de små kryb for
> at forhøre dig hos nogle der har erfaringer med så små størrelser?. der må
> vel være nogle at finde på nettet?

Ja, jeg var bare slet ikke nået så langt endnu. Har næsten ikke sovet i nat,
så google er ikke min ven lige nu.

> jeg kan godt forestille mig, at de er nogle små nips, hvad med nogle
> billeder så vi kan se?

Vores kamera døde for strøm efter den første, men mobilen tog over. Skal
prøve at få overført nogen på en eller anden måde.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 13:32

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse news:447c30cb$0

> Dyrlægen anede ikke hvor store de skulle være, men regnede med at de
> skulle veje 100gr, ligesom kattekillinger.

Tillykke med de små !

Nu skriver du, at dyrlægen regner med, at hvalpene skulle veje omkring 100
gram. Hvad vejer de da ?

Bibi`s hvalpe vejede ca. 225 gram ved fødslen. Bibi er en lille hund på 6
kg. og 27 cm. høj. Ca. samme størrelse havde faderen til vores hvalpe.
Nu er dine hunde jo nok mindre end Bibi, så 100 gram er måske ikke helt
forkert.

For mig lyder det dog som om, at dyrlægen ikke har været til stor hjælp.
Håber du kan finde lidt info andetsteds så.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-05-06 22:30

<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Hej gruppe....
>
>Baby var ganske rigtigt længere henne end vi troede. Kl 1 i nat valgte
>hun nemlig at føde sin første hvalp i sofaen under min dyne

jamen tillykke tilykke :0)
ja det ser jo ikke ud som min lille fanden skal ga valpe med den
udeblivene blødning og nu har du ellers fundet en han til mig ...

ps du skal lige se hundene i Italien
http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/2006-05-30-0058-03/Villa%20Simi/index.html

jeg prøvede at ligge dem i rægge følge men det program jeg laver det
med har en vilje af sin egen og jeg gider altså ikke side og lave dem
i hånde ... dyrk lige ham den store hvide det er en manar det var
sådan en jeg ville ha haft oprindeligt - men jeg tør sgu ikke - han er
ellers godheden selv over for mig og resten af famillien - men han har
altså bidt både rengøringskone og post så .... og det er jo det går
det hele galt med sådan en så slår den jo en voksen mand ihjel som
ingen ting ... hvis du har lyst til at vise os dine valpe så send mig
et par jpg af dem så skal jeg nok finde noget plads til dem

--
MvH Bo M Mogensen
"i min flugt imod jorden flyver jeg dog frit et øjeblik"Camus

Fra : pwh

Dato : 31-05-06 08:00

nana sørensen wrote:
> Hej gruppe....
>
> Baby var ganske rigtigt længere henne end vi troede. Kl 1 i nat
> valgte hun nemlig at føde sin første hvalp i sofaen under min dyne.

Tillykke herfra

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 31-05-06 11:32

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message
> [...]
> tynd, selvom vi har gjort alt for at fede hende lidt op mens hun har været
> gravid. Skal lige høre hvad dyrelægen siger om det.

Der er sket det forfærdelige at vi mistede de to mindste hvalpe i nat. Jeg
er helt slået ud...

Fra : UG

Dato : 01-06-06 16:28

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> Der er sket det forfærdelige at vi mistede de to mindste hvalpe i nat. Jeg
> er helt slået ud...

Åh nej, hvor forfærdeligt.

Vi føler med jer!
Hilsen
Ulla og hunde

Fra : nana sørensen

Dato : 01-06-06 20:11

"UG" <famgerlach@post.tele.dk> wrote in message

> Åh nej, hvor forfærdeligt.
>
> Vi føler med jer!
> Hilsen
> Ulla og hunde

Ja... det er virkelig forfærdeligt. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men det
er simpelthen så stor en sorg, selvom vi ikke kendte dem eller havde nået at
få et forhold til dem. Den sidste lever og tager på, men jeg tør slet ikke
at knytte mig til den overhovedet. Fuck, en møgsituation. Heldigvis har vi
en genial dyrelæge der er supergod til at følge op på ting og faktisk var
glad for at snakke med os i en halv time i telefonen.

Fra : UG

Dato : 02-06-06 06:23

> [...]
> har vi en genial dyrelæge der er supergod til at følge op på ting og
> faktisk var glad for at snakke med os i en halv time i telefonen.

Vi krydser fingre og poter for det sidste lille pus!
Mange gode ønsker og tanker herfra.
Kærlig hilsen
Ulla og hunde

Fra : nana sørensen

Dato : 04-06-06 13:10

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Vi krydser fingre og poter for det sidste lille pus!
> [...]

Jeg krydser også fingre. Den sidste tager gevaldigt på. Den er gået fra 79
gr til 147 gr siden den blev født. Brrr, jeg håber den klarer den. Moderen
har det godt og er tilbage til sit gamle selv, dvs glad og kælen. Hun ligger
hos hvalpen næsten konstant, men vil nu gerne ud og gå lidt og vil også
gerne kæles med. Nogen de ved hvornår hvalpe er over den kritiske alder?

Fra : kalinnea

Dato : 04-06-06 16:51

> [...]
> ligger hos hvalpen næsten konstant, men vil nu gerne ud og gå lidt og vil
> også gerne kæles med. Nogen de ved hvornår hvalpe er over den kritiske

Desværre ikke nej, men godt at høre fra dig!!
Vi er jo mange som holder fingre og poter krydset for den lille...
Flot vægtøgning!

/Linnea

Fra : nana sørensen

Dato : 04-06-06 23:52

"kalinnea" <kalinnea@maildkdkdkdk.dk> wrote in message

> Desværre ikke nej, men godt at høre fra dig!!
> Vi er jo mange som holder fingre og poter krydset for den lille...
> Flot vægtøgning!
>

> /Linnea

Hvalpen er nu oppe på 156 gram, hvilket næsten er det dobbelte af for
fem/seks dage siden. Uh, hvor jeg satser! Jeg krydser alt hvad der krydses
kan for den lille dims. Vi (mig og min kæreste) har desværre knyttet os
sindssygt meget til den, selvom vi forsøger at lade være, før det er så godt
som bombesikkert at den klarer den. Men sådan et skravl er jo NUTTET! Den
har poter mindre en min pegefinger. Dens kløer er så små at det ligner de er
tegnet på. Wow... Altså. Kryds fingre og bed til kæledyrsguden. Jeg hååååber
på de hvalp...
Tak for støtten herfra. Knus til alle, også hundevennerne.

Fra : UG

Dato : 10-06-06 09:16

> [...]

> hååååber på de hvalp...
> Tak for støtten herfra. Knus til alle, også hundevennerne.

Hvordan går det?
Vi tænker på jer!
Hilsen
Ulla og hunde

Fra : nana sørensen

Dato : 10-06-06 09:32

> Hvordan går det?
> Vi tænker på jer!
> Hilsen
> Ulla og hunde

Hvalpen vejer nu 284 gram, så den har faktisk taget 200 gr på på 11-12 dage.
Den er begyndt at orme rundt i kassen og grynter utilfreds i vores
tilbedende hænder, når vi vejer den. Moderen har masser af mælk, og det
lader til at den lille fede nyder rigtig godt af det og tager på. Glæder mig
til at den får øjne. Vi satser sådan på at den klarer sig. Det er
utroligt hvor meget man knytter sig til sådan en lille dims, når man tænker
på at den ikke foretager sig ret meget andet end at se nuttet ud.
I er s¨å søde her i gruppen... -)

Mvh. Nana

Fra : UG

Dato : 10-06-06 10:22

> [...]
> Det er utroligt hvor meget man knytter sig til sådan en lille dims, når
> man tænker på at den ikke foretager sig ret meget andet end at se nuttet

Åh, det glæder os!
Vi fortsætter med at krydse fingre og poter :->
Mange hilsener fra
Ulla og hunde

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-06-06 15:05

> [...]
tænker
> på at den ikke foretager sig ret meget andet end at se nuttet ud.

Hej nana
Tillykke med den lille. Den ser bare så sød ud
Måske er det forbigået mig, men har du skrevet hvilket køn den har?
Hvad siger den stolte far Peanut til familieforøgelsen?
Hilsen Vibeke

Fra : nana sørensen

Dato : 11-06-06 10:44

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Måske er det forbigået mig, men har du skrevet hvilket køn den har?
> Hvad siger den stolte far Peanut til familieforøgelsen?

Jah, den er virkelig sød. Det er en lille pige.
Peanut er sindssyg nysgerrig, men får ikke lov til at være i nærheden.
Ellers synd, for han er virkelig god til små dyr og er slet ikke voldsom.
Han snuser bare. Baby er bare ret så sur på ham. :-/

Fra : Battlefield´s

Dato : 11-06-06 11:16

> [...]
> Ellers synd, for han er virkelig god til små dyr og er slet ikke voldsom.
> Han snuser bare. Baby er bare ret så sur på ham. :-/

Hej
Nårh.... en lille "Minibaby"
Mon ikke det går bedre når den lille begynder at løbe rundt?
Hilsen Vibeke