Prøv lige at hør' min ide
Fra : Rune

Dato : 30-05-06 05:53

Jeg tænkte på....
jeg arbejder i et vagtfirma hvor vi har et par biler kørende. De biler
for løbende opgaver eller også kan der ligge nogle og vente til de
starter op.
Hvordan får man opgaverne ud i tekst til dem? Vi SMS? måske.... men
findes der en slags display, boks eller form for enhed som sms'erne kan
tikke ind på så man får dem direkte op på en skærm? Findes det?
Evt. så man lige kan trykke op/ned for at se gamle og kommende
opgaver.

Hvem kan hjælpe?

Rune

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 08:00

Rune wrote:

> [...]
> kan tikke ind på så man får dem direkte op på en skærm? Findes det?
> Evt. så man lige kan trykke op/ned for at se gamle og kommende

Hej Rune
Jeg mener at Nokia og Sony har en eller anden BT dims der virker som du
beskriver, det er vist noget som kan købes ved TDC

Fra : Lars, 12unlock.dk

Dato : 30-05-06 09:54

"Rune" <rune@riis-larsen.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hos Falck bruger vi lign. system, det foregår over en stor dataskærm i bilen
hvor opgaver kommer i form af tekst som du skriver, den danske producent TP
radio er leverandør.

--

Mvh. Lars, 12unlock

Web: www.12unlock.dk
Mail: info@12unlock.dk
Mobil: 40 62 90 93

Fra : Rune

Dato : 30-05-06 12:14

Hej

kender godt Falcks system, men det køre vi jeres eget radionet.
Det er lidt over budgettet.

Rune

Fra : Nicolai

Dato : 30-05-06 16:18

"Rune" <rune@riis-larsen.dk> wrote in message

>kender godt Falcks system, men det køre vi jeres eget radionet.
>Det er lidt over budgettet.

Om de har lavet det ved jeg ikke, men det burde vel kunne køre over GSM
nettet?

>Rune

Nicolai

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 30-05-06 14:03

"Anders (6400)" skrev i en meddelelse
> Min bror, han bliver ringet op når der kommer opgaver, på sin firma mobil.

Ja, det er godt nok smart. Den idé burde han næsten sælge videre...

Martin /Helsingør

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 30-05-06 15:15

"Martin /Helsingør" <mailme.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anders (6400)" skrev i en meddelelse
>
> Ja, det er godt nok smart. Den idé burde han næsten sælge videre...

Ja smart .... har aldrig hørt om den før , takker .
/ad

Fra : snuden

Dato : 30-05-06 16:03

"Awul Dasfilshabeda" <Steelaygot@Maowenbach.fjern> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvis et vagtfirma sender vigtige akutte meldinger via sms, så kan I ligeså
godt lukke butikken. Hvor tit sker det, at sms`en først når frem lang tid
senere?! Næh, det er bedre (sikrere) at tale med den der skal på opgave og
sikre sig, at han/hun har forstået det. Så blir der ikke nået med: Jamen jeg
fik ingen sms, men nu er tyvene nok nået til Polen...

Snuden

Fra : Nicolai

Dato : 30-05-06 16:14

"snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message

> Hvis et vagtfirma sender vigtige akutte meldinger via sms, så kan I ligeså
> godt lukke butikken. Hvor tit sker det, at sms`en først når frem lang tid
> senere?!

Oprindelig indlæg nævner ikke noget om akutte opgaver, så der er vel ingen
grund til at digte.

>Næh, det er bedre (sikrere) at tale med den der skal på opgave og sikre
>sig, at han/hun har forstået det. Så blir der ikke nået med: Jamen jeg fik
>ingen sms, men nu er tyvene nok nået til Polen...

Sikke noget uigennemtænkt sludder. Har du helt alene siddet og funderet over
det? Altså, én ting er at du ikke har kapacitet til at tænke over hvordan
man sikrer sig mod dette, men det er jo ikke ensbetydende med at andre ikke
kan.

Tror du at Falck taler med alt deres udekørende personale?

> Snuden

Nicolai

Fra : snuden

Dato : 30-05-06 16:40

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre ikke kan.
>
> Tror du at Falck taler med alt deres udekørende personale?

Skal vi ikke skille tingene ad?! Falck kører på deres eget lukkede radionet,
ligesom Taxaselskaber gør. Man må formode, at et vagtfirma kan få akutte
opgaver, så derfor er det vel ikke forkert hvis det ikke er specielt klogt
at basere kald på sms, netop fordi der ingen garanti er for at sms`en når
frem frem indenfor rimelig tid...

Men jeg kan jo selvfølgelig tage fejl og vagtfirmaet sender opgaverne ud 14
dage i forvejen og så kan man med fordel bruge sms, selv med forsinkelse

Snuden

Fra : Nicolai

Dato : 30-05-06 17:11

> [...]

> specielt klogt at basere kald på sms, netop fordi der ingen garanti er for
> at sms`en når frem frem indenfor rimelig tid...

Hvilket net de bruger er ligemeget. Men så må jeg have misforstået dit
indlæg, fordi du skriver at det sikreste er at "tale", hvilket kræver vokal
kontakt og det er altså noget sludder.

Noget andet er procedurer som der altid vil være ved den slags firmaer. Man
modtager en rapport for om sin afsendte sms besked er modtaget af
modtageren, hvor proceduren så lyder at der skal bekræftes. Det gør man også
på lukkede net, hvor man i øvrigt heller ikke "taler" med nogen.

Det du gjorde, var at fortegne situationen og hvad fungerer ikke (i et lille
vagtfirma), ved at man modtager en rapport for at sms er modtaget hos
modtager, hvorefter proceduren hedder at man skal bekræfte?

> Men jeg kan jo selvfølgelig tage fejl og vagtfirmaet sender opgaverne ud
> 14 dage i forvejen og så kan man med fordel bruge sms, selv med
> forsinkelse

Så er der jo ikke brug for vagter, så kan politiet jo bare holde klar og
anholde indbrudstyven direkte.

> Snuden

Nicolai

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 30-05-06 18:37

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:447c612d$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Du har da åbenbart ikke fattet en brik af det hele.
Hvis man ikke ved hvad man taler om er det nogen
gange mere smart ikke at tale.
I øvrigt er du uforskammet fræk og provokerende !

Fra : Nicolai

Dato : 30-05-06 19:10

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> wrote in message

> Du har da åbenbart ikke fattet en brik af det hele.
> Hvis man ikke ved hvad man taler om er det nogen
> gange mere smart ikke at tale.
> I øvrigt er du uforskammet fræk og provokerende !

Sikke en gang fis du fik lukket ud der. Jeg ved godt hvad jeg taler om, så
hvorfor praktiserer du ikke hvad du selv prædiker?

Hvis du ikke kan li' lugten i bageriet, så skulle du måske finde et andet
sted for din sarte sjæl.

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 30-05-06 16:16

"Anders (6400)" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message

> Min bror, han bliver ringet op når der kommer opgaver, på sin firma mobil.
>
> /A

Endnu engang et tåbeligt indlæg fra dig. Lige oven på dit indlæg omkring det
med LCD skærmen, som du påstod var et TV.

Kan vi ikke blive fri for dig?

Nicolai

Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-05-06 16:30

> Endnu engang et tåbeligt indlæg fra dig. Lige oven på dit indlæg omkring
> det med LCD skærmen, som du påstod var et TV.
>
> Kan vi ikke blive fri for dig?

Enig

Fra : JMo.

Dato : 31-05-06 17:26

Rune wrote:

> [...]
> tikke ind på så man får dem direkte op på en skærm? Findes det?
> Evt. så man lige kan trykke op/ned for at se gamle og kommende

Prøv at ta' en snak med Mobile Workforce - de har lavet en løsning i den
retning.

Deres hjemmeside er www.mapping.dk

Fra : Rune

Dato : 06-06-06 15:57

JMo. skrev:

> Prøv at ta' en snak med Mobile Workforce - de har lavet en løsning i den
> retning.
>
> Deres hjemmeside er www.mapping.dk

Sikke en masse snak og mudderkastning....
Jeg så en gang en udsendelse hvor en taxachauffør snakkede om at han
fik meldinger fra razzia.dk med deres observationer rundt om i landet.
Dem fik han ind på en lille kasse med et display. Det var ikke den
almindelige taxi-computer, men lignede mest af alt noget hjmmebyg.

Nogle der kender til det? Det må jo næsten være det jeg leder efter
ik?

Rune