Div align center
Fra : Phillip

Dato : 30-05-06 07:24

Hej alle sammen,

jeg sidder her med et DIV tag som jeg gerne vil have placeret
midt på min side, men hvordan?

der der <div align:"center"> men den centrer kun indholdet af min
div...

håber i kan hjælpe ..

Tak for hjælpen MVH, Phillip Lind

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : David Trasbo

Dato : 30-05-06 07:32

Phillip skrev:

> jeg sidder her med et DIV tag som jeg gerne vil have placeret
> midt på min side, men hvordan?
>
> der der <div align:"center"> men den centrer kun indholdet af min
> div...

Det er fantastisk at det virker. Hvis du vil centrere en <div>, skal du i
CSS angive følgende:

#diven_der_skal_centreres{
margin:0 auto 0 auto;
width:80%;
}

Dette vil give en centreret <div> med 80% bredde. Du skal samtidig huske at
give din <div> en id:

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-05-06 17:10

David Trasbo wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> }
>
> Dette vil give en centreret <div> med 80% bredde. Du skal samtidig huske at

Jeg har lidt samme problem og det du har skrevet virker kun for mig i
firefox.. I IE har det ingen effekt..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 31-05-06 17:58

Jens Jensen skrev:

>Jeg har lidt samme problem og det du har skrevet virker kun for mig i
>firefox.. I IE har det ingen effekt..

Et link til siden havde været en god ide, men skyldes
sandsynligvis manglende eller ufuldstændig doctype.

Hvilken du skal bruge afhænger af din side, men sikkert:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Skal stå øverst på siden.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne og sender indlæg to gange,

Fra : David Trasbo

Dato : 01-06-06 10:48

Jens Jensen skrev:

> [...]

[Snip: Kode]

> Jeg har lidt samme problem og det du har skrevet virker kun for mig i
> firefox.. I IE har det ingen effekt..

Jeg tror nok, at du skal sætte text-align:center på også. Men så bliver
teksten også centreret så for at fikse problemet, kan vi bruge jokertegnet:

* {
text-align:left;
}

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-06-06 17:20

David Trasbo skrev:

>Jeg tror nok, at du skal sætte text-align:center på også. Men så bliver
>teksten også centreret så for at fikse problemet, kan vi bruge jokertegnet:

Det er kun nødvendigt, hvis det skal virke i tidligere versioner
end IE 6 under forudsætning af, at man bruger en fuldstændig
doctype.

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-06-06 21:20

Jens Jensen skrev:

> Jeg har lidt samme problem og det du har skrevet
> virker kun for mig i firefox.. I IE har det ingen effekt.

Se http://html-faq.dk/2007.asp - der er også et par
eksempler du kan teste i forskellige browsere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk